tigerdyr Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Japan Rail pass som må kjøpes før ankomst er et must om du skal litt rundt. Noen som har kjøpt det pass fra en internasjonal side? I så fall, måtte man da betale toll/moms på voucheren? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Noen som har kjøpt det pass fra en internasjonal side? I så fall, måtte man da betale toll/moms på voucheren? Har sett på det, men det var bare 20-30 kroner å spare. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Har sett på det, men det var bare 20-30 kroner å spare. Det var dog ikke pga prisen, men fordi jeg ikke har kunnet få svar fra japanspesialisten angående det de skriver om "krav til norsk pass." Har prøvd på email og telefon, hvor de sa de ville kontakte meg, men hørte aldri mer. En uke senere begynner jeg å se på hvor jeg ellers kan kjøpe det fra.. Jeg regner med at det kravet der står på deres sider om at man skal ha norsk pass ikke er riktig, men jeg kan nesten ikke ta sjansen å bestille og så finne ut at akkurat de vouchers de utsteder har en slik begrensning. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Det var dog ikke pga prisen, men fordi jeg ikke har kunnet få svar fra japanspesialisten angående det de skriver om "krav til norsk pass." Har prøvd på email og telefon, hvor de sa de ville kontakte meg, men hørte aldri mer. En uke senere begynner jeg å se på hvor jeg ellers kan kjøpe det fra.. Jeg regner med at det kravet der står på deres sider om at man skal ha norsk pass ikke er riktig, men jeg kan nesten ikke ta sjansen å bestille og så finne ut at akkurat de vouchers de utsteder har en slik begrensning. Jeg bor i UK og bestiller JR pass fra britiske sider selv om jeg har norsk pass. Det har ikke vært noe problem, men ser nå at Japanspesialisten spesifiserer norsk pass, noe de fleste andre sider ikke gjør. Merkelig. Det gjø det jo vanskelig om man bor i Norge uten norsk pass, noe veldig mange gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå