NTB - digi Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 917.000 færre bompasseringer med fossildrevne biler siden rushtidsavgiften ble innført Lenke til kommentar
accer Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Er vel for at normale folk ikke har råd til å kjøre lenger. Og mange kjøre alternativ rute om det finest. Blir noe annet når det blir full pris på bomringen for El bilen. Beste er vel å dekke til skilta så en slipp å betale. Er jo røveri på lang avstand vi betaler vel nok i avgifter i landet her. 6 Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hvordan har tidsklemma til folk endret seg i denne perioden? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg hekomo Skrevet 2. oktober 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. oktober 2018 MDG: "Det viktigste er likevel å redusere biltrafikken, da elbiler også tar mye plass i en by som allerede har for mye biltrafikk" Men det er jo for pokker ikke rart det blir for mye biltrafikk i Oslo når selv trafikk som skal forbi Oslo må inn der alle andre kjører for å komme inn til byen. Idiotisk. 11 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) 1. "Denne veksten er helt eventyrlig, og viser at elbilrevolusjonen for alvor er i gang i Oslo. Det viktigste er likevel å redusere biltrafikken, da elbiler også tar mye plass i en by som allerede har for mye biltrafikk, sier Sirin Stav, vara i Oslo bystyre for Miljøpartiet De Grønne." Hva er det som gjør denne "veksten" så utrolig eventyrlig? Hvordan finner vi tall på hvordan dette påvirker folks hverdag logistikkmessig og miljømessig? Hva gir Stav rett til å bestemme hva som tilsier at en by har "for mye biltrafikk" kontra alle menneskene som faktisk bor i byen? Hvor dras streken for hva som er "for mye" biltrafikk? 2. "Selv om antallet passeringer med elbil øker, er det fortsatt fossildrevne biler som står for mesteparten av passeringene. 81,2 prosent av passeringene i september i år var fossildrevne biler." Hvor finner man tall for å sammenlikne denne prosentandelen med prosentandelen fra ifjor? Hvordan har tidsklemma til folk endret seg i denne perioden? Meget godt spørsmål, noe du aldri vil få svar på fra skapkommunistene.. Beklager, mente MDG. Endret 2. oktober 2018 av T.A298 3 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Blir noe annet når det blir full pris på bomringen for El bilen. Er ikkje maks halv pris for elbilar lovfesta no? 1 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Blir noe annet når det blir full pris på bomringen for El bilen. Hvis noen tror at det er bare å gå tilbake til diesel og bensin hvis/når elbiler må betale bompenger så lurer de seg selv. Kommer garantert til å bli fossil-drivstoff-avgift innført samme dagen som elbiler må betale i bomringer for at Norge fortsatt skal "motivere til grønt skifte" i bilparken. Er bare å kjøre elbil så lenge det varer. Tildekning av skilt blir neste investering på det tidspunktet. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 MDG: "Det viktigste er likevel å redusere biltrafikken, da elbiler også tar mye plass i en by som allerede har for mye biltrafikk" Men det er jo for pokker ikke rart det blir for mye biltrafikk i Oslo når selv trafikk som skal forbi Oslo må inn der alle andre kjører for å komme inn til byen. Idiotisk. Helt enig, samtidig som de samme politikerne tillater ekstrem boligbygging og fortetting. Er så naivt at det er vondt. Befolkningsvekst er pga av boligbygging i Oslo, og fratar omkringliggende kommune initiativet til å bygge boliger. Alle entreprenører er selvsagt mest interessert å bygge i Oslo sentrum/ nær sentrum innenfor ring 3. At befolkningsvekstens transportbehovet skal tas med kollektivtrafikk er virkelighetsfjern strutsepolitikk. Rekk opp hånda alle stemmeberettigede i Oslo som ønsker enda mer trengsel, mer køer proppfulle busser og gjebygget gønntarealrr. En by med trekkfulle og lange kasteskygger etter floskler som «bygge høyt og grønt»? Den forhatte eiendomsskatten er ett resultat av den vanvittige bryggeriet av nye skoler og barnehager hals over hodet. Boligbyggere gidder heller ikke å ta ansvar for utbygging av kloakk , strøm og renovasjon. Kommunens utgifter går i taket og alle må svelge økte renovasjonsutgifter som er hvertfall tredoblet siden 2000 tallet. Samme med forurensende fjernvarme hvor rabatten på 5% er fjernet eller redusert til 3% som egentlig betyr at fjernvarme er dyrere enn strøm pga av systemsvinn i bygget. På tide å roe det hele litt ned og konsolidererd og ta grep om kvalitet i byggingen. Plan og bygg prøver forgjeves å holde stand mot dårlig kvalitet men lynsjes ned av milliardlobbyen til boligbyggere som pisker det ene møkkaprosjektet igjennom etter det andre. Å blir det stappfullt på ulven, hvor køene er lange allerede. Østre Aker skal «bygges ned» tfra firedelt til vanlig gate for å tilpasse forskrifter slik at alle arbeidsplasser langs Østre Aker kan nedbygges med boliger. Som om ikke det er nok skal man fa}%n rive ned flotte etablerte boligområder av eneboliger på Smestad og nedre Diesen ved Storo for å gi plass til griske eiendomsutviklere som hyler i kor mot «byregjeringen» at de må få ut finger’n og tillate enda mer rasering av byen vår... NOK ER NOK!!! 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Er hensikten med bomringer å unngå at politikere skal kunne stjele bilvei-penger og flytte de til for eksempel gang/sykkel-tiltak, kollektivtiltak, kaier og subisidering av flytrafikken i distriktene? I så fall så kan det i hvert fall komme noe godt ut av galskapen, men de burde heller ta ondet ved rota og øremerke bilavgifter til bilvei-formål. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Er hensikten med bomringer å unngå at politikere skal kunne stjele bilvei-penger og flytte de til for eksempel gang/sykkel-tiltak, kollektivtiltak, kaier og subisidering av flytrafikken i distriktene? I så fall så kan det i hvert fall komme noe godt ut av galskapen, men de burde heller ta ondet ved rota og øremerke bilavgifter til bilvei-formål. Au contraire, en del av hensikten med bompenger er just presis å bruke penger generert av biltrafikk på gang-, sykkel- og kollektivtiltak. Endret 2. oktober 2018 av henrikwl 2 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Au contraire, en del av hensikten med bompenger er just presis å bruke penger generert av biltrafikk på gang-, sykkel- og kollektivtiltak. Morsomt at du sier det, for da lurer jeg på hvordan alle andre land uten bompenger klarer å gjøre det samme, og mye mer effektivt, og ikke minst; for MANGE år tilbake. Hvis noen har et svar på dette skulle jeg gjerne likt å lese det for å se hvorfor de får det til mens vi ikke klarer det uten at politikerne skal dra (ytterligere) penger fra folks lommer. Dersom en revisjon eller utbygging av eksisterende veinett er en prioritet for politikere får de det til uten å kneble landets innbyggere med ytterligere avgifter og restriksjoner. Endret 2. oktober 2018 av T.A298 2 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hvordan har tidsklemma til folk endret seg i denne perioden? Mindre trafikk i rushtiden gir mindre kø som bedrer tidsklemma til tusenvis av familier. MDG: "Det viktigste er likevel å redusere biltrafikken, da elbiler også tar mye plass i en by som allerede har for mye biltrafikk" Men det er jo for pokker ikke rart det blir for mye biltrafikk i Oslo når selv trafikk som skal forbi Oslo må inn der alle andre kjører for å komme inn til byen. Idiotisk. Det er ikke mye gjennomgangstrafikk i Oslo. Over 80% av trafikken er lokal. https://www.aftenposten.no/meninger/i/db4q/Kort-sagt_-6-oktober Morsomt at du sier det, for da lurer jeg på hvordan alle andre land uten bompenger klarer å gjøre det samme, og mye mer effektivt, og ikke minst; for MANGE år tilbake. Hvis noen har et svar på dette skulle jeg gjerne likt å lese det for å se hvorfor de får det til mens vi ikke klarer det uten at politikerne skal dra (ytterligere) penger fra folks lommer. Dersom en revisjon eller utbygging av eksisterende veinett er en prioritet for politikere får de det til uten å kneble landets innbyggere med ytterligere avgifter og restriksjoner. Hva har andre land klart? Mange europeiske byer har store kø-problemer: https://www.theguardian.com/cities/2014/jul/07/100-most-congested-cities-europe-north-america Danmark og Nederland har åpenbart klart noe. Kanskje fordi de har prioritert sykkel i over 20 år, mens Norge kun bygget bastarden gang og sykkelvei som ikke er en god løsning for noen. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Er hensikten med bomringer å unngå at politikere skal kunne stjele bilvei-penger og flytte de til for eksempel gang/sykkel-tiltak, kollektivtiltak, kaier og subisidering av flytrafikken i distriktene? I så fall så kan det i hvert fall komme noe godt ut av galskapen, men de burde heller ta ondet ved rota og øremerke bilavgifter til bilvei-formål. Hensikten med disse bomringene er å tvinge bilistene til å betale for kollektivtrafikken. Anbefaler deg å lese på Facebook sidene til TenkTromsø. Der ser en hvor spinnglatt ting kan gå når politikerne ikke holdes ansvarlige for sine handlinger. Tromsø kommer til å kveles. Lenke til kommentar
missi Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Mindre trafikk i rushtiden gir mindre kø som bedrer tidsklemma til tusenvis av familier. Det er ikke mye gjennomgangstrafikk i Oslo. Over 80% av trafikken er lokal. https://www.aftenposten.no/meninger/i/db4q/Kort-sagt_-6-oktober Hva har andre land klart? Mange europeiske byer har store kø-problemer: https://www.theguardian.com/cities/2014/jul/07/100-most-congested-cities-europe-north-america Danmark og Nederland har åpenbart klart noe. Kanskje fordi de har prioritert sykkel i over 20 år, mens Norge kun bygget bastarden gang og sykkelvei som ikke er en god løsning for noen. Så å ødelegge for flere tusen er helt ok siden noen andre tusen får det marginalt bedre? 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Syns jo det er trist for de som kanskje ikke har allverden med økonomi. Kanskje du er småbarnsforelder og skal få ungene i barnehagen. Du er da kanskje heldig nok til å ha parkeringsplass på jobben, noe som sparer deg for mye tid og stress. Men for å komme deg til jobben og tilbake er du fort oppe i 100-150 kroner ++ hver eneste dag bare i bompassering. Jeg jobber mye rundt Aker Brygge, og der kommer jo pampene i sine råflotte biler, parkerer i privat garasje. Hvem betaler for bompasseringene? Arbeidsplassen. Er noen som har det 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hensikten med bomringene er å ikke ta inn skatten over selvangivelsen. Men å innføre usosial skatt, betale for bruken. God høyrepolitikk. At det er, eller kan være god miljøpolitikk, er bare en bivirkning. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Det er ikke mye gjennomgangstrafikk i Oslo. Over 80% av trafikken er lokal. https://www.aftenposten.no/meninger/i/db4q/Kort-sagt_-6-oktober Så 20% av trafikken kunne vært fjernet fra køene inn til Oslo? 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Slutt å sutre. Nordmenn har ræva så full av penger at sånne tiltak må til. Jeg har hørt hva fattigdom er i Norge. Stakkars barn som vokser opp uten..... ferieturer. Det er fattigdom i Norge. Nordmenn vet ikke hvor bra de har det. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Morsomt at du sier det, for da lurer jeg på hvordan alle andre land uten bompenger klarer å gjøre det samme, og mye mer effektivt, og ikke minst; for MANGE år tilbake. Hvis noen har et svar på dette skulle jeg gjerne likt å lese det for å se hvorfor de får det til mens vi ikke klarer det uten at politikerne skal dra (ytterligere) penger fra folks lommer. Dersom en revisjon eller utbygging av eksisterende veinett er en prioritet for politikere får de det til uten å kneble landets innbyggere med ytterligere avgifter og restriksjoner. Poenget er jo at bompenger er ønsket fra politisk hold. Det er ikke noe mål å bygge ut veier og gjøre det greiere og enklere å kjøre bil; man ønsker å gjøre privatbilkjøring til en såpass stor umake at folk heller velger å gå, sykle eller å kjøre kollektivt. Her er bompenger et velfungerende irritasjonsmoment. Endret 3. oktober 2018 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
ahnilsen Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Blir noe annet når det blir full pris på bomringen for El bilen. Hvis noen tror at det er bare å gå tilbake til diesel og bensin hvis/når elbiler må betale bompenger så lurer de seg selv. Kommer garantert til å bli fossil-drivstoff-avgift innført samme dagen som elbiler må betale i bomringer for at Norge fortsatt skal "motivere til grønt skifte" i bilparken. Er bare å kjøre elbil så lenge det varer. Tildekning av skilt blir neste investering på det tidspunktet. tror nok også dette bare blir "verre og verre". Etterhvert vil vi sikkert få se en form km.avgift for å kjøre bil. slik at også elbiler må betale avgift tilsvarende det en bensin/dieselbil betaler pr i dag via drivstoff avgift. differensiert etter type drivstoff bilen har (bensin/diesel/el/hydrogen/hybrid) .. for pengene skal nok inn uansett.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå