AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Noen her som har gode og dårlige erfaringer med norak barnevern? Vi har kontakt med barnevernet da barnemor meldte inn bekymring på far, pg at han ikke var til noen støtte for henne og barnet. Nå, 1,5 år etterpå har vi barnevernet 100% på vår side, og de mener mor er uegnet som omsorgsperson, MEN de har ikke nok på henne til å flytte jenta. Jeg har alltid trodd at barnevernet var ute etter å ta folk hele tiden, men fant fort ut at de har ganske mange regler å følge. For i denne saken skulle barnet ha vært flytta for lenge siden. Anonymous poster hash: 87994...dd8 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Mitt inntrykk er ikke slik som det fremstilles av mange. Jeg har sett ett eksempel hvor begge foreldrene var narko brukere og alkoholikere. Barnevernet ble blandet inn men barna ble boende tidvis hos mor og tidvis hos far. I ettertid er det åpenbart at barna burde blitt tatt hånd om da det nå kommer frem at de har blitt eksponert for helt forferdelige opplevelser. Men barnevernet tok ikke affære. Altså kan det ikke være slik at de springer rundt å kidnapper unger willy nilly. Terskelen er antagelig heller for høy etter hva jeg har sett. I et annet eksempel var det ei venninde av eksen som reiste vekk fra sin seks år gamle datter og lot henne være hjemme alene en hel helg bare med tilgang på kjøleskapet. Det utløste en barnevernsak etter en bekymringsmelding og moren mistet omsorgen. Detaljene kjenner jeg ikke til, men den aktuelle mora hadde en bi polar diagnose. Kanskje det også blir lagt inn i regnestykket ifbm at barnevernet antagelig også må påvise gjentagelsesfare. 2 Lenke til kommentar
Life2018 Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Her har barnemor fått 5 bekymringsmelding på seg. Hun er også bipolar. Helt ute av stand til å ta seg av barnet på 2 år. Så jeg mener barnevernet venter litt for lenge.. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Så jeg mener barnevernet venter litt for lenge.. I de fleste slike saker er det noen som mener de venter for lenge og noen andre som mener det motsatte. Er bare glad jeg ikke jobber i barnevernet og må ta de avgjørelsene. 3 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Jeg kjenner til mange saker inkludert min egen. Der er det påvist løgner, falske rapporter og overivrighet med akuttvedtak. Barna blir påført lidelser og traumer de ikke skulle hatt på grunn av Barnevernets handlinger. Lenke til kommentar
Life2018 Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Ja vi skal i rettsak snart. Barnevernet vil vente å se hvordan rettsaken går før de stepper inn. For det kan skade jenta mer om barnevernet går inn og flytter på henne Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Selv har jeg hatt barnevernet i livet mitt i 15 av 18 år i barndommen. Bodd i fosterhjem og på ungdomsinstitusjon. Før jeg visste sannheten om hvorfor barnevernet hentet meg synes jeg de var noen monstre som fratok meg en barndom med mor,far og lillebror. Men nå som jeg har blitt voksen og funnet ut hvorfor ting ble som de ble så ser jeg at det var til det beste for meg å bo i fosterhjem\institusjon. Hadde kontakt med min mor hver helg frem til hun døde i 2010. Alt i alt har BV gjort at jeg i dag har et godt liv. Vet at langtfra alle har gode erfaringer med BV men likevel føler jeg at jeg må belyse at det ikke bestandig er slik at de kun tar barn for å ødelegge. De fjerner faktisk barn som trener å bo vekke også. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå