Phantom Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Hei. Jeg har nå jobbet som Bilmekaniker i snart 13år, og føler tiden er inne for noe annet nå. Har gått grundig lei men er usikker på hva jeg har lyst til å søke på. Delelager kunne vært aktuelt, men her er det jo eget fagbrev, selv om jeg har relevant erfaring som Mekaniker. Har sett litt på ledige stillinger men finner liksom ikke noe som kunne vært aktuelt. Tips til jobber som kunne vært noe for meg å søke på? Jeg vet tidligere kolleger har fått seg andre jobber, som skadesanere, delelager osv, men er det noen her inne som har noen tips? Kan vel kanskje lønne seg å ta en prat med bemanningsbyråer? Kan NAV være til noen som helst hjelp her? Endret 2. oktober 2018 av Phantom Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hei. Jeg har nå jobbet som Bilmekaniker i snart 13år, og føler tiden er inne for noe annet nå. Har gått grundig lei men er usikker på hva jeg har lyst til å søke på. Delelager kunne vært aktuelt, men her er det jo eget fagbrev, selv om jeg har relevant erfaring som Mekaniker. Har sett litt på ledige stillinger men finner liksom ikke noe som kunne vært aktuelt. Tips til jobber som kunne vært noe for meg å søke på? Jeg vet tidligere kolleger har fått seg andre jobber, som skadesanere, delelager osv, men er det noen her inne som har noen tips? Kan vel kanskje lønne seg å ta en prat med bemanningsbyråer? Kan NAV være til noen som helst hjelp her? Virker som du fortsatt vill innenfor samme industri? Om ikke er det jo ett hav av muligheter for mekanikere i andre bransjer også. Lenke til kommentar
Phantom Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Ja, fortsette i bilbransjen er jo aktuelt så lenge det ikke innebærer å skru på bil. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jobber i et oljeservice selskap, og det begynner for alvor å ta seg opp igjen for oss nå. Hvis de ikke ansetter flere mekanikere snart, så tviler jeg på at de får kjørt alle prosjektene som er på kalenderen. Elektro-hydrauliske maskiner offshore. Reisejobb til hele verden. Reis så mye du vil, fri når du er hjemme mellom jobber. Kristiansand. Er ikke noe annonse akkurat nå, men følg med. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Du har ein del jobbar innanfor rådgivning der din bakgrunn er relevant, som f.eks. takstmann eller som køyretøyansvarleg i eit større firma som skal ivareta mange køyretøy. Eit stort firma kan nok fort spare store summar på å ha ein eigen bilkyndig person som kan vurdere både nødvendigheit av reperasjonar og prisen. Andre forslag kan være å f.eks. sjå på jobbmuligheiter som ulykkesetterforsker, som f.eks. i vegvesenets ulykkesgruppe eller statens havarikommisjon. Også der er det behov for personar som har inngåande mekanisk kunnskap både om korleis bilen skal fungere, og kva som kan ha svikta. Tilsvarande vil din mekaniske kompetanse være nyttig som brannmann eller bilbergar som skal rydde opp rett etter ulykkene. Bruktbilselgar er også eit openbart alternativ om du vil jobbe som selgar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå