muummi Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Ser på en bil hos forhandler, som det er står det følger med nybilgaranti til i midten av november i år. Jeg bare lurer på om det er vanlig å få med bruktbilgaranti ut over dette? Burde jeg kreve med bruktbilgaranti når jeg kjøper hos forhandler? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Det som vel betyr noe er hva garantien tilbyr utover den reklamasjonsrett på inntil fem år som lov om forbrukerkjøp gir. /Ole Endret 30. september 2018 av Ole3 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg opplever at det er vanlig å få bruktbilgaranti hos forhandler. Men lengden på garantien varierer vilt. Jeg har fått 1 mnd/1000 km på en 12 år gammel bil og jeg har fått 2 år/25 000 km på en 8 år gammel bil. Men det varierer jo. Den garantien på 2 år var det ikke forhandleren som forvaltet. Det var vel Norsk Bilgaranti som leverte den tjenesten om jeg husker riktig. Så det finnes muligheter til å få garanti. Du kan jo f.eks. kreve Norsk Bilgaranti mot at du dekker deler eller hele av den reelle kostnaden ved å få den. Hvor bra disse garantiene er skal jeg ikke uttale meg så mye om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå