tisch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 har nå endelig fått meg en trådløs router, billion BIPAC-643. Den har 4-LAN innganger og en WAN- inngang. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl skal koble denne til en et adsl-modem, med ethernet-ingang og wan-inngang. Å få til dette, er mer enn hva jeg evner noen råd til hva jeg skal gjøre?? Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 For en flott hyperlink.. vet faktisk ikke hvilket produkt du mener, men her er en liten instruksjon: 1. Åpne eske, ta ut alt sammen 2. Ta ut dingsen med wan og ethernet porter 3. Putt kabel fra modem inn i wan-port 4. putt kabel fra ethernet-port inn i pc eller switch guudd? hehe.. Lenke til kommentar
dejanV Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har en BIPAC-640 AE (ikke trådløs),og har koblet slik: En TP-kabel mellom dataen og til routeren.(grå kabel) En TP-kabel mellom routeren og ADSL-modemet.(grå kabel) En svart kabel mellom modemet og splitteren. Telefon-kabelen inn i splitteen. En TP-kabel mellom splitteren og Telenor-kontakten i veggen.(grå kabel) Får det til å fungere UTEN routeren.MED roueteren funkeringenting.Har en anelse om at den blokkerer alle signalene,enten de skal ut eller inn. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Routeren har vel et web-grensesnitt du kan bruke..? der står det kanskje også hva som skal være tillatt..? Hvis den har dhcp default så kan du jo skaffe deg ip-adressen ved å fornye.. se hva som blir satt til default gateway.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå