Gå til innhold

Havila Kystruten gjør klar for hydrogen selv om teknologien ikke er moden [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hydrogen og brenselceller er et alternativ for å få mye energi, som er tilfellet på skip.

Lagring og transport av hydrogen er et problemområde, men det har vært lite debatt om metanol som lagringsmedium for hydrogen.

Brenselceller på lystbåter bruker metanol i dag, men hvorfor er ikke dette med i vurderingen når store skip skal bruke brenselceller?

Lenke til kommentar

For å skrive ei kort oppsummering:

Skipsfarten er i ferd med å verte elektrifisert med batteri. I 2021, før det er snakk om å prøve med hydrogen, vil allereie halvparten av alle norske ferjestrekningar gå på batteri.

 

Elles har eg merka meg at skipsfarten er i ferd med å automatiserast. TU har hatt mange artiklar om autonome skip i det siste, frå ei mini-ferje lagd av NTNU-studentar til ein stor fraktebåt som skal gå mellom Hærøya, Brevik og Larvik. For autonome skip har ladetid mindre å seie. Dei kan gå sakte, for å spare drivstoff, finne beste rute etter aktuelle vind- og straumforhold, og kople seg til for lading undervegs når det er straum å hente. Framtida er opplagt batterielektrisk autonom skipsfart. Det er ingen grunn til å kaste vekk pengar på kompliserte hydrogensystem, som må vedlikehaldast, eller sløse vekk mesteparten av energien på å gå frå straum til hydrogen og attende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det også har noe med virkningsgrad å gjøre?

 

https://www.efoy-comfort.com/nn/tekniske-data

 

"0.9 l pr kWh"

 

Legger til : 4.3 kg/5 liter for 5.5 kWh

 

Ja forklaringen kan ha med virkningsgrad å gjøre, men på en dansk nettside kommer metanol godt ut.

50 l hydrogen 200 bar (63 kg)= 44 MJ

16 pcs batteri(tror det er blybatteri) 840Wh (461 kg) = 48 MJ

7 l metanol (5,5 kg) = 45 MJ

Lenke til kommentar

Ja forklaringen kan ha med virkningsgrad å gjøre, men på en dansk nettside kommer metanol godt ut.

50 l hydrogen 200 bar (63 kg)= 44 MJ

16 pcs batteri(tror det er blybatteri) 840Wh (461 kg) = 48 MJ

7 l metanol (5,5 kg) = 45 MJ

Dette må vere brennverdi, og ikkje det du får ut av ei brenselcelle? Sovidt eg veit kan du rekne med omlag 1,1 kWh/l av metanol i ei brenselcelle. Litt under det dobbelte av eit litium-ionebatteri, og dårlegare enn eit solid-state litiumbatteri. Med eit batteri har du veldig mykje betre verknadsgrad.

 

Måten å lagre hydrogen på i flytande form, utan å leggje til alt for mykje volum eller vekt, er ammoniakk. Det er dessverre ikkje spesielt sunt, men det er ei råvare som det allereie vert frakta mykje av på dei sju hav som råvare til gjødselproduksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette må vere brennverdi, og ikkje det du får ut av ei brenselcelle? Sovidt eg veit kan du rekne med omlag 1,1 kWh/l av metanol i ei brenselcelle. Litt under det dobbelte av eit litium-ionebatteri, og dårlegare enn eit solid-state litiumbatteri. Med eit batteri har du veldig mykje betre verknadsgrad.

Måten å lagre hydrogen på i flytande form, utan å leggje til alt for mykje volum eller vekt, er ammoniakk. Det er dessverre ikkje spesielt sunt, men det er ei råvare som det allereie vert frakta mykje av på dei sju hav som råvare til gjødselproduksjon.

Det var faktisk forslag om å kjøre hurtigruten på ammoniakk. Tror det var et firma som ga et tilbud på dette.

Lenke til kommentar

Nissan påstår at virkningsgrad på deira alkohol fuel celle er 60%. Er det 6kwh i en liter blir dette 3,6 kWh

 

Skal sjekke talla bedre og rediger

 

Metanol inneholder 5,5kwh PR kilo og etanol 7,2kwh PR kilo. Tetthet er vel ca O,7-0,8.

 

50 liter etanol bli da ca 252kwh. Med virkningsgrad på 0,6 gir dette 150kwh å kjøre bil med.

 

Tanken vil kunne lages med omtrent samme byggemetode som for en bensintank. Vekt blir lav.

 

Koster alkohol 10 kr PR liter kommer man 1000km for 500kr eller 5kr PR mil

 

I forhold til hydrogen til 90kr PR kg blir det mye rimeligere. Det blir vel ca 9kr PR mil.

Endret av U0RPREN6
Lenke til kommentar

 

7 l metanol (5,5 kg) = 45 MJ

 

Dette må vere brennverdi, og ikkje det du får ut av ei brenselcelle? Sovidt eg veit kan du rekne med omlag 1,1 kWh/l av metanol i ei brenselcelle.

 

Det er da ikke så langt unna 45MJ = 12,5 kWh

 

Som gir:

12,5/7 =   1,8 kWh/Liter

12,5/5.5 = 2,3 kWh/kilo

 

Ikke helt usannsynlig på større mer påkostede systemer som er optimalisert for normalt kraftbehov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...