Kampsport Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Hallo folkens. Hvis man har minstelønning/utbetalt og går på AAP grunnet helse, har man krav på noe ekstra hjelp? Vedkommede jeg kjenner har ca. 10 tusen i måneden å leve for. H*n har ikke råd til å gå til tannlege, optiker og lignende. Er det noen som vet om h*n har krav på å få dette dekket eller må man greie seg selv? Om dere har peiling på andre ting man kanskje har krav på er det verdsatt om dere informerer om dette med link til nettsted. Har prøvd å lese meg opp på nettet, men sliter litt å finne konkrete svar. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Muligens bostøtte? Anonymous poster hash: 1a359...82f Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2018 Muligens bostøtte? Anonymous poster hash: 1a359...82f Dekker bostøtte optikere og tannlege..? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 NAV kan dekke tannlege, så bare dra innom så får personen hjelp med å fylle ut søknad Må legges med prisoverslag fra tannlegen Dekker sikkert optiker også, men jeg har kun søkt og fått dekt tannlege Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2018 NAV kan dekke tannlege, så bare dra innom så får personen hjelp med å fylle ut søknad Må legges med prisoverslag fra tannlegen Dekker sikkert optiker også, men jeg har kun søkt og fått dekt tannlege Ok takk Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Dekker bostøtte optikere og tannlege..? Nei? Anonymous poster hash: 1a359...82f Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2018 Nei? Anonymous poster hash: 1a359...82f Det jeg og reagerte på.......!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Det jeg og reagerte på.......!! Bostøtte er en stønad du får, men den dekker bare en prosentvis av husleien din. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Nav sosial har som norm å utbetale kr 6050 + husleie + strøm, til den som ikke har den inntekten. Hvis vedkommende ikke har dette kan man søke om sosialstønad og da settes det ofte krav til at man må søke om bostøtte samtidig. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Livsopphold er ikke på 6050 nasjonalt. Livsopphold er en ytelse satt på kommunalt nivå, og varierer fra kommune til kommune. Det samme gjelder husleiestønad, som også har et kommunevariabelt tak. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Bostøtte får man ikke som tilleggstønad til AAP. Det er dog et unntak; hvis du er pendler, og har utgifter til to boliger - kan man få støtte til å dekke den ene boligen. Utenom dette, så går bostøtte gjennom kommuen og husbanken. Det er noe man muligens kan få, er behovsprøvd utifra inntekt - verdt å sjekke ut kommunens hjemmesider, eventuelt husbanken.no. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2018 Setter pris på svar! Men er jo egentlig ikke bostøtte jeg er ute etter å få info om. Er om man har krav på tannlege og opitkerer dekket da man ikke har råd selv når man er på AAP Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Setter pris på svar! Men er jo egentlig ikke bostøtte jeg er ute etter å få info om. Er om man har krav på tannlege og opitkerer dekket da man ikke har råd selv når man er på AAP Da er svaret at NAV vil i første hånd vurdere å dekke utgiftene til påtrengende nødvendig helsehjelp. Både tannlege og optiker kan være påtrengende nødvendig, eller ikke. Du må søke om dette hos NAV, redegjøre for behovet og kostnaden. 1 Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Da er svaret at NAV vil i første hånd vurdere å dekke utgiftene til påtrengende nødvendig helsehjelp. Både tannlege og optiker kan være påtrengende nødvendig, eller ikke. Du må søke om dette hos NAV, redegjøre for behovet og kostnaden. ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå