steinjarle Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Og Tesla var Norges største merke.Ny elbilrekord: Nesten halvparten av alle solgte biler i september var elbiler Lenke til kommentar
Alles gut Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 I Norge har vi så mye penger at folk kan kjøpe seg til mange gratisfordeler. La oss se å få byttet ut hele den fossile bilparken! Så blir det gratis for alt og alle! 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 2. oktober 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. oktober 2018 I Norge har vi så mye penger at folk kan kjøpe seg til mange gratisfordeler. La oss se å få byttet ut hele den fossile bilparken! Så blir det gratis for alt og alle! Nei, det er allerede varslet og innført fjerning av subsidiene. Alle er klar over at dette ikke varer evig, men at det alltid vill være bedre enn alternativet. 12 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Utrolig med tanke på hvor dårlig tesla gjør det med reprasjoner og vedlikehold og at fjerning av fordelene f.eks fjerne gratis lading alikevell gjør at salget på model X og S øker. Model 3 selges ikke i norge. Man skulle tro folk går på bruktmarkedet, hvis ikke selgerne gir rabatt på vinterdekk eller bruker andre argumenter for tesla er bedre. Er enig at dette beviser folk har mye penger eller at de andre elbilene ikke er i nærheten av model X. Endret 2. oktober 2018 av LMH1 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Leifern79 Skrevet 2. oktober 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. oktober 2018 Utrolig med tanke på hvor dårlig tesla gjør det med reprasjoner og vedlikehold og at fjerning av fordelene f.eks fjerne gratis lading alikevell gjør at salget på model X og S øker. Model 3 selges ikke i norge. Man skulle tro folk går på bruktmarkedet, hvis ikke selgerne gir rabatt på vinterdekk eller bruker andre argumenter for tesla er bedre. Er enig at dette beviser folk har mye penger eller at de andre elbilene ikke er i nærheten av model X. Mine fire grunner: #1: Et skikkelig utbygd ladenettverk, som riktignok ikke er gratis for nye biler men som vel er likt i pris som Fortum og Grønn kontakt. Lader uansett mest hjemme, superladeren brukes stort sett bare på langturer #2: Service på Tesla; første gang jeg ikke har måttet krangle for å rette opp feil på garanti. Joda, det tar tid men de har rettet opp alt uten å mukke. MILEVIS unna min erfaring med andre bilmerker, spesielt våre venner i Møller #3: Mye penger? Billånet koster meg et par tusen mer enn jeg ville betalt i diesel på min gamle bil(vi kjører rett nok 3,5 mil hver dag tur/retur jobb), trekk ifra at jeg egentlig skulle betalt 4700 for denne så sparer jeg penger #4: En Tesla erstatter for mitt bruk (kone, 3 unger og hund) en fossilbil på alt. En liten pause hver tredje time på langtur må vi påregne uansett 17 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Mine fire grunner: #1: Et skikkelig utbygd ladenettverk, som riktignok ikke er gratis for nye biler men som vel er likt i pris som Fortum og Grønn kontakt. Lader uansett mest hjemme, superladeren brukes stort sett bare på langturer Det er mye billigere enn fortum. 4 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Strømmen til elbilen er så billig at gratis lading har ikke noe å si. Spar tre måneder med bensin og man har nok penger til strøm resten av året 1 Lenke til kommentar
John-B Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Utrolig med tanke på hvor dårlig tesla gjør det med reprasjoner og vedlikehold og at fjerning av fordelene f.eks fjerne gratis lading alikevell gjør at salget på model X og S øker. Model 3 selges ikke i norge. Det er dette som virkelig burde bekymre konkurrentene: Tesla er så fullstendig overlegen alt annet jeg har kjørt at jeg faktisk "godtar" at de har et katastrofalt serviceapparat, fordi alternativet er å kjøre en gørr kjedelig gammeldags og treg bil. Endret 2. oktober 2018 av John-B 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Treg bil? Hva slags da THINK CITY, 2008-2011 eller Buddy Citi-Jet 6? Ellers må du finne bedre argumenter. BMW i3 120 Ah er vel ikke kjent for å være racerbil akkurrat. Samme med Renault zoe Eneste alternativet er vel Kia e-Niro Endret 2. oktober 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Først og fremst er dette gode nyheter for miljøet, ikke minst i de store byene. Selv kjører jeg bare elbiler, og har kun gode erfaringer. Av alle jeg har fått over på elbil i årenes løp, er det bare en ting de angrer på etter å ha kjøpt..., at de ikke byttet før. 7 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 I de 50 prosentene er ikke hybrider med? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 I de 50 prosentene er ikke hybrider med?45,2% var rene elbiler. Har ikke sett konkrete tall på hybrid/rene bensin/dieselbiler, bortsett fra at ren bendin/diesel hadde mindre enn 40%. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Elbiler - 45% (48% med bruktimport) Hybrid - 26% Bensin 16% Diesel - 12% 2 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Regner med at fossilbiler vil bli trukket fra det norske markedet merke for merke. De er proppfulle av proprietære deler som kan gå istykker, ofte ikke testet godt nok i våre klima, og må på merkeverksted. I ekstremt synkende marked blir det like enkelt å betjene som tradisjonell bensinstasjon. Verditapet gjør seg også utslag i at man også ikke har noen plasser å fylle, og må sende bilen utenlands hvis man skal ha den reparert, så det baller på seg. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Regner med at fossilbiler vil bli trukket fra det norske markedet merke for merke. De er proppfulle av proprietære deler som kan gå istykker, ofte ikke testet godt nok i våre klima, og må på merkeverksted. I ekstremt synkende marked blir det like enkelt å betjene som tradisjonell bensinstasjon. Verditapet gjør seg også utslag i at man også ikke har noen plasser å fylle, og må sende bilen utenlands hvis man skal ha den reparert, så det baller på seg. VW satser jo på å trekke alle fra markedet innen 2024 i følge deres kommunikasjons sjef. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Utrolig med tanke på hvor dårlig tesla gjør det med reprasjoner og vedlikehold og at fjerning av fordelene f.eks fjerne gratis lading alikevell gjør at salget på model X og S øker. De gjør det kanskje ikke så fryktelig dårlig likevel da. 4 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Regner med at fossilbiler vil bli trukket fra det norske markedet merke for merke. De er proppfulle av proprietære deler som kan gå istykker, ofte ikke testet godt nok i våre klima, og må på merkeverksted. I ekstremt synkende marked blir det like enkelt å betjene som tradisjonell bensinstasjon. Verditapet gjør seg også utslag i at man også ikke har noen plasser å fylle, og må sende bilen utenlands hvis man skal ha den reparert, så det baller på seg. Du har pattet tungt på pipa i det siste 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Men at tesla solgte bra i september har seff nada å gjøre med WLTP å gjøre, som effektivt har forhindret vanlige bilforhandlere fra å levere. Men halvsannheter er jo mye mer overskriftsverdige her på klikk.no 2 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) De gjør det kanskje ikke så fryktelig dårlig likevel da.I nøden spiser fanden fluer, heter det Her er forøvrig en nyansert versjon av denne håpløse artikkelen: http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50650 Endret 2. oktober 2018 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
Fossilkjører :) Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hvor mange biler leverte Tesla forrige måned? Regner med de vil levere samme antall pr måned fremover nå for de har vel fått orden på produksjon og deler? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå