Gå til innhold

Ti bruer, syv tunneler og fem millioner arbeidstimer: Slik kuttet de reisetiden mellom Larvik og Porsgrunn med nær to tredeler [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En tredjedel av tidligere reisetid er imponerende, men har det gått ut over antall stoppesteder også eller er det samme antall som tidligere?

 

Det var holdeplass på Kjose, Eikenes og Oklungen. Dette var blant de minst brukte stasjonene i Norge. Det var kun 1-2 avganger om dagen, i hver retning, som hadde stopp der — og da kun ved at man ga signal til toget om at det skulle stoppe eller sa fra inne i toget. 

 

https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/vestfoldbanen/farriseidet---porsgrunn2/innhold/2018/snart-kjorer-det-siste-toget-langs-farrisvannet/

http://jernbanemagasinet.no/artikler/ny-jernbane-mellom-larvik-og-porsgrunn-gir-22-minutter-kortere-reisetid/

 

Oppdatert: på dette skjermbildet fra togkart.jbv.no kan du se gammel trase. 

 

Skjermbilde 2018-10-02 kl. 16.56.00.png

 

Mens ny trase kan ses på denne illustrasjonen fra Sweco/Jernbaneverket (nå Bane nor). Som du kan se var gammel trase en ganske stor omvei.

 

kartillustrasjon-farriseidet---porsgrunn

Endret av TSP
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...