Gå til innhold

Tiden renner igjen snart ut for klassisk Skype

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte Skype til nyeste versjon for litt over 1 uke siden, det tok meg under 3 timer senere ble den nye utgaven avinstallert og en eldre versjon jaktet ned og installert igjen.

Den nye utgaven var nesten ubrukelig for min del og manglet flere funksjoner jeg bruker, spesielt da 1 som er veldig viktig skal jeg i det hele tatt skal kunne klare å høre at Skype ringer: RINGELYD over valgt høyttaler.

Nå høres det kanskje litt merkelig ut, men tenk litt på det. Jeg bruker normalt sett høretelefoner med mikrofon når jeg ringer via Skype fordi tale lyden fra er langt bedre en den heller medioker mikrofon løsningene jeg har tilgang til ellers når jeg sitter i sofaen. Men bruker jeg hodetelefoner som jeg tar av meg, så hører jeg jo ikke at det ringer og her kom den manglende muligheten inn. Rett valg og ringelyden og da bare ringingen selv kommer over høytaldrene til pc og ikke hodetelefonene. Men det er nå borte.

Ikke alle så kalte forbedringer er bedre, noen ganger forenkles ting så langt at det blir nesten ubrukelig og det har skjedd her.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte Skype til nyeste versjon for litt over 1 uke siden, det tok meg under 3 timer senere ble den nye utgaven avinstallert og en eldre versjon jaktet ned og installert igjen.

For referanse, var det app-versjonen Skype 14, eller desktop-versjonen Skype 8 du oppgraderte til?

Lenke til kommentar

Den nye utgaven var nesten ubrukelig for min del og manglet flere funksjoner jeg bruker, spesielt da 1 som er veldig viktig skal jeg i det hele tatt skal kunne klare å høre at Skype ringer: RINGELYD over valgt høyttaler.

På min er det mulig. Slå på Ring on addition device (har engelsk versjon) under Audio & Video - så skal du kunne velge alternativ for ringelyd.

Lenke til kommentar

Enig med TS.. Men er vel rettet opp i v 8.30.0.50? Men jeg sliter med at meldinger ikke blir varslet og at klokka er 12 timer med AM PM.. Og at stavekontrollen kun er på Engelsk... 
Skype dør sakte men sikkert!

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Skype fungerte bra for 10 år siden. Etter det har det kun gått nedover. Jeg sliter litt med å forstå at de hele tida må endre noe som fungerer, men jeg antar at det kan ha noe med at utviklerne må legitimere at de hever lønn hver måned. Samma med Spotify eksempelvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...