TSP Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Ti bruer, syv tunneler og fem millioner arbeidstimer: Slik kuttet de reisetiden mellom Larvik og Porsgrunn med nær to tredeler [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 En tredjedel av tidligere reisetid er imponerende, men har det gått ut over antall stoppesteder også eller er det samme antall som tidligere? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) En tredjedel av tidligere reisetid er imponerende, men har det gått ut over antall stoppesteder også eller er det samme antall som tidligere? Det var holdeplass på Kjose, Eikenes og Oklungen. Dette var blant de minst brukte stasjonene i Norge. Det var kun 1-2 avganger om dagen, i hver retning, som hadde stopp der — og da kun ved at man ga signal til toget om at det skulle stoppe eller sa fra inne i toget. https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/vestfoldbanen/farriseidet---porsgrunn2/innhold/2018/snart-kjorer-det-siste-toget-langs-farrisvannet/ http://jernbanemagasinet.no/artikler/ny-jernbane-mellom-larvik-og-porsgrunn-gir-22-minutter-kortere-reisetid/ Oppdatert: på dette skjermbildet fra togkart.jbv.no kan du se gammel trase. Mens ny trase kan ses på denne illustrasjonen fra Sweco/Jernbaneverket (nå Bane nor). Som du kan se var gammel trase en ganske stor omvei. Endret 2. oktober 2018 av TSP 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå