Krgb Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Mulig dette spørsmålet er besvart her, har dessverre ikke klart å finne det, så håper noen kan hjelpe. Jeg ønsker å overføre (sikkerhetskopiere) hele bilder-arkivet over på en ekstern harddisk. Ønsket er at jeg kan overføre dette på en måte slik at det er lesbart fra en PC. Dvs at det bør være en viss mappestruktur slik at ikke 20 år og 80.000 bilder ligger helt i uorden.Hvordan kan dette løses? Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Mulig dette spørsmålet er besvart her, har dessverre ikke klart å finne det, så håper noen kan hjelpe. Jeg ønsker å overføre (sikkerhetskopiere) hele bilder-arkivet over på en ekstern harddisk. Ønsket er at jeg kan overføre dette på en måte slik at det er lesbart fra en PC. Dvs at det bør være en viss mappestruktur slik at ikke 20 år og 80.000 bilder ligger helt i uorden. Hvordan kan dette løses? Har du orden i filene til å begynne med? Altså på iMac? Lenke til kommentar
Krgb Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2018 Har du orden i filene til å begynne med? Altså på iMac? Orden, i den forstand at jeg siden 2002 har brukt iPhoto eller bilder-programmet på Macen til å ta seg av all sortering. Det går fint å kopiere over alt til en harddisk. Men jeg får det bare til å legge seg i mapper pr dag. Dvs at strukturen blir omtrent 1.januar2002 1januar2003 1januar2004 .... 2januar2002 2januar2003 osv. Slitsomt, hadde håpet å få en mappestruktur på år--> måned --> dag Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Orden, i den forstand at jeg siden 2002 har brukt iPhoto eller bilder-programmet på Macen til å ta seg av all sortering. Det går fint å kopiere over alt til en harddisk. Men jeg får det bare til å legge seg i mapper pr dag. Dvs at strukturen blir omtrent 1.januar2002 1januar2003 1januar2004 .... 2januar2002 2januar2003 osv. Slitsomt, hadde håpet å få en mappestruktur på år--> måned --> dag Så du vil ivareta filstrukturen du har per nå, på iMac, men overføre filene til ekstern hdd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå