Gå til innhold

Opplevelser med å bytte SIM-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Knekker alltid feil jeg også, men synes det er veldig kjekt med tre i en for da passer det alltid i alle telefoner (om man husker å ta vare på rammene) :)

Ser ikke på dette som et problem, snarere tvert i mot!

Lenke til kommentar

Rart at ingen har sagt det men nytt simkort = du må sette opp bankid på nytt, og da trenger du kodebrikke

Dette ^^ +1

 

Tror ikke noen får endret på det, men hva med en SMS "Husk å ta med deg kodebrikke dit du skal i dag"

 

Forøvrig kunne det jo gjerne vært greit med ett sånn "SIM-tool" eventuelt bare en binders.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei alle sammen, 

 

Jeg gjennomføre en undersøkelse for en leverandør som vil tilby mobilabonnementer snart (jeg kan ikke si mer om selskapet ennå, dessverre, på grunn av en signert taushetserklæringen).

 

Det som jeg fokuserer på nå er hvordan prosesser til å bytte SIM-kort skjer blant de eksisterende leverandørene.

 

Har dere hat noe opplevelsen som var særlig god eller ille?

Hva tror dere mobil leverandørene gjør feil eller kan gjøre bedre for kundene sine?

 

Alle innspill takkes! Jeg prøver å lære litt om det før jeg kommer å designe en prosessen til dette selskapet. 

Porterte fra Telenor til Chili Mobil, ble instruert om at SIM kom i posten og fikk derretter SMS med tidspunkt for å bytte SIM. Uheldigvis for meg så var SIM defekt. Mye trøkk rundt fri data gjorde prosessen med å få forklart kundeservice om at SIM var defekt vanskelig, så fikk ferdig aktivert SIM (nr 2) i posten 1 uke etter det første SIM-kortet kom. Ingen eject-tool fulgte med..

Lenke til kommentar

Har etterhvert hatt ganske mange porteringer. For ca en måneds tid siden porterte jeg et nummer til Happybytes der simkortet viste seg å være defekt. Det var svært vanskelig å få dem til å akseptere dette, selv om jeg selv hadde prøvd kortet i flere telefoner, og det i alle stod "ingen SIM". De skyldte på porteringsproblemer hos Telenor, mens jeg hardnakket hevdet at da ville det stått noe annet enn "ingen SIM" Fikk omsider overtalt dem til å sende nytt simkort som jeg mottok en liten uke etter porteringsdato. De hadde til og med lagt ved en frankert konvolutt for retur av det defekte simkortet. Jaja, har nå virket bra etter dette :-) To nye nummer blir portert på fredag, håper det går glattere da.

Lenke til kommentar

Har fått tre simkort levert fra happbytes nå som jeg skal ta i bruk i kveld. Hoved sim, tvilling sim og data sim. Tvillingen virker fysisk i telefonen, men er ikke på nett før fredag kl 14. Gleder meg veldig til vi er ferdige med fysiske sim kort og er over på e-sim..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...