simen929 Skrevet 1. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2018 Hei! Har bestemt meg for å begi meg ut på en ukes sydentur alene i desember. Jeg har tidligere vurdert flere ganger å reise alene, men aldri kommet så langt. Ettersom jeg ønsker syden temperaturer i desember og kun skal reise for en kort uke blir det øyene på kysten av afrika som er aktuell. Jeg lurer da på hva som egner seg best for solo travel? - Las Palmas i Gran Canaria; for litt byfølelse. Kanskje litt mer å gjøre på i en by? - Sør i Gran Canaria. Billigere hoteller, kanskje litt varmere? - Funchal i Madeira. Virker spennende, men er litt usikker på temperaturen her. Det som er et "must" for meg:- Oppvarmet utendørs svømmebasseng - Treningsrom - Ink frokost, helst også middag. - ca 9 dager for max 8000 (kun opphold) Planen er å slappe av. Men ønsker nok også å benytte meg litt av turmuligheter o.l. Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 12. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2018 Var en tur i Puerto Rico i februar for et par år siden og temperaturen da passet i alle fall meg helt fint. Ikke for varmt, og ikke for kaldt. T-skjortevær hele døgnet. Burde vel være omtrent likt i desember. Utelivet i PR er ikke noe særlig. Eller, det var i alle fall ikke det da jeg var der. "Gamlehjem med skjenkeløyve" ville vært en passende beskrivelse. Muligens er Playa del Ingles et bedre sted hvis man reiser alene. Gloria Hotel Thalasso hvor jeg bodde hadde grei frokostbuffet, treningsrom og svømmebasseng, men det var uforholdsmessig dyrt og rommet var temmelig nedslarvet og ikke spesielt godt vasket. Hotel Greco, hvor noen kompiser bodde, virket bedre/nyere og noe billigere, men de hadde så vidt jeg husker ikke frokostbuffet eller treningsrom. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2018 Oppvarmet basseng er et must på alle 3 stedene. Madeira er litt lengere nord så det er 1-2 grader kjøligere og litt mere regn, men det er mye mer spennende natur og planter å se. Vandring langs vanningskanaler er en klassiker. Sørlige granka har jeg vært i i desember og gamlehjem med skjenkeløyve var en treffende beskrivelse. Et alternativ er Forteventura hvor det er gode forhold for trening. De er et par treningshotell hvor mange prøver trene døgnet rundt, men også mer normalt hoteller i områder hvor det er veldig gode forhold for å sykle eller jogge. Det er dårlig med det på de andre øyene. Las Palmas har jeg ikke bodd i. Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Takk for masse tips.Etter en del frem og tilbake endte jeg opp med å bestille meg flybillett til Gran Canaria. Foreløpig har jeg reservert meg på Sentido Gran Canaria Princess som jeg fikk til en OK penge inkludert frokost og middag. Jeg skjønner hva dere mener med skjenkeløyve på gamlehjem. Jeg har vært i Gran Canaria før. Men jeg er forsåvidt litt introvert og trives i mitt eget selskap. Det er en tur for å slappe av og trene, forhåpentligvis ikke bruke opp all treningen i god mat og drikke Skulle egentlig ønske at jeg hadde begitt meg ut på Madeira, men litt redd for at temperaturen er litt lav. Direktfly fra byen min hadde de heller ikke Endret 6. mai 2019 av simen929 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå