Gå til innhold

Røyk ut av ladeporten på mobilen - Hva skjedde?

^fmj

Anbefalte innlegg

Da jeg koblet USB-kabelen til mobilen gikk det kanskje 2 sekunder før det begynte å ryke ut av ladeporten.

Litt av plasten i micro-USB-enden av kabelen har smeltet, ladeporten ser normal ut. Kan ikke se noe sot eller lignende.

Laderen er ikke original, https://lygte-info.dk/review/USBpower%20Allmaybe%206%20port%2060W%20CU6%20UK.html

USB-kabelen har vært mye brukt på andre enheter og vært pent behandlet. Har laderen og kabler liggende på en plass hele tiden. Laderen synes også å være upåvirket (har vært i brukt ganske lenge uten problemer), testet den på en DAB radio som er moden for søppelbøtta snart uansett. Den fungerte fint på alle portene, har også et USB-meter og det viste normale verdier på alle portene.

Noen ide om hva som faktisk har skjedd, hvor det har sviktet?

Jeg syns det ser ut som at laderen er skyldfri og at den kan brukes videre, men alltid greit med second opinions.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har hatt omtrent same problem. Problemet var telefonen, ikkje ladaren. Blei fiksa på reklamasjon.

Samme her, det var en LG G2.

Lenke til kommentar

Høres ut som varmgang pga feil eller skade.

Inni selve pluggen eller i plasten rundt? Bilde? Skade i overgang mellom kabel og plugg er ikke ukjent problem.

Inni pluggen (den leppen (?)) som pinene ligger i, vanskelig med bilde har ikke bra kamera for hånden det blir så smått. Jeg dro den ut så kjapt, men kan se at bittelitt av plasten har smeltet. Kabelen var 99,9% god, brukt kort tid før. Laderen er også ok, brukt den på forskjellig nå etter testen med USB-meteret og ingen feil.

Har åpnet telefonen og det er et svidd punkt på hovedkortet. Fikk en god del treff på Google av samme, til og med fra USB-porten på en PC.

Ingenting varer evig, godt man har backup. Starte på ny frisk, mye bra telefoner nå under 3k og ikke minst Finn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...