CaZpeR Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Høy byggekostnad er ikke det samme som god byggekvalitet. Aluminium koster 12 dollar kiloen i råvarepris, har lite tro på at glasset er så dyrt. Svindel uansett. Man ender opp med å være produktet som selges for å gjøre vondt verre. Har ikke apple gått over til å bruke rustfritt stål på iPhone X, XS og XS Max? Iallfall vesentlig forskjell på bendetesten til jerry rig everything på iPhone XS Max og for eksempel en billig android. Sistnevnte knekker som en tørr kvist :-p iPhone XS Max: https://youtu.be/oT6VL4x-rHY Oppo Find X: https://youtu.be/oGGe3Z6XmCg Samsung kan iallfall skru sammen skikkelige telefoner i toppsjiktet: https://youtu.be/sfwkl3Qegtg Beklager på forhånd for frysningene som oppstår når man hører skrapelydene under skrapetesten :-p 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Hver gang noen sier "finn kildene selv, det er lett" så er det fordi de ikke har kilder. Inntil du finner kilder, så regner jeg påstandene for å ikke stemme. Du er en av de som stoler blindt på kilder andre leverer altså... Finnes ekstremt mange kilder. Såpass mye omdiskutert at du burde ha fått med deg dette også om du hadde interesse for det. Jeg spør aldri om kilder. Jeg søker selv da det er en mye større garanti for å finne reelle og troverdige kilder enn å bare sjekke ut en link em random person deler. Sa også hvor du kunne sjekke ut videoer så da antar jeg du bevist ikke vil sjekke i frykt for å finne ut at det jeg sier er sant. Driter i hva du tror. Jeg VET hva som er fakta så det er ditt valg om du vil sjekke det opp eller ikke? 1 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Serr? fattiglaup du ass.Er du 12år eller bare ekstremt hårsår for du får mindre for pengene med en iPhone?Jeg cashet nylig ut 9000kr for en ny mobil så tror nok ikke penger er saken her du.. Fikk mer for pengene mine enn en iPhone til 12-13.000kr. Kunne lett cashet ut 20.000kr også men hva er poenget? Å få en vare verdt mindre for dobbel pris? Apple gir ikke status heller. Du bør lære deg at de samme delene blir ikke automatisk bedre bare fordi der er en Eple logo på produktet.. Apple kjøper som sagt sine deler fra sine konkurrenter siden Apple ikke lager delene selv og iPhone monteres i kina de også. Så byggekvaliteten kan umulig bli bedre når de er bygd av de samme delene, materialene og produsert i samme land (gjerne samme fabrikk også) som alle andre.. Du har ENDEL å lære ser jeg.. Seriøs du ass. Barnsli. Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Hver gang noen sier "finn kildene selv, det er lett" så er det fordi de ikke har kilder. Inntil du finner kilder, så regner jeg påstandene for å ikke stemme. https://www.thesun.co.uk/tech/7331508/iphone-xs-max-glass-sapphire-lens-cover-camera/amp/ Har hatt P20 pro, Sony XZ premium, XZ2 og P10 pro ila det siste året. Samsung S7, Huawei Nexus og diverse andre før det. Nå har jeg kjøpt iPhone XS Max, noe som er det første Apple produktet jeg eier. Grunnen er at man blir lei av å gi android sjanser til å lage et stabilt system. Apper henger seg og mobilen må resette titt og ofte. Ser ikke ut som man kommer unna dette i Android, noe som er synd da det er et mye mer tilpassningsvennlig OS. Når det er sagt Jar jeg aldri vært mer fornøyd med en telefon enn iPhonen. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 https://www.thesun.co.uk/tech/7331508/iphone-xs-max-glass-sapphire-lens-cover-camera/amp/ Har hatt P20 pro, Sony XZ premium, XZ2 og P10 pro ila det siste året. Samsung S7, Huawei Nexus og diverse andre før det. Nå har jeg kjøpt iPhone XS Max, noe som er det første Apple produktet jeg eier. Grunnen er at man blir lei av å gi android sjanser til å lage et stabilt system. Apper henger seg og mobilen må resette titt og ofte. Ser ikke ut som man kommer unna dette i Android, noe som er synd da det er et mye mer tilpassningsvennlig OS. Når det er sagt Jar jeg aldri vært mer fornøyd med en telefon enn iPhonen. Så du nedgraderte fra en P20 Pro til en Xs Max?? Hva er ustabilt på Android? Aldri opplevd? Flere tester viser jo faktisk at det er litt mer stabilt enn iOS.. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 iPhone er best på teknikk, byggekvalitet, opplevelse, image osv. osv. Vil du vise at du har litt stil er det ingen andre merker du kan ha. Ok Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Seriøst.. Leser du ikke? De hevdet glasset over skjermen var safir på tidligere modeller (iPhone 6 eller 7). Men måtte slutte å markedsføre med dette når de ble kraftig motbevist. Idag er det kun glasset forran kameralinsen de hevder er safir. Noe som fortsatt er ren løgn. Den største løgneren her er vel nettopp deg. 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Den største løgneren her er vel nettopp deg. Hvordan da? Alt jeg har sagt er dokumentert så du får tro hva du vil.. Desverre Apple som lyger og ikke jeg. Litt hårsår for sannheten her eller?? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Så du nedgraderte fra en P20 Pro til en Xs Max?? Hva er ustabilt på Android? Aldri opplevd? Flere tester viser jo faktisk at det er litt mer stabilt enn iOS.. Dette ser vi stadig på dette forumet. Synes du det, har du erfart det? Nei det stemmer ikke fordi x vs y osv. Han har en erfaring som for han er totalt reel. Kjenner flere med samme erfaring inkl meg selv. Men kjenner også de som synes iPhone er dritt p bare skal ha android. Poenget mitt er at man ikke bare kan avskrive en persons erfaringer. 1 Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Så du nedgraderte fra en P20 Pro til en Xs Max?? Hva er ustabilt på Android? Aldri opplevd? Flere tester viser jo faktisk at det er litt mer stabilt enn iOS.. Android er veldig gode på mye, sett bort ifra stabilitet. Utallige ganger ringer ikke telefonen, og det dukker bare opp et varsel om tapt anrop (dette skjedde ofte både på p20p og p10p) og ofte mens jeg sitter og bruker den. Apper fryser, spesielt messenger og andre chat apper. Telefonen rebooter random. Generelt dårlig tilpassede apper som er trege og seige å bruke. Telefonen er sirup etter 6mnd og man må resette mobilen for å få igjen flyten. Lista er lang. Tenkte på å gi pixel 3 en sjans, men Norden er tydeligvis ikke et marked Google bryr seg om i det hele tatt. Som en eks-Apple motstander, er jeg fornøyd med å ha gitt opp Android, men jeg håper aldri de forsvinner 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Pixel 3 hadde nok gitt deg en bedre opplevelse, ren android er alltid best. Men gratulere med xs maxen din. Fornøyd med batteritiden? 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Hvordan da? Alt jeg har sagt er dokumentert så du får tro hva du vil.. Desverre Apple som lyger og ikke jeg. Litt hårsår for sannheten her eller?? Nå har jeg googlet sapphire iphone 6 og finner ingenting som dokumentere din påstand. 3 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Dette ser vi stadig på dette forumet. Synes du det, har du erfart det? Nei det stemmer ikke fordi x vs y osv. Han har en erfaring som for han er totalt reel. Kjenner flere med samme erfaring inkl meg selv. Men kjenner også de som synes iPhone er dritt p bare skal ha android. Poenget mitt er at man ikke bare kan avskrive en persons erfaringer. Uten å hevde noe om bruken hans så ser jeg ofte at de største problemene er brukeren selv. Jeg har ikke erfart ustabilitet i Android siden versjon 5. Heller ingen andre jeg kjenner. Men folk kan såklart fortsatt oppleve ting ulikt. Men når fåtallet opplever det så kan man begynne å lure litt. Men betyr ikke at jeg avskriver hans erfaring. Men uavhengig av dette så er det å nedgradere fra en P20 Pro til en Xs Max på mange måter. Ikke alle men mange. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Etter 5 år med Sony, Samsung og Android, gikk jeg over til Apple for 3 år siden. Den virker bestandig, til alt jeg bruker den til. Har man IPad så har man en kopi av tlf. Når man skifter modell, så er det bare å logge inn og alt lastes ned på din nye tlf. Og stadig vekk oppdateringer som funker. Slipper å vente 9 måneder på nyeste oppdatering. Og for meg som har datter i Australia, så kan jeg sende videoer og bilder uten problemer og begrensning via iMessage. Betaler gjerne litt ekstra for kvalitet. 4 Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Pixel 3 hadde nok gitt deg en bedre opplevelse, ren android er alltid best. Men gratulere med xs maxen din. Fornøyd med batteritiden? Ja, nexus mobilene er alltid de jeg har vært mest fornøyd med. Batteritiden er meh. Må lade den hver dag, men klarer hele dagen og natten med semi tung bruk. