fleur Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Har funnet en tv-benk som er perfekt i målene, men beina er litt for høye. Hvordan vil det funke å kappe disse beina her? De skrår så man må vel være ekstremt nøye? Jeg selv har kun håndsag og ikke peiling på saging Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Bytt beina? Men om kapping er eneste utvei, kapp i samme vinkel.. Lenke til kommentar
accer Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Kanskje vi kan bytte har et bor i samme serien. men bare ei skuffe. Men er for lavt. Men er ikke noe problem å kappe beina dem er rett under. Er festene som skråer så det ser bare ut som dem er skråskjært? Så ikke kapp dem på skrå bare rett av. Er vertfall sånn det ser ut på mitt da. Endret 2. oktober 2018 av accer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Man får kjøpt diverse møbelknotter man kan skru inn under bena i tilfelle du kapper skjevt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Det er jo bare å snu den på hodet, bruke tommestokk og merk av ønsket høyde rundt hele foten med penn. La oss si at beina er 45cm, og du ønsker at de skal være 38cm. Da er det bare å holde tommeltotten på 38 på tommestokken (mål fra underside mediabenk, hold tommestokk i vater ift. benkeplata, ikke følg beina, siden de står litt på skrå) mens du merker en sirkel med sort sprittusj rundt hele foten. Så sager du nøyaktig der du har tegnet sirkelen. Og dette gjentar du 4 ganger til. Da blir det rett og pent i forhold til gulvet den skal stå på Endret 2. oktober 2018 av newman221 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Er TV-bordet hyllevare eller bestillingsvare? Dersom det må leggast inn bestilling hos produsent så kan du også bestille kortare bein. Då blir beina kappa heilt nøyaktig, og finishen blir utført som normalt, med eventuelle puter eller plater under beina. Vanlegvis betalar du heller ikkje noke ekstra for å få produsert møbelet med kortare bein. Dersom du ender opp med å sage sjølv, så vil eg fråråde deg å sage for hand. Berekn vinkelen du må sage i, og bruk skikkelig utstyr slik at det blir heilt beint. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hvis du har tilgang til eller kan få lånt deg ei kapp/gjæringssag så er dette kakestykke. Kanskje du har venner eller bekjente som har noe sånt og som kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Sett opp bordet på et flatt underlag, legg en kloss med lik høyde som du vil trekke fra beina og marker etter den. Dette merket vil da ha rett vinkel i forhold til gulvet. Da slipper du å måtte måle vinkler og avstander. En manuell kapp- og gjærsag beregnet på lister vil nok gi penest resultat. 3 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Bare for ordens skyld, hvis du skal kappe, demonter bena etter du har målt og kutt den siden som er lengst fra gulvet i fall sånn at du skjuler eventuell flising som oppstår når du kapper. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Bruk vater og/eller strekk opp snor og merk med blyant før du kapper. Filtknotter hjelper med å ta opp eventuelle millimetersskjevheter. Endret 3. oktober 2018 av Taurean Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Det er rart det ikke er mulighet for å skru av bena eller demontere de på annen måte. Bytt de heller ut med noen kortere så slipper du å styre med at noen blir kortere enn andre. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Det er rart det ikke er mulighet for å skru av bena eller demontere de på annen måte. Bytt de heller ut med noen kortere så slipper du å styre med at noen blir kortere enn andre. Joda de er jo løse og jeg har ikke montert de enda, men jeg finner ikke noe sted jeg kan kjøpe slike bein. Noen som vet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Joda de er jo løse og jeg har ikke montert de enda, men jeg finner ikke noe sted jeg kan kjøpe slike bein. Noen som vet? De har løse ben hos Ikea til både sofaer å senger så du har en del valg der. Brynilen, Bufjord og Landskrona var de jeg fant raskt ved å søke på Ikea sine sider. De er kanskje litt kraftige i forhold til det du trenger men de har ganske greit utvalg. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 De har løse ben hos Ikea til både sofaer å senger så du har en del valg der. Brynilen, Bufjord og Landskrona var de jeg fant raskt ved å søke på Ikea sine sider. De er kanskje litt kraftige i forhold til det du trenger men de har ganske greit utvalg. Jeg ønsker meg skråbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå