Gå til innhold

overklokking av P4 2800MHz 800FSB

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 2800MHz 800FSB prossesor og har overklokket denne til 3024MHz UTEN å stille noe på volt. Jeg prøvde å klokke den opp til 3200MHz, men da fikk jeg ofte ufrivillig shutdown :ermm: Hva burde jeg stille volten til for å få dette til å kjøre stabilt? Hvor går grensa når det begynner å bli farlig å stille høyere volt? Har nok av kjøling, så varme er inget problem... På forhånd takk!

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså den burde klare høyere uten å stille på volten.

Hva er gradene på load?

Spawn har vannkjøling, så vidt jeg forstod har han rundt 50 grader ved load.

Har selv en 2,6c som jeg kjører på 3,25 -> 52-52 grader ved load. Har Zalman 7000 kjøling (kopper)

Kanskje du har for liten PSU ?

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 2.8 ghz selv. Jeg har Asus P4C800 Deluxe kort. Der er det noe som heter Ai Ocerclocking. Der kan jeg klokke ting 5,10,20 og 30 %. klokker den bare cpu`n eller alle delene ? Sånn som jeg forsto det så det ut som den klokka minne også... hvordan klokker jeg bare cpu`n ? Hvordan gjør jeg det manuellt ? Har ikke så veldig peiling :no:

Lenke til kommentar
Jeg har en P4 2.8 ghz selv. Jeg har Asus P4C800 Deluxe kort. Der er det noe som heter Ai Ocerclocking. Der kan jeg klokke ting 5,10,20 og 30 %. klokker den bare cpu`n eller alle delene ? Sånn som jeg forsto det så det ut som den klokka minne også... hvordan klokker jeg bare cpu`n ? Hvordan gjør jeg det manuellt ? Har ikke så veldig peiling :no:

Hmmmm, jeg ville ikke satset på overklokking om jeg ikke hadde hatt peiling...

AGP / PCI bør være låst om du skal overklokke, jeg har ingen kjennskap til det hk du bruker, så jeg vet ikke noe om den programvaren du referer til.

På mitt kort kan jeg låse minne, agp og pci om jeg skal overklokke, så det kan kanskje være en ide å lese litt i manualen til ditt hk, eller vente til det popper opp noen her som har tilsvarende kort (jeg tror det er mange av dem)

Lenke til kommentar

Jeg har et Abit AI-7 hovedkort. Har klokket litt til og funnet ut at 3150MHz er maks jeg kan kjøre uten å stille vcore. Kjører jeg høyere rebooter maskinen ved høy load. Har prøvd å stille på vcore men det hjelper ingen ting. Har stilt opp til både 1,550v og 1,575v når jeg klokker litt høyere, men får samme problemet. Burde jeg stille denne høyere? Er DRIT redd for å ødelegge noe! Blir minnebrikkene også klokket opp når jeg bare justerer bushastighet?

Lenke til kommentar
Blir minnebrikkene også klokket opp når jeg bare justerer bushastighet?

Jepp. Så det kan jo være at minnet ikke vil mer. Hva slags minne har du?

Jeg har Twinmos dual 512 PC3200, hørt litt forskjellig om dem, men kansje jeg burde stille volten på disse? Er det lurt? Hvor langt kan jeg i så fall strekke meg?Men er det mulig å låse de, siden de sikkert ikke vil mere, slik at BARE CPU overklokkes?

PS. Vet det er utrolig mye rot i innleggene mine, men har utrolige mange ubesvarte spørsmål :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...