Gå til innhold

nVidia noen svindlere?

arna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE (Gef @ 19/12/2003 : 00:39)

For ikke så lenge siden (2-3 måneder siden), solgte Elkjøp et Creative Geforce 3 Ti200 til 3990kr! Jeg spurte ekspeditøren om dette var sant, og han sa ja!!

Offtopic as it may be, det er forsatt det styggeste jeg har hørt! seriøst?!?

syntes synd på han som går hjem og tror han har gjort et godt kjøp .. snakk om katta i sekken ..

Forresten, er ikke også DETTE et skikklig ræva kjøp, kansje? :thumbdown:

fant det på Multicom.no

Edit: link og kommentar

Leser du i det heile det du skriver sjølv her eller?

Du seier at eit geforce 2 kort med tvtuner til kroner 1100 kr er dårlig?

Kortet har video inngang, video utgang (tvout) og Tuner til og sjå vanlig fjernsyn med... i tillegg er det med fjernkontroll...

Det er kanskje ikkje kortet for ein hardcore gamer... men.. så dårlig er det ikkje heller med tanke på video egenskapene.

Lenke til kommentar

Både Nvidia og ati har optimalisert driverene for 3d mark.

Futuremark gjorde det enkelt og slapp ny version der disse

tingene ikke gjorde noe utslag.

Så altså ikke rent spill fra noen av disse produsentene.

Mener også på at det ble litt etterspill fra futuremark

rettet mot ati og nvidia. Står i en annen post her en eller annen plass.

Lenke til kommentar
Leser du i det heile det du skriver sjølv her eller?

yes, det gjorde/gjør jeg .. jeg bare tenker på alle de andre AIW tilbudene der ute .. jeg tenkte at det var et dårlig tilbud.

hvis det er VELDIG feil, så unnskyld i bøtter og spann.

mvh,

Rein

Edit: skriveleif

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Sikkert noen som er kjøpt og betalt av ATI som har gjort testen.

Tror du virkelig det når alle andre tester viser det samme?

Jeg syns nVIDIA korta fungere bra jeg, og forskjellen mellom ATI og nVIDIA er umulig å se med det blotte øyet.

Snakk for deg selv. Jeg har ingen problem med å se forskjell på OGAA og gamma-corrected RGAA og jeg tror de fleste vil se forksjell på 17FPS og 27FPS i TR:AoD (FX5900Ultra vs R9800Pro).

Både Nvidia og ati har optimalisert driverene for 3d mark.

Futuremark gjorde det enkelt og slapp ny version der disse

tingene ikke gjorde noe utslag.

Så altså ikke rent spill fra noen av disse produsentene.

Det var nvidia nå som ble tatt for applikasjons spesifikk optimalisering.

Det var stor forskjell i graden av juks i det som kom fram med 330 patchen.

Lenke til kommentar

Rite..Dette er jo nøyaktig det samme som skjedde da Futuremark slapp build 330.

Riktignok ikke like mye juks dennegangen, men allikevel.

fUsiOn: Greit nok at du driter i det, men det virker jo helt klart som at nVidia ikke gjør det. Og burde det ikke i og for seg bekymre deg at slike drastige skritt tas av nVidia for å øke selskapets omdømme? Det gjør jo selskapet mindre troverdig..og dette er ANDRE gang det skjer. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Snakk for deg selv. Jeg har ingen problem med å se forskjell på OGAA og gamma-corrected RGAA og jeg tror de fleste vil se forksjell på 17FPS og 27FPS i TR:AoD (FX5900Ultra vs R9800Pro).

Det var egentelig bare for å kaste ting ut i lufta. Jeg er fed up med disse ATI vs nVIDIA sakene og drit lei alle de som favoriserer ATI fordi de ikke vet bedre..

Tenkte jeg bare skulle si litt imot quoten over der. Det var ikke slik jeg mente det, jeg mente med tanke på bildekvalitet som folk liker å kalle det, ikke flyten i grafikken.

Setter du FX5950 Ultra og 9800XT mot hverandre, starter et spill og tar en titt på skjermen så er det minimalt med ting som er forskjellig. Sef kan du se det, men er det nødvendigvis ATI som har det "rett" bilde? Er dette jeg er litt lei. Tenk om det var nVIDIA kortet som har det rette bilde, mens ATI sitt er helt feil?

Det må være en smaksak.

Lenke til kommentar
Kan du si hvilken by det var i da :p

Det var på elkjøp giganten på Forus.

Jeg mener det serriøst! det stod 3990kr på prislappen!! :scared:

Ekspeditøren sa at grunnen til at det var så dyrt, var at det ikke produseres Geforce 3 Ti200 lenger, derfor kostet det så voldsomt! Men uansett!!

Jeg selger mitt gamle 2 MB S3 TrioV64+ skjermkort for 5990 kr. Grunnen til den høye prisen er at det ikke produseres lengre, og at det således er meget vanskelig å få tak i.

Jeg spanderer frakt.

Lenke til kommentar

Ser man ting litt i perspektiv :

La oss si at for 5 år siden ble alle skjermkort laget i rent gull. De var dyre å lage, og prisen på markedet var heller ikke særlig billig.

Så fant en eller annen smart ****** ut av vi bytter ut gull med et billigere materiale. Det nye skjermkortet er billigere, yter bedre og knuser det gamle langt ned i gjørmen. De i butikken vil ikke selge de gamle skjermkortene med tap selv om det er noe bedre på markedet, så sånn sett forstår jeg at elkjøp og de andre som selger eldre skjermkort til blodpris vil selge ut lageret.

Lenke til kommentar

Setter du FX5950 Ultra og 9800XT mot hverandre, starter et spill og tar en titt på skjermen så er det minimalt med ting som er forskjellig. Sef kan du se det, men er det nødvendigvis ATI som har det "rett" bilde? Er dette jeg er litt lei. Tenk om det var nVIDIA kortet som har det rette bilde, mens ATI sitt er helt feil?

I og for seg et poeng... Det kan være vanskelig å skille mellom de to, litt avhengig av hvilke settings som brukes, og vanskelig å vite hvilket bilde som er det korrekte?

Men med tanke på hva nvidia har gjort i løpet av det siste året, er det så rart at folk tar utgangspunkt i at ATI's er det korrekte?

Det må være en smaksak.

Dette kan være sant eller feil, litt avhengig av hva du mener...

Hvis du tenker på hvilken FSAA metode som er brukt, vil det i de fleste tilfeller (men ikke alle) komme an på smaksak ja, men hvis du tenker på hvor mørkt/lyst/whatever bildet er, så nei...

For det siste er nemlig avhengig av hvordan utvikleren av spillet mente det skulle se ut, og ikke hvordan du liker det... (Men du kan selvsagt endre brighness&gamma)... Så hvis driverne til et kort produserer et annet bildet enn det utvikleren ville det skulle (innenfor en viss margin) kan man klart slå fast at kortet ikke lager det korrekte bildet.

.02€

Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare skulle si litt imot quoten over der. Det var ikke slik jeg mente det, jeg mente med tanke på bildekvalitet som folk liker å kalle det, ikke flyten i grafikken.

Det må være en smaksak.

Hva som er rett bilde når det kommer til hvordan utvikleren vil at det skal se ut (lys, skygge, tåke osv) er ikke en smaksak, men det kan være vanskelig å vite hvilken kort/driver som rendrer korrekt bilde hvis man ikke har et refferanse bilde å forholde seg til. I dette tilfelle så er ikke det problemet, nVidia rendrer korrekt bilde også uten patchen.

EDIT: Glemte å refreshe tråden før jeg postet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Apropos Elkjøp, så de hadde et Hercules Radeon 9800Pro 128MB til 3400,- på tirsdag... Hadde jeg sett det før hadde jeg droppet et par julegaver

Hadde de kortet på lager? ...Ikke det nei Elkjøp bruker tilbud som dette til å lokke kunder til butikkene sine der de uheldigvis var utsolgt men prakker på deg et elgammalt kort for samme prisen "ikke den store forskjellen sier de" :roll:

Elkjøp =hvitevarer ikke pc :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...