Gå til innhold

nVidia noen svindlere?

arna

Anbefalte innlegg

jeg kom over en benchmark test fra tidligere i år og ble ganske enkelt sjokkert over resultatene som ble vist frem. Det ble testet om nVidia og Ati optimaliserte kortene sine for slike tester og slik virker det ihvertfall rimelig kraftig for meg.

Benchmark

Da betyr det vel at man kan kaste alle tester som er gjort på nVidia kortene? Iogmed at dem optimaliserer kortene for tester og ikke selve den virkelige ytelsen.

Jeg vet at dette iogforseg er gammelt nytt men fortsatt når nvidia ikke har fjernet dette på sine nykommende kort, litt skremmende synes nå jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kom over en benchmark test fra tidligere i år og ble ganske enkelt sjokkert over resultatene som ble vist frem. Det ble testet om nVidia og Ati optimaliserte kortene sine for slike tester og slik virker det ihvertfall rimelig kraftig for meg.

Benchmark

Da betyr det vel at man kan kaste alle tester som er gjort på nVidia kortene? Iogmed at dem optimaliserer kortene for tester og ikke selve den virkelige ytelsen.

Jeg vet at dette iogforseg er gammelt nytt men fortsatt når nvidia ikke har fjernet dette på sine nykommende kort, litt skremmende synes nå jeg

:no::thumbdown:

Lenke til kommentar

Har aldri orket å tatt noe parti i disse diskusjonene, men dette synes jeg var på grensen, suspekt!!

:no:

Jeg vet at vexx fikk grabba et kort 5800fx kort til 1200 spenn som funker knall men dette kortet er det ikke snakk om i denne testen.

Er det så dårlig stelt med nvidia?? jeg trodde ikke det, selv svorne nvidia fan må jo se at dette er et forsøk på å lure kunder :ermm:

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men når vi er inne på nVidia:

Jeg så et GeForce 2 MX 440 eller.no, 32MB på en lokal expertbutikk til kr 990...

Ytelse/pris? :p

For ikke så lenge siden (2-3 måneder siden), solgte Elkjøp et Creative Geforce 3 Ti200 til 3990kr! Jeg spurte ekspeditøren om dette var sant, og han sa ja!!

:scared:

Lenke til kommentar

Bla bla bla.. For å være helt ærlig, så driter jeg i benchmarks. Det er spill som teller.

Sikkert noen som er kjøpt og betalt av ATI som har gjort testen.

Folk lar jo seg så lett lure av benchmarks at det er latterlig. Selv ser jeg ikke at det er den store sorg med denne "oppdagelsen" noen har testet seg fram til i 3Dmark.

Jeg syns nVIDIA korta fungere bra jeg, og forskjellen mellom ATI og nVIDIA er umulig å se med det blotte øyet.

Lenke til kommentar
QUOTE (Gef @ 19/12/2003 : 00:39)

For ikke så lenge siden (2-3 måneder siden), solgte Elkjøp et Creative Geforce 3 Ti200 til 3990kr! Jeg spurte ekspeditøren om dette var sant, og han sa ja!!

Offtopic as it may be, det er forsatt det styggeste jeg har hørt! seriøst?!?

syntes synd på han som går hjem og tror han har gjort et godt kjøp .. snakk om katta i sekken ..

Forresten, er ikke også DETTE et skikklig ræva kjøp, kansje? :thumbdown:

fant det på Multicom.no

Edit: link og kommentar

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Bla bla bla.. For å være helt ærlig, så driter jeg i benchmarks. Det er spill som teller.

Sikkert noen som er kjøpt og betalt av ATI som har gjort testen.

Folk lar jo seg så lett lure av benchmarks at det er latterlig. Selv ser jeg ikke at det er den store sorg med denne "oppdagelsen" noen har testet seg fram til i 3Dmark.

Så veldig enig, btw.

det er jo kjipt fakta og greier , men det er jo tross alt in-game det teller.

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men når vi er inne på nVidia:

Jeg så et GeForce 2 MX 440 eller.no, 32MB på en lokal expertbutikk til kr 990...

Ytelse/pris?  :p

Elkjøp burde vært anmelt til forbrukerrådet og til politiet for sånt, syns synd på folk som er uheldig kjøpe utgått utstyr til så stygg pris

:wallbash:

Hehe man får jo denne for samme pris, Sapphire Radeon 9800PRO AIW :dontgetit:

Boykott elkjøp til de har skjerpet seg, de har jo bare inkompetente ansatte som prøver å bli kvitt alt møkket til folk som ikke har så mye peling, burde hvert lover mot sånt mener nå jeg. Ned med elkjøp priser :thumbdown::thumbdown::realmad:

Lenke til kommentar

Apropos Elkjøp, så de hadde et Hercules Radeon 9800Pro 128MB til 3400,- på tirsdag... Hadde jeg sett det før hadde jeg droppet et par julegaver ;)

Lenke til kommentar
Kan du si hvilken by det var i da :p

Det var på elkjøp giganten på Forus.

Jeg mener det serriøst! det stod 3990kr på prislappen!! :scared:

Ekspeditøren sa at grunnen til at det var så dyrt, var at det ikke produseres Geforce 3 Ti200 lenger, derfor kostet det så voldsomt! Men uansett!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...