Enceladus Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Kan jeg bruke 904 kondensfjerner kjøpt på bensinstasjon til å fjerne kjølepasta? Den inneholder 2-propanol. Er det noen gode grunner for å ikke bruke denne? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Så lenge det er ren isopropanol går det bra. Databladet spesifiserer ikke noe annet på 904. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2018 Så lenge det er ren isopropanol går det bra. Databladet spesifiserer ikke noe annet på 904. Ok takk Innholdsfortegnelsen sier kun 2-propanol så da antar jeg det går greit. Ser nå at 2-propanol er det samme som isopropanol. https://no.wikipedia.org/wiki/Isopropanol Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Om kjølepastaen ikkje har stivnet heilt så går det fint med papir og q-tips. Eg bruker også vann på kjøleribba. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Grunnen til å være nøye er å ikke ha et lag med uhumskheter som nedsetter varmeledningen og potensielt kan ødelegge pastaen over tid. Derfor er det lurt å bruke riktige verktøy. Papir kan slippe partikler, q-tips kan legge igjen bomullsfiber og vann fra springen inneholder alger, bakterier og andre mikroorganismer. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Det høyres ut som kraftig overdrivelse! Ein ting er at det er det mest optimale, men det blir litt som å foreslå slegge for å slå inn ein liten spiker. Eller 1000 watt PSU for ein gaming PC. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Nei, det ikke på nivå med å tørke seg bak med grovt sandpapir, men det er en jobb man gjør sjelden, så det er jo greit å gjøre det best mulig når man har muligheten. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 De selger isopropanol billig på kjell&company Lenke til kommentar
oOF Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 http://www.kemetyl.no/Files/Filer/Documents/Brosjyrer/Produktkatalog_Norge_2016.pdf Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Tror jeg ALDRI har brukt alkohol når jeg har renset av pasta, sikkert 40 cpu blokker og 25 skjermkort, aldri hatt noe problemer med det! Alltid brukt bare en q-tips! EDIT: Brukte Alkohol når jeg deliddet min 8600K og 7820X, men aldri ellers 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Ikke jeg heller, så skjønner ikke hvorfor isopropanol maset Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Ren isopropanol er flyktig og legger ikke igjen rester. Det fjerner også fett og dreper mikroorganismer. Alkohol (etanol) er som regel tilsatt ting som gjør at den egner seg dårligere en isoproanol. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 En CPU temperatur på 80 grader dreper også mikroorganismer! 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 og dreper mikroorganismer. Det aner meg at du har misforstått noe vesentlig angående såkalte "bugs" i en PC. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 https://www.reference.com/science/bacteria-live-lava-9ec69bc5897ff7c6 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Eg skjønner ikkje kva du prøver å argumentere med for etter du har renset så skitner lufta til også, det er god sannsynlegheit at etter du har tatt på kjølepasta og skal feste ribba så treffer du masse støvkorn i lufta som klistrer seg fast i kjølepastaen i det du skal sette den på prosessoren. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 enkelt og greit: "ser cpu og kjøler ren ut? hvis ja, da er den ren nok" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå