Gå til innhold

Iphone X kjøpt på Apple butikk i Japan - Hvordan blir det med garanti/reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Service hos Eplehuset skal være enkelt. Derfor kan du besøke et av våre servicesenter der en del reparasjoner kan gjøres på dagen, en av våre butikker eller sende produktet ditt til oss - uansett hvor det er kjøpt.  

Du har forøvrig bare 1 års garanti, ingen reklamasjon da produktet ikke er kjøpt i Norge

Lenke til kommentar

Service hos Eplehuset skal være enkelt. Derfor kan du besøke et av våre servicesenter der en del reparasjoner kan gjøres på dagen, en av våre butikker eller sende produktet ditt til oss - uansett hvor det er kjøpt.  

Du har forøvrig bare 1 års garanti, ingen reklamasjon da produktet ikke er kjøpt i Norge

Ok, kun 1 år uansett hvor den er kjøpt utenfor Norge? Kjenner du til denne, står noe om 2 år, er det kun i spesielle tilfeller (?) : https://www.apple.com/legal/warranty/products/warranty-edition-emea-english.html

Hva med reklamasjon der den er kjøpt, de har vel en forbrukerkjøpslov i Japan (som i dette tilfellet er der den er kjøpt), men da må man vel i verste fall reise tilbake?

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

Den to-års garantien mener jeg gjelder når kjøpt hos Apple selv.

Ett-års er når den er kjøpt hos noen andre enn Apple.

Et kjapt søk ga ihvertfall det svaret.

Eller så er det basert på land som Norge der forbrukerkjøpsloven sier 2 års "garanti" (Apple uttrykker det som garanti i Norge).

Skal du benytte deg av japansk lov må du ned til Japan.

Hva er gale med telefonen? Er den over ett år gammel?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Den to-års garantien mener jeg gjelder når kjøpt hos Apple selv.

Ett-års er når den er kjøpt hos noen andre enn Apple.

Et kjapt søk ga ihvertfall det svaret.

Eller så er det basert på land som Norge der forbrukerkjøpsloven sier 2 års "garanti" (Apple uttrykker det som garanti i Norge).

Skal du benytte deg av japansk lov må du ned til Japan.

Hva er gale med telefonen? Er den over ett år gammel?

Neida akkurat fått den, alt virker bra og det følger med kvittering fra den Japanske Apple sjappa. Men siden den er kjøpt i Desember i fjor, så lurer jeg bare på om jeg sliter om det blir noe feil med den om et par måneder, og hvilke valgmuligheter jeg da evt. har. Ble nevnt Eplehuset over her, men da regner jeg med jeg må betale selv hvis den er over 1 år gammel slik jeg forsto det.

Lenke til kommentar

Blir nok vanskeligere med reklamasjon, siden neppe er med i EU.

Men selvfølgelig kan det jo tenkes apple muligens hvis det kan bevises er produksjonsfeil. Muligens vil se på det?

Størst sansynlig må du ta kostnaden selv. Prøv selv å sjekk med mobilfikseren muligens det kan koste lite å bytte skjerm\batteri. Hvis ikke er det bare bite i det sure eple å kjøpe nytt.

Skal du kjøpe ting billig bør du vurdere forsikring i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...