Gå til innhold

Salg av PC. HJELP

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal selge pc'n min til en kompis. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med hva en grei pris på dette er?

Cpu:

Intel core i5-7600k kaby lake prosessor

Hovedkort:

MSI Z270-a pro, socket 1151

Skjermkort:

Evga geforce gtx 1070

Kabinett:

Fractal design define s black window

RAM:

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16 gb

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke oppdatert på prisene på disse delene, men vanligvis pleier jeg å legge meg 500-1000 under laveste pris på finn, litt avhengig av bruksstand, beliggenhet, pris osv. Siden du selger til kompis kan/burde du slipe av noen kroner til.

Jeg synes det er mye bedre å få solgt det raskt og enkelt til en lavere pris enn å skvise ut de siste kronene med lenger liggetid og flere skambud. 

En annen ting å merke seg er at pc og hardware generelt faller mye i pris, gjerne 20-30% hvert år. Dette er det mange kjøpere og selgere på finn som ikke er klar over. Så selv om du legger deg under laveste pris på finn, vil det likevel være kunstig høyt priset ift. tilsvarende ny hardware. Så om du vil gi kompisen din en god deal burde du legge deg langt under hva man får kjøpt på finn.

Etter et kjapt søk på finn ser jeg at du får kjøpt stasjonære med gtx 1070 og lignende prosessorer til ca 7000. Bare sånn til orientering.

Endret av deleted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...