Redaksjonen. Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Kanskje ikke tilhengerfeste.De første e-Niro-kundene får bil med færre funksjoner Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Endelig en artikkel om e-Niro med noe nytt innhold, bra jobbet TU. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Osborn effekt kalles det. Du kan godt kjøpe bilen i dag, men den som kommer om ett halvt år er myyyyye bedre. En effektiv metode for å holde salget nede... 4 Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Når det sies at tilgangen på batteri ikke skal været problem så bør vi forvente 20 000 i året her til lands da. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Severin Suveren Skrevet 2. oktober 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. oktober 2018 Produsentene bommer grovt når de setter rekkevidde som det viktigste argumentet for ikke å tilby hengerfeste. Selvfølgelig forstår folk at dersom en drar 1500 KG bak bilen i høy hastighet vil dette redusere rekkevidden. Men for mange vil dette scenarioet ikke være det mest aktuelle, de fleste som kjøper bil som kan dra henger benytter seg sporadisk av dette til varefrakt, søppelfyllingen o.l. Da betyr rekkevidde null siden en normalt ikke vil ha de lange avstandene. Trist at produsentene ikke kan la folk selv få ta avgjørelsen om dette skulle bli noe problem, da er det jo bare å heller velge en annen bil. Gi oss mulighet for hengerfeste! 16 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Bra med ny info men håpløst med så vagt svar om telematikk. Det er jo relativt relevant funksjonalitet. Skjønner ikke at det ikke kan oppgraderes heller i etterkant. Jeg skjønner heller ikke hva de babler om stordriftsfordeler med muligheten til å produsere masse biler. De har jo allerede en håpløst lang kø på Kona'ene. Hvordan bidrar det for Niro... Hvordan kan de påstå at de kan nyttegjøre seg av samarbeidet... 1 Lenke til kommentar
Sondre2 Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 "Jeg skal lage en mobiltelefon, men den blir uten GPS for det drar så mye strøm at jeg vet ikke om kundene vil akseptere det." Høres unektelig litt snodig ut. 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Apple lykkes jo svært godt med en slik filosofi på mange områder Lenke til kommentar
Sondre2 Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Når det sies at tilgangen på batteri ikke skal været problem så bør vi forvente 20 000 i året her til lands da. "Men nå er det ikke utvalget av biler som holder markedet tilbake, men at kundene etterspør elbiler." Noen burde invitere ham en tur til Norge. 4 Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Produsentene bommer grovt når de setter rekkevidde som det viktigste argumentet for ikke å tilby hengerfeste. Selvfølgelig forstår folk at dersom en drar 1500 KG bak bilen i høy hastighet vil dette redusere rekkevidden. Men for mange vil dette scenarioet ikke være det mest aktuelle, de fleste som kjøper bil som kan dra henger benytter seg sporadisk av dette til varefrakt, søppelfyllingen o.l. Da betyr rekkevidde null siden en normalt ikke vil ha de lange avstandene. Trist at produsentene ikke kan la folk selv få ta avgjørelsen om dette skulle bli noe problem, da er det jo bare å heller velge en annen bil. Gi oss mulighet for hengerfeste! Enig. De fleste turene mine med henger er bare 20-30 kilometer, men samtidig er det disse turene som er vanskeligst å erstatte med kollektivtransport og er derfor definerende for bilbehovet mitt. Til jobben er det uaktuelt å bruke annet enn tog. 3 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 "Jeg skal lage en mobiltelefon, men den blir uten GPS for det drar så mye strøm at jeg vet ikke om kundene vil akseptere det." Høres unektelig litt snodig ut. Det var temmelig ordrett hva som skjedde med første iPhone. 3G brukte også for mye strøm til at de kunne ha det. Den solgte de jo ikke milliarder av. Lenke til kommentar
MustyMan Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Opplever det meget søkt å skylde på kundene mht rekkevidde og hengerfeste. En tur med henger er som oftest kort - på fyllinga, hente ved, møbler etc. Jeg VET at det øker forbruket vesentlig. Det kalkulerer jeg inn selvfølgelig. Jeg opplever at denne markedssjefen enten ikke forstår skandinavisk behov eller så later han som om han ikke forstår det og bruker han det som unnskyldning til å slippe å gi oss hengerfeste. 7 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Oisann. Flaks jeg ikke reserverte en Da ble det ikke elbil denne gangen heller. Dieselpurka skal piskes igjennom enda en EU kontroll... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 App er jo nesten forventet nå til dags..? Lenke til kommentar
missi Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Opplever det meget søkt å skylde på kundene mht rekkevidde og hengerfeste. En tur med henger er som oftest kort - på fyllinga, hente ved, møbler etc. Jeg VET at det øker forbruket vesentlig. Det kalkulerer jeg inn selvfølgelig. Jeg opplever at denne markedssjefen enten ikke forstår skandinavisk behov eller så later han som om han ikke forstår det og bruker han det som unnskyldning til å slippe å gi oss hengerfeste. Jepp! Men forstår han at an driter seg ut? 2 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Synes de oppfører seg rart. Akkurat som de egentlig ikke har lyst til å selge den... 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Synes de oppfører seg rart. Akkurat som de egentlig ikke har lyst til å selge den... De oppfører seg rasjonelt. Hvorfor i allverden skal et verdensomspennende bilkonsern gidde å anstrenge seg for å tilfredsstille noen titusen kravstore skrikunger her oppe i Norge? Resten av verden går fortsatt på diesel og bensin. Det gjør forsåvidt majoriteten av Norge også, men majoriteten skriker ikke like høyt som den elektriske minoriteten. Det fins det ingen rasjonell grunn for at et verdensomsoennende bilkonsern skal legge så veldig mange krefter i å tilfredsstille en slik særinteressegruppe..Men kunder er kunder, de kan selvsagt ikke si det rett ut, så de prøver å komme med noe høflige bortforklaringer, og håper skrikerungene holder kjeft. "Jammen jammen, elektrisk er fremtiden bla bla bla". KIA selger Niro i nåtiden. I fremtiden har de andre modeller å tilby. Endret 8. oktober 2018 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå