Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken SUV /SAV (q5, xc60, x3 )?


Dryasanne

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny transport for oss to, meg og huskyen. Litt småstor, litt sånn "traktor", en som greier godt rufsetete trønderske grusveier, drøm å kjøre langt på asfalt også, skal aldri stoppe, være 100% feilfri, ha lenge mellom servicer, være en jeg kan stole på at starter ...


Altså Merce ?, Volvo XC 60,  BMW x3 25d (uten M-fjas), Audi Q5


Jeg virkelig hater Toyota rav4, rent personlig, ikke sånn teknisk, men rav4 et omtrent størrelsen. . Har også et anstrengt forhold til Audi utseendet. Elsske Merc GL, men for stor, for dyr. Budsjettet er max 3/4 mill. Årsmodell 2015-17


ANdre bilmod jeg bør se på?


Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha minst mulig for pengene anbefaler jeg SUV, hvis du vil ha langt mer for pengene går du for en stasjonsvogn.

Ofte er forskjellen på bakkeklaring neglisjerbar også, mange SUVer ser høyere ut enn de egentlig er.

 

Fra 2013 til 2018 kjørte jeg rundt i en 2005-modell E-klasse som fikk prøve seg på det meste av dårlig underlag, herunder også vinterføre på svenske skogsveier (med campingvogn på slep)

 

Kanskje en E-klasse All Terrain kan være noe? Den er ganske stilig til å være styltestasjonsvogn, ulempen er at den ikke er å få med bensinmotor (de har dieselmotor)

 

Hvis du absolutt skal ha SUV kan en Mercedes GLE være noe for deg, kanskje en GLE 500e (hybrid)

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Har du kikket på GLK? 

Gjorde det veldig bra i tester for antall feil (bl.a. Decra). Var vel stopp for serien i 2015, men du finner noen som ikke har gått for langt. Ser jo mer jeep ut og et klart mindre vakkert men heller røffere utseende. Glimrende å kjøre, på grus som på asfalt (kjørte uten problem 60 mil på en dag uten å være ødelagt i rygg osv). Bare ikke velg sportsunderstell som blir hardt på skogsveiene.

Lenke til kommentar

Her er vel Volvo XC60 et godt kompromiss. Den (forrige modellen) roper ikke penger/flashy på samme måte som Merce og BMW og den har vel også vist seg bra solid på byggekvaliteten. 
Den er traktor nok i markhøyde, har et praktisk interiør med bra størrelse på bagasjerommet og greit komfortabel til SUV å være, og til 600.000,- får du en topp-utstyrt versjon med 4WD som har gått 20-30.000 km.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...