Hedonism Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Seriøst.. Leser du ikke? De hevdet glasset over skjermen var safir på tidligere modeller (iPhone 6 eller 7). Men måtte slutte å markedsføre med dette når de ble kraftig motbevist. Idag er det kun glasset forran kameralinsen de hevder er safir. Noe som fortsatt er ren løgn. Dette stemmer ikke, de har aldri markedsført skjermglasset på iPhone som safirglass. De har prøvd å få dette til dog men ikke lykkes og ifølge media tapt en del penger på forsøkene. 3 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Apple som reklamerer det som ren safir. Det er ett såkalt "safir belegg" på hevder mange men det er jo løgn ifølge tester. Og jo.. Det er direkte løgn fra Apple sin side. De hevder noe som ikke stemmer. Hva har den linken "mer kjøtt på beina" med? Løgn er løgn. Gjør dem? Sitat hjemmesiden: Norsk side: "Objektiv med overflate av safirkrystall" Engelsk side: "Sapphire crystal lens cover" Det er tydeligvis der siden det har et klart blåskjær (som safirkrystall har). At den ikke tåler riper likt som man riper i safirkrytall blir noe helt annet. Og Apple har ikke påstått at det tåler mer heller. Men at materiale er der er jo sant. Slik jeg leser det ut fra spesifikasjonene på den norske siden så er det objektivet (altså selve glasset i kameraet) som har safirkrystall. Men samtidig leser jeg på den engelske siden at det er glasset foran linsene som har safirkrystall. Men at det er løgn vil jeg ikke kalle det. At det er misvisende, ja. Men løgn blir det ikke når det fortsatt er safirkrystall der :-p Hadde de derimot påstått at det skulle tåle likt som på f.eks. klokker, så hadde det vært noe annet. Men det er jo heller ikke tilfellet her. Endret 30. september 2018 av CaZpeR Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 At du gidder ja. Sannheten var vist for brutal for deg. Påstandene dine som du har dratt rett ut av ræva blir ikke noe mer sannhet om du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Den virkelige sannheten er at du tapte i det øyeblikk du kom med en påstand som du selv ikke er i stand til å dokumentere. Det blir bare pinlig å se deg desperat innta forsvarsposisjon og lire ut av deg allskens vas for å prøve å ro deg ut av situasjonen. Inntil dokumentasjonen din er på plass er du et troll. Jeg skal heller trekke det tilbake hvis du evner å motbevise det. 3 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Dette stemmer ikke, de har aldri markedsført skjermglasset på iPhone som safirglass. De har prøvd å få dette til dog men ikke lykkes og ifølge media tapt en del penger på forsøkene. Tapt og tapt, går på R&D budsjett. Ville ikke sagt de har tapt penger på det. De har brukt penger på å skaffe seg kunnskap. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Gjør dem? Sitat hjemmesiden: Norsk side: "Objektiv med overflate av safirkrystall" Engelsk side: "Sapphire crystal lens cover" Det er tydeligvis der siden det har et klart blåskjær (som safirkrystall har). At den ikke tåler riper likt som man riper i safirkrytall blir noe helt annet. Og Apple har ikke påstått at det tåler mer heller. Men at materiale er der er jo sant. Slik jeg leser det ut fra spesifikasjonene på den norske siden så er det objektivet (altså selve glasset i kameraet) som har safirkrystall. Men samtidig leser jeg på den engelske siden at det er glasset foran linsene som har safirkrystall. Men at det er løgn vil jeg ikke kalle det. At det er misvisende, ja. Men løgn blir det ikke når det fortsatt er safirkrystall der :-p Hadde de derimot påstått at det skulle tåle likt som på f.eks. klokker, så hadde det vært noe annet. Men det er jo heller ikke tilfellet her. Ja, de gjør jo det. Noe du selv siterer fra hjemmesidene deres.. De har kommet med uttalelser om at det tåler mer jo. Og du selv siterer safirkrystall så hva er det å diskutere?? De har falsk reklame. Blåskjer ser man i vanlig glass i riktig vinkel. Kan også ha ett belegg som gir samme effekt uten å være safir. Og materialet er jo ikke der så. Er direkte løgn når der ikke er safir der jo. Lenke til kommentar
TineSandvold Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Etter 5 år med Sony, Samsung og Android, gikk jeg over til Apple for 3 år siden. Den virker bestandig, til alt jeg bruker den til. Har man IPad så har man en kopi av tlf. Når man skifter modell, så er det bare å logge inn og alt lastes ned på din nye tlf. Og stadig vekk oppdateringer som funker. Slipper å vente 9 måneder på nyeste oppdatering. Og for meg som har datter i Australia, så kan jeg sende videoer og bilder uten problemer og begrensning via iMessage. Betaler gjerne litt ekstra for kvalitet. Helt enig. Den synkroniseringsmuligheten man har med Apple er helt fabelaktig. Når jeg kjøper ny tlf så er det bare å trykke «gjenopprett» etter forrige tlf, og så får man alt fra den forrige installert automatisk. Helt genialt. Og alt synk’es fra iphone til ipad til mac. Trenger bare å putte noe inn på én dings, og så blir det automatisk synk’a til de andre. Helt genialt. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Påstandene dine som du har dratt rett ut av ræva blir ikke noe mer sannhet om du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Den virkelige sannheten er at du tapte i det øyeblikk du kom med en påstand som du selv ikke er i stand til å dokumentere. Det blir bare pinlig å se deg desperat innta forsvarsposisjon og lire ut av deg allskens vas for å prøve å ro deg ut av situasjonen. Inntil dokumentasjonen din er på plass er du et troll. Jeg skal heller trekke det tilbake hvis du evner å motbevise det. Har aldri dradd noe utav ræva desverre. Du får bare leve i fornektelse. Komisk at Apple klarer å lure brukerene sine trill rundt på denne måten. Ganske trist egentlig. Dokumentasjonen finnes flere plasser så. Den virkelige sannheten er at Apple lyger og du nekter å innse det. Jeg har ikke tapt noe diskusjon bare for folk er naive og godtroende og nekter å innse sannheten. Er bare pinlig å se deg innta forsvar mot løgn. Dokumentasjonen er på plass så slutt å trolle du nå. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Det er ikke mange iphone-eiere som tar det personlig når noen kritiserer Apple. Men jeg syntes det er helt latterlig hvor langt Android-fans’a går for å disse Apple. Under hver artikkel om Apple/iphone ser jeg haugevis av Android-fans som klager over hverandre på de som liker Apple og iphone. Alt skal disses, og Apple skal på liv og død ikke få credit for noenting. «Samsung er bedre på det og det», «æsj, hvem er det som vil ha en iphone uansett?». Alt skal disses. Og det er hyklerisk og krampeaktig. Det som er latterlig er når "han som kan data" må bruke langt lengre tid på å løse iproblemer på iProdukter fordi "det ikke bare funker", og Apple-brukerne er erfaringsmessig de desidert verste på å lære seg hvordan de kan bruke digitale verktøy. Det hjelper heller ikke at iPhone fortsatt ikke har grunnleggende ting på plass, som muligheten til å bruke telefonen som ekstern lagring, og skjermdeling/Miracast. Til tross for at iPhone har eksistert i over 10 år. EDIT: Når det er sagt skulle jeg ønske iCloud-backup eksisterte på Android, men Google har kommet særdeles nære det siste året. Endret 30. september 2018 av N o r e n g 2 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Tusen hjertelig takk for at du bekreftet mitt forrige innlegg så til de grader! Dokumentasjon på plass? Flott, men hvor da? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Ja, de gjør jo det. Noe du selv siterer fra hjemmesidene deres.. De har kommet med uttalelser om at det tåler mer jo. Og du selv siterer safirkrystall så hva er det å diskutere? De har falsk reklame. Blåskjer ser man i vanlig glass i riktig vinkel. Kan også ha ett belegg som gir samme effekt uten å være safir. Og materialet er jo ikke der så. Er direkte løgn når der ikke er safir der jo. Du leste tydeligvis ikke hva jeg skrev Men nei... Det er ingen direkte løgn. Men du må gjerne fortsette å messe om det.... Sitatene står for seg og kildene jeg har vist til (som du også nevnte tidligere) sier heller ikke at det er løgn. Men at det kan være misvisende reklame ja. Men ikke direkte løgn da safir er tilstede.... Legger saken død for min del der. 4 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Tusen hjertelig takk for at du bekreftet mitt forrige innlegg så til de grader! Dokumentasjon på plass? Flott, men hvor da? Det gjorde jeg ikke. Merkelig antagelse... Den finner du på nett. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Du leste tydeligvis ikke hva jeg skrev Men nei... Det er ingen direkte løgn. Men du må gjerne fortsette å messe om det.... Sitatene står for seg og kildene jeg har vist til (som du også nevnte tidligere) sier heller ikke at det er løgn. Men at det kan være misvisende reklame ja. Men ikke direkte løgn da safir er tilstede.... Legger saken død for min del der. Leste hva du skrev og du bekreftet bare enda mer det jeg sier at de påstår.. Direkte løgn er det. Komisk du engang prøver å forsvare det. Du vet vist ikke forskjellen oå løgn og sannhet. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Seriøst.. Leser du ikke? De hevdet glasset over skjermen var safir på tidligere modeller (iPhone 6 eller 7). Men måtte slutte å markedsføre med dette når de ble kraftig motbevist. Idag er det kun glasset forran kameralinsen de hevder er safir. Noe som fortsatt er ren løgn. Kan ik se på esken noe om dette, hverken 6 el 7.. og heller ik hørt noe om at iPhone har safirglass oppå skjermen men hey send link med kilde Edit: ik d har æ har brydd mæi som mye om dette, men artig å fått bekreftet den Endret 30. september 2018 av bbios Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Har ikke lest alt som er skrevet, men når Apple skriver med "Sapphire crystal lens cover", blir det samme som all annen markedsføring vi har, for eksempel "Fiskegrateng" der innholdet av fisk utgjør kun noen få prosent. Dette kalles ulovlig markedsføring. Det er markedsføring med hensikt av å overbevise kjøperne at de får linsedeksel i safir - når det ikke er. Det er en løgn og ulovlig sett opp mot loven (i Norge). Endret 30. september 2018 av Lami 1 Lenke til kommentar
