SuperMorten Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jobber litt med ripping for tiden, og bruker nero 6.3 eller iTunes. Nero lager mp4 og iTunes lager aac, hvordan er disse i forhold til hverandre? Filene jeg lager bør helst være kompatible med min kjære iPod, og det er kanskje ikke mp4? Vil også at alle filene skal kunne brukes i Winamp, men frem til nå har jeg ikke fått noen av de to formatene til å fungere der... Kan dette fikses med en slags codec? Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Ingen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) I følge det jeg vet så er mp4 og AAC to sider av samme sak egentlig aac er vel en type mp4 filer og omvendt Ta en titt her: Mpeg 4 File H:\Al Jarreau - Lost And Found.mp4 Length 4:52 File Size 10MB Format AAC Quality 273Kbps Audio Channels 2 Denne er rippet med Nero Hvis man man ripper med Itunes får endelser som f.eks: .mp4a, a en kan hende står får audio AAC File I:\Aac Arkivet\Bond\Shine\allegretto.mp4a Length 3.53 Kind: AAC Audio File Size: 9 MB Bit Rate: 320 Kbps Sample Rate: 44.100 Khz Channels: Stereo Itunes støtter begge så da bør nok Ipod støtte begge formatene også tror jeg... Ettersom mp4 er et format for både lyd og bilde, så det vel for å synliggjøre at det er audio og ikke bilde det er snakk med mp4a... Endret 14. januar 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå