Gå til innhold

Trådløs "akseptert" singalstyrke.

FranZe

Anbefalte innlegg

I og med at naboene er helt ville på 2.4Ghz båndet (og at det helst skal rekke så langt som overhodet mulig) så har jeg bestemt for å kjøre kun 5Ghz båndet. Slik det er nå virker det at det går greit i halve huset + litt over det. Det er greit, for jeg har bare jobbet for trådløs dekning i det området.

Er det under 70 dBm (helst 67) det er greit å holde seg under med tanke på hakking og lignende? Her er det for det meste mobiltelefoner det er snakk om. Noen som vet hva de ligger på i signalstyrke selv sånn ca? Og fungerer det greit? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://eyenetworks.no/wifi-sentralen/god-tradls-signalstyrke-hva-kreves

Men husk at RSSI er bare én del av bildet. Støy, altså andre radio-signaler i "ditt" frekvensbånd er vel så viktig men vanskelig å måle med consumer utstyr. Hvordan aksesspunktet hører klient et annet. Og mye mer... :) Som alltid med trådløst er svaret "det kommer an på". Men overstående artikkel kan være en grei pekepinn.

Lenke til kommentar

Det var faktisk den grafen der jeg hadde sett  :) Derfor jeg spør er at jeg holder på finne steder hvor jeg skal plassere aksesspunkter. Det er selvfølgelig greit med så lav dBm som mulig, men da er målet helst under 67.

v0AndQn.jpg

Sett vekk fra SE'en i og med at den er i andre delen av huset hvor det ikke er noe aksesspunkt foreløbig så får det være godt nok, (sensurerte litt på bildet :)). Så får jeg heller endre på det hvis det ikke holder. Det er selvfølgelig flere ting som spiller inn, men har da en liten pekepinn å gå etter. Mobiltelefoner har elendig styrke på trådløsbiten, så det kreves litt å holde det noenlunde greit. Men heller det i stedet for å dårlig dekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...