1RY4LG71 Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) MobileX er på kommentarfeltet på ITavisen også. Samme oppførsel der. Nekter å dokumentere sine egne påstander, det er visst alle andre sin jobb. Endret 30. september 2018 av 1RY4LG71 6 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 MobileX er på kommentarfeltet på ITavisen også. Samme oppførsel der. Nekter å dokumentere sine egne påstander, det er visst alle andre sin jobb. ???? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Det hjelper heller ikke at iPhone fortsatt ikke har grunnleggende ting på plass, som muligheten til å bruke telefonen som ekstern lagring, og skjermdeling/Miracast. Til tross for at iPhone har eksistert i over 10 år. Eh, i følge hvem er dette grunnleggende ting? Er det noe folk flest bruker? Neppe. Lenke til kommentar
Martinaleksander Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Høy byggekostnad er ikke det samme som god byggekvalitet. Aluminium koster 12 dollar kiloen i råvarepris, har lite tro på at glasset er så dyrt. Svindel uansett. Man ender opp med å være produktet som selges for å gjøre vondt verre. Apple bruker ikke aluminium i XS telefonene, de bruker stainless steel, akkurat som på X'en. Lenke til kommentar
Martinaleksander Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ikke rart når Apple har den soleklart beste byggekvaliteten. Skal man ha det beste koster det mer. Jeg synes alltid det er morsomt når Apple-fans unnskylder Apple."Kvalitet koster" "Ingen bruker 3.5mm jack i 2018" "Hvorfor ha fingeravtrykk når man har faceid" "Trenger ikke minnekort når jeg har 256gb lagring" "Trenger ikke full HD skjerm" "Koster bare 10 kr/mnd for mer iCloud-lagring" At dere tar det personlig når Apple kritiseres for pris er helt bak mål. Hvorfor ikke kreve mer av Apple når dere betaler så mye for et produkt. Jeg synes det er morsomt når Apple-hatere skal kritisere at noen liker Apple, spesielt når dem ikke har peiling selv. Før du snakker om pris, så må du se på at Samsung la seg på nøyaktig samme pris som iPhone X. Det, altså, når eksempelvis Samsung er en billigere telefon. Kostet til og med mindre enn iPhone å lage, men det kunne vi alle gjettet. Folk betaler i dyre dommer for mer prosessor-kraft og litt mer megapiksel på kameraet og de tror de har gjort et bedre kjøp enn en iPhone siden dem sparte en tusenlapp. Når i realiteten så er telefonen av billigere komponenter på det meste, foruten større hastighet på prossessor og mer ram-minne i telefonen. Såklart trenger du kraftigere komponenter når telefonen du bruker har software fra alle andre enn seg selv. iPhone utvikler eget iOS og optimaliserer dette, ser at de har ikke behov for mer. Kos deg med din Korea-telefon, eller om du har Huawei; din kinesiske telefon. Vi alle vet hva slags kvalitet som kommer derfra. Ja, mange av komponentene til iPhone kommer derfra, men kvalitetssikringen og engineeringen bak det er natt og dag i forskjell. For ikke å snakke om designet og repairability. Samsung og Huaweis er laget for å gå i søpla, serviceverksted for iPhones finner du over hele landet. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg synes det er helt greit at folk kjøper iPhone. Ikke mine penger, ikke min beslutning. Og jeg har egentlig heller ingen interesse i hva andre kjøper. Det jeg synes er teit når folk kjøper iPhone (ok) og så mener de at de får ekstra høy kvalitet, fordi de betalte mer. Av den grunn alene. Du kan gjerne like iPhone, men kvaliteten øker ikke med prislappen. Du kan få telefon med like god byggekvalitet til under halve prisen. Tja... Ferrari koster 3mill. Fiat koster 150.000kr. Er Ferrari virkelig SÅ mye bedre enn Fiat? Ein kan alltids ta Porsche 718 til 1mill. Den kan direkte sammanliknes med Ferrari. Fortsatt 2 mill i forskjell. Med Ferrari får du det lille ekstra. Samme med Iphone. Om eg kunne kjøpt ein for 1000kr, hadde eg gjerne gjort det. Men eg er villig å betale 8-12.000kr, for å få det lille ekstra som Samsung, Sony, etc ikkje gir meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg