Mr. H Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2018 Du kan starte med å behandle henne som en person, og ikke et kjønn. Du kan være så hengiven du føler for å være, og så leser du signalene du får tilbake. Akkurat som du burde gjøre med andre. Man kan generalisere mye om kjønn, men det gir liten mening i vennskap. Jeg er helt enig. Etter å ha tenkt litt så har jeg kommet til den konklusjon at dette kommer naturlig etterhvert som vennskapet utvikler seg. 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Det handler ikke om selvtillit, det handler om at såkalte beta orbitere (de guttene alle jenter har som backup-løsning) er verdens mest irriterende personer. Hvis du er så heldig å finne en jente det er kult og interessant å henge sammen med på tomannshånd (de er det svært få av), så er det helt uforståelig for meg hvordan en normal mann ikke kan få seksuelle lyster på vedkommende. Det er ingenting som er mer tiltrekkende enn å ha en awesome personlighet. TS har for øvrig åpenbart allerede skjønt dette selv, da han må søke råd på et forum før vennskapet i det hele tatt er i gang. TS: Du kommer ikke til å lære det motsatte kjønn å kjenne av å ha en jentevenn. Det går veldig fint å ha nære jentevenner som man ikke ligger med. Jeg har flere Det du lærer når du har jentevenner er at de også er mennesker og ikke noen man bare må ligge med. 6 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det er ingen skam å ikke ha en normalt utviklet seksualdrift Kermit!Ikke noe du skal gå å tenke på i det daglige!Det går fint an å ha et fullverdig (vel nesten) liv med en slik tilstand! ... Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det går veldig fint å ha nære jentevenner som man ikke ligger med. *ikke får ligge med. Du hadde jo ikke sagt nei om hun ba deg. 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Man kan lære mye nytt om damer fra en venninne som kompiser ikke var klar over, men igjen, dette kommer helt an på hvem man snakker med og hvilke erfaringer de har. Samme gjelder andre vei. Mye av det jeg har lært om jenter har jeg lært av de jeg har ligget med en stund, og som har innsett at det aldri blir noe mer. Da mister de filter og interessen i å holde fasaden sin fullstendig, og viser sitt sanne jeg. Ofte kommer de med en eller annen innrømmelse som liksom skal sjokkere eller gjøre litt vondt. Jenter som er rene venninner kommer svært sjeldent med slike innrømmelser, naturlig nok er en av årsakene til dette at detaljer om sex sjeldent er et samtaletema i en slik relasjon. Av disse jentevennene dine har du fått et glansbilde som ikke stemmer med virkeligheten. Problemet da er at du ikke har reell erfaring med hva som faktisk gjør at jenter vil ligge med deg. De fleste vil aldri fortelle dette, da mister de for det første kontrollen over det mest dyrebare de har å tilby - det som gjør at de har høy sosial status, og de risikerer å miste fasaden sin fullstendig. Ingenting har lavere status i samfunnet enn en jente som er kjent som en "slut", både hos gutter og andre jenter. Det sitter ganske langt inne hos en jente å innrømme at det hun egentlig tiltrekkes aller mest av er en empatiløs seksuelt aggressiv mann som ikke husker bursdagen hennes og aldri ville spandert middag på henne, og som vekker den indre sluten i henne på soverommet, og at hun forakter snille menn. Endret 4. oktober 2018 av coffeee 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg hadde hoppa bukk over hva cofeee og ozone sier i denne tråden, de er så tydelig preget av alpha male/ PUA /kall det hva du vil -kulturen at de ikke ser det motsatte kjønn for noe annet enn seksuelt, og det er jo litt trist, nesten mest på deres vegne da kvinner har vanvittig mye å bidra med, men mange har vært /er jo der så jeg skal ikke si så mye mer angående det. Men jeg som andre i denne tråden står fortsatt for at damer kan være veldig fine venner, og jeg opplever veldig nyttig perspektiv på ting osv når jeg snakker om ting med mine jentevenner, så jeg hadde heller tatt med meg det Aiven og Krydderkake skriver sammen med de andre litt mer jorda personene i denne tråden skriver før jeg hadde funnet ut hva som passer best i din situasjon. 4 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 *ikke får ligge med. Du hadde jo ikke sagt nei om hun ba deg. Det har jeg gjort flere ganger, basert på at jeg har brent meg på at jeg er ukomfortabel med annet enn monogami, både fra min og fra den andres side. Jeg vil tro at et ønske om dette er nokså vanlig. Hadde jeg sagt nei til ei dritheit dame som var singel, når jeg selv er det? Erfaringsmessig er det litt vanskeligere, men da jeg ikke ser på dette som målet med livet, er det ikke en situasjon som oppstår så ofte, noe som nok også har med miljøene jeg henger i å gjøre. Generelt er jeg ute etter en livspartner, men man må jo starte et sted. Jentevenner har betydd utrolig mye for meg gjennom livet og jeg synes litt synd på folk som ikke har lært seg å verdsette vennskap og sosial omgang, noe jeg ikke tror man har om man ikke kan nyte samvær med kvinner for annet enn å jakte på det de har mellom beina. 2 Lenke til kommentar
krydderkake Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Mye av det jeg har lært om jenter har jeg lært av de jeg har ligget med en stund, og som har innsett at det aldri blir noe mer. Da mister de filter og interessen i å holde fasaden sin fullstendig, og viser sitt sanne jeg. Ofte kommer de med en eller annen innrømmelse som liksom skal sjokkere eller gjøre litt vondt. Jenter som er rene venninner kommer svært sjeldent med slike innrømmelser, naturlig nok er en av årsakene til dette at detaljer om sex sjeldent er et samtaletema i en slik relasjon. Av disse jentevennene dine har du fått et glansbilde som ikke stemmer med virkeligheten. Problemet da er at du ikke har reell erfaring med hva som faktisk gjør at jenter vil ligge med deg. De fleste vil aldri fortelle dette, da mister de for det første kontrollen over det mest dyrebare de har å tilby - det som gjør at de har høy sosial status, og de risikerer å miste fasaden sin fullstendig. Ingenting har lavere status i samfunnet enn en jente som er kjent som en "slut", både hos gutter og andre jenter. Det sitter ganske langt inne hos en jente å innrømme at det hun egentlig tiltrekkes aller mest av er en empatiløs seksuelt aggressiv mann som ikke husker bursdagen hennes og aldri ville spandert middag på henne, og som vekker den indre sluten i henne på soverommet, og at hun forakter snille menn. Mye av det du har lært om jenter har du lært av de du har ligget med. Men dette betyr ikke at du sitter på hele fasiten. Som jeg sa tidligere, alle har forskjellige erfaringer. Det er både anbefalt og helt vanlig for kompiser og venninner å snakke om sex og samliv, alt avhengig av hvem man er og henger med. Jeg snakker ikke utifra hva "jentevennene mine" sier, jeg er jente selv. Det er ignorant å tro at jenter forakter snille menn og foretrekker empatiløse menn. Og det er veldig interessant at du bruker bursdager og middager som eksempel her for det sier kanskje litt om alderen din, hva slags jenter du tiltrekker deg eller hva slags type fyr du er. Jeg gjentar: du er altfor generaliserende. Snille menn kan ha mye seksuell aggressivitet som kvinner finner tiltrekkende. Snille menn kan også vekke "den indre sluten" i dem og fortsatt være snille nok til å ikke shame dem etter samleie. Det tar lang tid, men etter hvert vil nok samfunnet skjønne at kvinner også liker sex og ikke nødvendigvis er slut bare fordi de følger instinktene sine. La oss prøve å stoppe denne stereotypen slik at alle kan ha sex uten så mye mas om skam og forventninger hele tiden. Det vil være til fordel for både menn og kvinner. Noen kvinner har et litt annerledes perspektiv på menn som påvirker hvem de tiltrekkes av og det kan være mange grunner til det. Dårlig barndom med mobbing eller voldelige relasjoner, overgrep eller mangel på en god farsfigur. Kanskje det er slike kvinner du tiltrekker deg som over tid har gitt deg en illusjon som ikke stemmer overens med virkeligheten. Det virker som du er fornøyd med din situasjon ang damer noe som er veldig fint. Men det kan tolkes slik at du ikke anser deg selv som en snill fyr og at det er derfor du får muligheten til å ligge med disse jentene. Jeg er derimot sikker på at det gjemmer seg en snill og hyggelig gutt i deg et sted. Han er kanskje litt redd for å komme ut av skapet fordi han ikke vil bli ansett som en "beta" eller fordi han er redd for at kvinner ikke lenger vil spre bena. Eller kanskje han er redd for at han ikke har noe annet å tilby kvinner enn seksuell aggresjon. Til denne gutten sier jeg: null stess, de fleste har bursdagen sin markert på facebook så du slipper å huske det selv TS var klar på at han ønsket en venninne som han kan snakke med om ting han ikke kan snakke med kompiser om. Nettopp fordi han ikke har så mye erfaring med slike relasjoner valgte han å skrive et innlegg her. Denne tråden hadde ikke blitt startet hvis han hadde en venn/venninne han kunne spørre og jeg håper/tror han har fått mange gode råd. /rant. 6 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Eller kanskje han er redd for at han ikke har noe annet å tilby kvinner enn seksuell aggresjon. Til dette vil jeg raskt kommentere at det er omvendt, jeg går bevisst inn for ikke å bruke utdannelse, jobb eller penger som et «argument» i en datingsituasjon. Jeg vil at en jente først og fremst skal ha lyst på meg fordi hun tiltrekkes av meg seksuelt og ikke minst fordi hun føler seg trygg da jeg kan beskytte henne rent fysisk, ikke fordi jeg kan være en god provider pga. økonomi eller at hun kan flytte inn i kåken min. "Snill" og "søt" er to adjektiver jeg absolutt ikke ønsker å assosieres med. At man ikke ønsker å karakteriseres som snill betyr imidlertid ikke at man nødvendigvis er slem. Jeg ser på snillhet som et svakhetstegn. Dessuten er det lett å være snill. Det er ikke helt uvanlig blant en del å tenke at bare de er "snille" og gjør "snille ting" så fortjener de å få noe i retur. Dette er klassisk passiv aggressiv oppførsel. Endret 5. oktober 2018 av coffeee 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Har ikke lest alle innleggene i tråden, men tenkte jeg kunne skrive litt om mitt syn. Jeg er ca like gammel som TS og står med en fot i hver leir (JA/NEI). Jeg har mange venninner, men anser ingen av de som "best friends". Jeg henger med de, men aldri på tomannshånd utover korte situasjoner hvor man i utgangspunktet er i en gruppe. P.T. er jeg i et åpent forhold, noe som gjør det enklere å være venner for min egen del, selv om jeg i flere situasjoner har merket at tilbudet er på bordet dersom jeg hadde valgt å benytte meg av det. Har også mange fellesvenner med min partner som jeg ikke ønsker å kjøre totalt over... 1. Jeg har venninner fra langt tilbake som jeg hadde en greie med, men som har gått over i "vennskap". Dette er ikke damer jeg ringer/sender mld når jeg er keen på å henge med en venn, og de er heller ikke damer jeg er interessert i noen form for seksuell kontakt med. Jeg møter de i bursdager/events/på byen og da prater vi om himmel og jord. 2. Venninner som er i forhold med kompiser kan ofte være av de bedre slagene ettersom man kan ha mange gode stunder iform av parkvelder (kortspill/vin/konserter etc), men jeg kan likevel ved noen anledninger ta meg selv i å tenke at "på et annet sted til en annen tid" hadde jeg lett vært der... Altså, hadde det vært stuerent hadde jeg benyttet sjansen. 3. Nye venninner? Tja, at jeg i dag som snart 30 skal møte en dame jeg gidder å bruke tid på og som jeg ikke er interessert i tror jeg er svært lite sannsynlig? Felles interesse kanskje? Men likevel, i slike situasjoner ender jeg opp i kontakt med de jeg syntes er interessante, og dersom praten flyter og de ser bra ut vil jeg fort tenke på muligheten for et knull. Mindre pene eller tjukke damer holder jeg meg unna ettersom jeg er redd for at de skal tro jeg er interessert som bare fører til klabb og babb. Er man ærlig med damer "som en venn" har jeg intrykk av at de ofte blir interessert, ettersom de syntes det er veldig friskt å høre ærlige mannlige respektfulle perspektiver (ikke om deres utseende etc, men andre ting). Til slutt har jeg inntrykk av at damer ofte blir interessert når de føler seg hørt og sett når man først tilbringer tid sammen (legg vekk tlf og hør etter). Samtidig må man begrense tiden og dialogen (ikke snakk hver dag/dager) slik at de får savnet det. Bruker man litt energi på dette går det som regel en vei... Er jeg på jordet?? Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Er jeg på jordet?? Nei Stemmer bra med det jeg har hatt inne i hodet hele tiden, men ikke klarte å skrive her Ingenting galt å være "venn" med en jente, men det vil aldri kunne bli det samme som med en kompis! Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Oppsummert, når jeg leser innleggene her så skjønner jeg hvorfor 80% av jentene ligger med 20% av gutta. Selv jeg som ikke har antenner i den retningen merker den anti-seksuelle, anti-maskuline auraen som omtåker enkelte av dagens «moderne menn». 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Tror mer at 20% ikke klarer å skille mellom sex og vennskap (i denne tråden). Ja man kan fint tilbringe alenetid med ei venninne, uten at man er cuckboy av den grunn. Som nevnt har jeg flere venninner jeg har alenetid med og mange av disse er jeg veldig close med og kan snakke om alt med, det er også ingen annen seksuell spenning mellom mine venninner enn litt flørting. Ps: Jeg er 27 år med et helt normalt sexliv for min alder. Endret 8. oktober 2018 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Oppsummert, når jeg leser innleggene her så skjønner jeg hvorfor 80% av jentene ligger med 20% av gutta. Selv jeg som ikke har antenner i den retningen merker den anti-seksuelle, anti-maskuline auraen som omtåker enkelte av dagens «moderne menn». Av nysgjerrighet, tenkte du på mitt innlegg, #2 over ditt? Jeg er selv overbevist om at 80/20% inndelingen gjelder, da det er en forsterkende effekt at; Selvtillit --> Damer --> Mer selvtillit --> Flere damer. Så lenge dette ikke går helt til hodet på en så trenger man ikke senke hverken kvaliteten eller kvantiteten. Min greie er at jeg liker følelsen av at de blir tiltrukket av meg selv om jeg ikke har noen interesse av de utover det seksuelle og ofte kun et ONS. Likevel, jeg ender sjelden opp med å være et rasshøl da det erfaringsmessig ikke har lønt seg på noen måte. Tvert imot. Så, "Hvordan oppføre seg mot en venn av motsatt kjønn uten å gå over grensa mot å ville noe mer" - Hvis du ikke ønsker å selv havne over; snakk om andre damer foran henne, dropp "alenetid" og finn deg en dame du faktisk vil knulle? Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Så, "Hvordan oppføre seg mot en venn av motsatt kjønn uten å gå over grensa mot å ville noe mer" - Hvis du ikke ønsker å selv havne over; snakk om andre damer foran henne, dropp "alenetid" og finn deg en dame du faktisk vil knulle? Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0 Eller bare ikke tenke med han i mellom beina 24/7? Jenter er som gutter. Det er individer man kan både bli kjent med og ha et dypt vennskapelig forhold uten at seksualdriften skal fucke opp det. Endret 8. oktober 2018 av Mr.Duklain 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Eller bare ikke tenke med han i mellom beina 24/7? Jenter er som gutter. Det er individer man kan både bli kjent med og ha et dypt vennskapelig forhold uten at seksualdriften skal fucke opp det. Hmm, men kan du gjøre det uten å undertrykke nettopp seksualdriften? Det blir jo noe annet, for da tar man et valg om å undretrykke den for å forbli venner? Hvis damen er attraktiv og ei man ikke har et slags annet forhold til så vil man jo undertrykke driften dersom man forblir venner Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Hmm, men kan du gjøre det uten å undertrykke nettopp seksualdriften? Det blir jo noe annet, for da tar man et valg om å undretrykke den for å forbli venner? Hvis damen er attraktiv og ei man ikke har et slags annet forhold til så vil man jo undertrykke driften dersom man forblir venner Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0 Sier ikke at man ikke kan ha sex med ei vennine. Hvis begge parter er enige om at det bare er sex så tviler jeg på at det ødelegger vennskapet. Men hvis en part ikke vil så er det jo lite man kan gjøre med det og ja selvfølgelig kan man utvikle følelser for en venn, men man bør ikke basere et vennskap på kan og hvis. Men felles interesser og at man trives i personens selskap. Endret 8. oktober 2018 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Hmm, men kan du gjøre det uten å undertrykke nettopp seksualdriften? Det blir jo noe annet, for da tar man et valg om å undretrykke den for å forbli venner? Det er vel få mennesker på denne jorda som går en dag uten å undertrykke seksualdriften i en eller annen kontekst (bortsett fra aseksuelle), så ser ikke helt problemet her. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Av nysgjerrighet, tenkte du på mitt innlegg, #2 over ditt? Jeg er selv overbevist om at 80/20% inndelingen gjelder, da det er en forsterkende effekt at; Selvtillit --> Damer --> Mer selvtillit --> Flere damer. Så lenge dette ikke går helt til hodet på en så trenger man ikke senke hverken kvaliteten eller kvantiteten. Min greie er at jeg liker følelsen av at de blir tiltrukket av meg selv om jeg ikke har noen interesse av de utover det seksuelle og ofte kun et ONS. Likevel, jeg ender sjelden opp med å være et rasshøl da det erfaringsmessig ikke har lønt seg på noen måte. Tvert imot. Så, "Hvordan oppføre seg mot en venn av motsatt kjønn uten å gå over grensa mot å ville noe mer"- Hvis du ikke ønsker å selv havne over; snakk om andre damer foran henne, dropp "alenetid" og finn deg en dame du faktisk vil knulle? Anonymous poster hash: 6cbc2...fb0 Nei det var mer rettet til de som går rundt og ser etter en sjelevenn fremfor noen å bare ha skitten sex med. Noen har sett for mye på Disney og løftet litt lite vekter. 80/20 har lenge vært en teori basert på at gutter ligger nedover mens jenter ikke gjør det, og,stemmer overraskende bra med virkeligheten basert på statistikk jeg har sett fra USA. Det stemmer også med det faktum at å til en hver tid ha 4 - 5 jenter i rotasjonen er også sweet spoten rent praktisk, da har du tid til å ligge med hver minst en gang i måneden, noe som ser ut til å være minimum antall ganger som må til for å holde de varme. Samtidig blir det ikke så ofte at man oppleves mer som kjærester, eller risikerer å bli emosjonelt investert. Man trenger ikke å være et rasshøl, men det er fort å boi oppfattet som et når den ene parten vil noe mer mens du selv vil holde tilbake. Endret 8. oktober 2018 av coffeee Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) For at en gutt skal like en jente trenger hun ikke være noe mer enn, ja: en jente! Det er seksualdriftens natur. Hvis en jente i tillegg har en så bra personlighet at hun blir din venn, ja kanskje din beste venn, heter ikke det egentlig forelskelse? Når man blir veldig god venn med en jente, er det umulig å ikke ønske å ta det vennskapet "hele veien". Det vil overskygge en hver normal venneaktivitet. F.eks.: blir det ikke en like avslappet og artig fisketur, med påfølgende øl og telt-overnatting, med "supergod venn"-TrineLise, som det hadde blitt med "supergod venn"-Pål... Si hva dere vil, men det er i praksis umulig å være "bare god venn" med en jente man er skikkelig nær. Endret 8. oktober 2018 av ozone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå