Gå til innhold

Skjermkort forskjell

Nolimits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! 

På prisjakt så ser jeg at de har skrevet feil på "Minnehastighet (Effektiv frekvens)", begge disse kortene har samme effektive frekvens på minne som standard, at disse frekvensene varierer fra produsent til produsent er normalt, da forskjellige produsenter "overklokker" kortene litt fra fabrikk!

dette er ikkeno å bry seg om, da kortene i teorien er like, da de deler PCB, kjerne og minne når de blir produsert!

Personlig ville jeg nok gått for MSI kortet, ser ut som dette har en litt mere kraftig kjøler.

men ta deg gjerne en titt på youtube eller lignende sider å sjekk temperatur tester før du kjøper.

ha en fortsatt fin søndag

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe skjermkort, men har noen spørsmål på forskjeller på de.

https://prisjakt.no/product.php?j=4912085,4912086

la opp en sammenligning her. 

Ser forskjellen er opengl 4.5 vs 4.6

Og at det rimelige skjermkortet har høyere minnehastighet og prossesorhastighet.

Noen som kan hjelpe meg hva dette betyr?  :confused:

Prisjakt har lagt inn spesifikasjonene for 2080Ti på dette MSI 2080 kortet. Open GL4.6 er en skrivefeil. MSI kortet klokker altså høyere fra fabrikk enn Gigabyte kortet. Og om du kjører et program som Precision X eller MSI's afterburner, vil du også kunne gi mer strøm til MSI kortet enn Gigabyte kortet, som igjen vil hjelpe ved overklokking. Antall PCIe strøm kontakter er også feil på MSI kortet, men korrekt informasjon er at det har 2x8pins, mot Gigabyte's 1x6pins + 1x8pins.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...