Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan oppføre seg mot en venn av motsatt kjønn uten å gå over grensa mot å ville noe mer

Anbefalte innlegg

Nei det var mer rettet til de som går rundt og ser etter en sjelevenn fremfor noen å bare ha skitten sex med. Noen har sett for mye på Disney og løftet litt lite vekter.

Ta og gjør samfunnet en tjeneste da og legg fra deg den urholdningen du gang på gang fremviser i denne tråden.

Ikke rart du ikke har jentevenner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta og gjør samfunnet en tjeneste da og legg fra deg den urholdningen du gang på gang fremviser i denne tråden.

Ikke rart du ikke har jentevenner.

Ahahah... «Ta å legg fra deg den holdningen som gir deg kronisk tilgang på overflod av sex a, så det blir noe på oss jentevenn-gutta og.

Ta og kvitt deg med den primitive holdningen a, så du også kan få masse jentevenner i livet ditt som synes du er så seksuelt passiv at hun ikke tenner på deg det skafte grann.»

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

For at en gutt skal like en jente trenger hun ikke være noe mer enn, ja: en jente! Det er seksualdriftens natur.

Hvis en jente i tillegg har en så bra personlighet at hun blir din venn, ja kanskje din beste venn, heter ikke det egentlig forelskelse?

Når man blir veldig god venn med en jente, er det umulig å ikke ønske å ta det vennskapet "hele veien". Det vil overskygge en hver normal venneaktivitet.

F.eks.: blir det ikke en like avslappet og artig fisketur, med påfølgende øl og telt-overnatting, med "supergod venn"-TrineLise, som det hadde blitt med "supergod venn"-Pål...

Si hva dere vil, men det er i praksis umulig å være "bare god venn" med en jente man er skikkelig nær.

Personlighet og selvinnsikt er to veldig viktige faktorer her. For min del er jeg en seksuell person som ser på sex som en aktivitet på linje med å bowle med noen - bare enda kjekkere. Jeg har ingen vanskeligheter med å ha sex med en venn uten at det blør over i et følelsesladet virvarr. Jeg har hatt sexpartnere som har hatt det på samme måte, men det er milevis mellom personer som oss. Mitt klare inntrykk er at 99% av befolkningen har et forhelliget forhold til sex, og alt for lite av det, til at det blir en slags desperasjon og en illusjon man bygger opp rundt seg ved at sex i utgangspunktet skal være så romantisert og følelsesladet at det blir umulig å ha en normal relasjon til vedkommende.

Når man da er avhengig av at to mennesker av samme type da må møtes, bli kjent og bli venner så blir det å finne noen slike litt som å vinne i lotto med mindre man oppsøker arenaer hvor seksuelt frisinnede søker hverandre.

Jeg har selv hatt jentevenner hvor vi har sex og vennskap uten noe mer, men problemet er jo at slike vennskap er dømt til å ikke vare for så snart den ene finner en kjæreste så kan man være sikker på at den nye kjæresten vil forby dem å være venner pga egen seksuell usikkerhet og medfølgende sjalusi.

Dette er jo helt greit og en naturlig reaksjon for de fleste (så naturlig som det får blitt i et samfunn som har et unaturlig forhold til sex, i det minste). Folk må få ha den livsstilen de ønsker å ha så det er ikke noe vi andre bør være bitre for.

Jeg mistet en venninde til en slik kjæreste som tok på vei fordi jeg og hans kjæreste hadde hatt et slikt seksuelt forhold til hverandre opp til de møttes, men når de møttes sluttet vi å ha sex og jeg respekterte fullt ut at hun nå var hans kjæreste. Jeg hadde ingen problemer at han nå fikk nyte tidenes elsker og ingen behov for å konkurrere, men det var vanskelig for ham å akseptere så vi måtte avslutte kontrakten. Helt greit. Synd at det skal være sånn men det betyr altså at det går an å være venner bare at det nok er svært sjeldent at folk har respekt nok for andre mennesker så jeg har full forståelse for at han hadde vanskelig for å stole på at jeg ikke bare satt og ventet som en spent bue og ventet på en anledning til å bykse på dama hans. De fleste menn hadde sikkert gjort det fordi de er så desperate etter sex at de går over lik for fitte.

Kan da forsåvidt også legge til at problemet for "oss" da, de av oss som har min innstilling, er at det ofte blir turbulens senere siden i 90% av tilfellene så ender vi opp med en partner som ikke har samme innstilling til casual sex. Så sånt sett er jeg misunnelig på de som har satt sex på en så høy og romantisk pedestall at en sexpartner og liten grad av utfordring er nok for et helt liv. Men det er større sannsynlighet for å få inn radiosignaler fra en utenomjordinsk sivilisasjon på cd spilleren mens en enhjørning kikker inn vinduet enn for to slike personer med kompatibel personlighet å møtes å bli forelsket.

Men så har jeg da også vanskelig for å tro på at monogame mennesker som lever et monotont sexliv virkelig, innerst inne, kan føle seg tilfreds og fornøyde igjennom et helt samliv.

Det enkleste hadde nok vært å hatt null seksuell interesse for det motsatte kjønn. 

Endret av Invader Zim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier ikke at man ikke kan ha sex med ei vennine. Hvis begge parter er enige om at det bare er sex så tviler jeg på at det ødelegger vennskapet. 

Men hvis en part ikke vil så er det jo lite man kan gjøre med det og ja selvfølgelig kan man utvikle følelser for en venn, men man bør ikke basere et vennskap på kan og hvis. Men felles interesser og at man trives i personens selskap. 

Jeg har selv startet på den måten ved et par anledninger og uten å si at det er likt for alle, har jeg en empirisk følelse basert på samtaler kompiser og mine egne erfaringer at dersom denne vennskapelige sexen er god, så blir det mer av den, og dette slutter ikke før;

1. Man finner en annen som utelukker henne

2. Hun blir forelsket og alt ender i grøt

- Har du virkelig eksempler på god sex med ei venninne som fortsetter å være ei god venninne etter at sexen er slutt? (Ja, dette kan skje dersom det er en lengre periode fra hverandre, men da vil jo den seksuelle spenninngen med stor sannsynlighet være der fra mannens side?).

Dersom sexen er dårlig blir det vel fort klein stemning, men dette er vel kanskje et bedre utgangspunkt for et varig vennskap? 

Det er vel få mennesker på denne jorda som går en dag uten å undertrykke seksualdriften i en eller annen kontekst (bortsett fra aseksuelle), så ser ikke helt problemet her.

Det tror nok jeg også, men hvorfor skal man gjøre det i svært utstrakt grad? Ja, man hiver seg ikke over flotte damer på gata, men det finnes svært siviliserte måter man kan oppføre seg på hvor man samtidig kan ta vare på sine primalske instinkter.

Dessuten har jeg vel knapt møtt en jente som ikke setter pris på nettopp det å være "dyrisk" keen på henne..?

Nei det var mer rettet til de som går rundt og ser etter en sjelevenn fremfor noen å bare ha skitten sex med. Noen har sett for mye på Disney og løftet litt lite vekter.

80/20 har lenge vært en teori basert på at gutter ligger nedover mens jenter ikke gjør det, og,stemmer overraskende bra med virkeligheten basert på statistikk jeg har sett fra USA. Det stemmer også med det faktum at å til en hver tid ha 4 - 5 jenter i rotasjonen er også sweet spoten rent praktisk, da har du tid til å ligge med hver minst en gang i måneden, noe som ser ut til å være minimum antall ganger som må til for å holde de varme. Samtidig blir det ikke så ofte at man oppleves mer som kjærester, eller risikerer å bli emosjonelt investert.

Man trenger ikke å være et rasshøl, men det er fort å boi oppfattet som et når den ene parten vil noe mer mens du selv vil holde tilbake.

Hahaha, gøy at du setter ting på spissen!

Ang. 80/20 så har jeg ikke nødvendigvis tenkt på at man ligger nedover, men det virker for meg som at ~20% av karene har draget og ligger med ~80% av damene. Dette er karene som møter jenter jevnt og trutt, og som har erfaringen og "i don't give a fuck" holdningen som tenner jenter (hvertfall på fylla)? Holdningen får en rett og slett fordi man ikke bryr seg allverden om det ikke ender i noe, ettersom det kommer flere muligheter.

Den store majoriteten av gutter derimot har jeg inntrykk av at sliter med dette, de blir for happy over å få en dame slik at de utspiller sin rolle for tidlig ved å snakke for mye og bli "needy". Dette skal ikke handle om et "spill", men det faktum av at man faktisk har lite tid til vedkommende og at på et tidlig stadie skal ikke denne personen ta mye plass i ens liv (tenk jobb/venner/Trening/hobby/andre damer).

Joda, man ender vel fort opp som rasshølet, men man kan jo unngå dette ved hvite løgner eller ved faktisk å være brutalt ærlig- de blir såret, men kan ikke kalle deg et rasshøl av den grunn (hun kan jo ha venninner som er match)  

Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0

Lenke til kommentar

Ahahah... «Ta å legg fra deg den holdningen som gir deg kronisk tilgang på overflod av sex a, så det blir noe på oss jentevenn-gutta og.

Ta og kvitt deg med den primitive holdningen a, så du også kan få masse jentevenner i livet ditt som synes du er så seksuelt passiv at hun ikke tenner på deg det skafte grann.»

Vi kan godt sammenligne fysiske prestasjoner og antall hakk i sengestolpen, men det forandrer ikke faktum som mange av oss andre i denne tråden prøver og fremheve. At jentevenner kan være gode nære venner, også når man ikke ligger med de.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Liker hvordan du bruker din egen antakelse om at du har ligget med flere jenter enn meg, som en måte å hevde autoritet i en diskusjon om platoniske jentevenner.

"Hør her gutt, jeg har pult så inn i helvete mange kvinnfolk at dette med å ha rene jentevenner kan jeg alt om. Og ta å legg bort den derre mannsjåvinistiske urholdningen din erru grei.."

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Haha, det er jo nettop det jeg ikke gjør. Jeg sier det ikke har noe med TS sin post å gjøre i det hele tatt.

På den andre siden så er det du som påstår at noen her løfter for lite vekter og sett for mye på Disney, du fremstiller deg jo selv som en mannssjåvinist av rang. Og prøver og få andre i tråden, av de som kan ha jentevenner, til å fremstå som feminine og svake, her er du vel så langt på jordet at med den selvinnsikten du har så forstår jeg at du ikke klarer og se situasjonen fra noe annet ståsted enn din egen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Liker hvordan du bruker din egen antakelse om at du har ligget med flere jenter enn meg, som en måte å hevde autoritet i en diskusjon om platoniske jentevenner.

"Hør her gutt, jeg har pult så inn i helvete mange kvinnfolk at dette med å ha rene jentevenner kan jeg alt om. Og ta å legg bort den derre mannsjåvinistiske urholdningen din erru grei.."

Tror du bør lære deg å lese, han mente det ikke sånn.

Vi har fått med oss at du er en drittsekk uten venner, med lang tiss som sjarmerer det meste på to bein, puler dem og går fra dem. Tro det eller ei, men det gjør deg ikke spesielt egnet til å gi råd til folk som ikke er som deg (slik som karen i denne tråden). Mange mennesker lever i illusjonen om at måten de lever på er rett for alle, men det er alltid feil. Ikke alle er lik deg, så slutt å innbill deg det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...