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 1. Ja er enig i at Apples salgspriser er i toppskiktet. Ingen tvil om det. I mobilmarkedet er det vel bare Samsung og Apple som tørr å ta betalt for mobilene deres, og det vises jo når man ser hvordan profiten i mobilmarkedet deles opp. Apple og Samsung har jo tatt nesten hele kaken i flere år, og etter litt googling så ser det ut som at de ved utgangen av 2017 hadde sammen 65% av profiten, huawei på tredje tok 7% og alle de andre delte på 25%. Tror nok at LG, Sony og alle de andre produsentene gjerne skulle solgt telefoner til 1000 usd, men de er nødt til å bruke pris som et salgsargument. Tror nok ikke LG hadde solgt mange telefoner om flaggskipene deres lå rundt 1000 usd. 2. Klarte ikke finne Samsung sine R and D tall for mobilavdelingen, men ser at Samsung som selskap bruker enorme mengder penger på dette. Men er det så imponerende? Er vel forskning på nye kjøleskap, vaskemaskiner, gravemaskiner, oljeriggustyr, mobilen osv osv osv osv du tar sikkert poenget mitt. 3. Skjønner godt at Apple ikke bruker så alt for mye på markedsføring, hvorfor i all verden skulle de det? Når det gjelder Apple så er det jo slik at de som bruker og interesserer seg for Apple produkter klarer å finne frem til informasjonen uansett. Og så har du de som ikke bryr seg, de får apple videoer og artikler opp på facebook, youtube, aviser osv osv. Hvorfor? Jo fordi media er ivrige med å lage stoff som omhandler Apple og produktene deres, ikke bare fordi tilhengerene ser/klikker på dette, men fordi alle andre også trykker på dette, spesielt de som IKKE skal ha Apple produkter, de bare må inn på artikkelen for å poste kommentarer. 4. Ja på iPhone X så tjente nok Samsung grovt på oled skjermen de solgte til Apple, men du skrev utrolig mye samsung teknologi. Det må jo bety et betydelig antall komponenter???? Såvidt jeg kan se så var det stort sett skjermen i iPhone x, kanskje ram? I årets iPhone så leverer vel Samsung skjermen men mener de hadde fått en annen leverandør også med på denne leveransen. 5. Det er forskjell på å lever 250 millioner telefoner fordelt på 30 varianter, enn å leverer 250 millioner telefoner levert på 6 varianter, der 2 varianter står for 70% av volumet. Du får de beste prisene når du kan forhåndsbestille 150 millioner komponenter til en telefon. Monteringen osv blir også billigere per enhet. Frakt blir vel også billigere? Dere får bare surke så mye dere vil over at andre betaler så mye mer enn det dere ville ha betalt for det man får, men helheten med ios, økosystemet og telefonene gjør at det er verdt det for meg. Andrehåndsverdien har også i mange år vært en faktor. 1: Alle tar så mye de kan for mobilene sine. Alle skulle selvfølgelig ønsket de kunne solgt til Apple-priser. Poenget var likevel pris ikke har noe med kvalitet å gjøre. Prisen her går opp med Apple og Samsung + Sony pga merkevaren. Det er kjent merkevare, og folk vet at disse merkene er bra. Derfor er de villig til å betale ekstra for det over et selskap fra Kina de ikke aner hva er. Alle sitter ikke og leser mobiltester hver dag. 2: Samsung bruker og mye R&D til utvikling av komponenter i deres mobiler. Igjen poenget er at Apple på ingen måte koster ekstra fordi de bruker så mye på R&D. 3: Ja Apple har gode grunner til å ikke bruke mye på markedsføring, poenget er at de ikke gjør. Så prisen er ikke grunnet markedsføring heller. 4: Samsung leverer RAM, NAND, skjermer. De kan levere kamera, optikk, de kan produsere SoC. Alle de dyreste komponentene. Samsung er ledende i 3 første kategorier. Også batteri kan komme fra Samsung. 5: Hvordan påvirker modellnummer frakt? Du sparer penger på å ha få modeller i produksjon, men det er ikke som om du sparer mer og mer og mer dess mer du lager. Forskjell på høyt, svært høyt og utrolig høyt blir liten. Jeg har ikke sutret over prisen? Andre har ikke jeg. Jeg bryr meg ikke. Det jeg sa var at folk som sier at du "får det du betaler for" med byggekvalitet når du kjøper iPhone er feil. Ellers også. Folk som sier at iPhone er bedre, fordi den koster mer, og billigere mobiler er dårligere. Det er ikke sant. Jeg synes det er helt greit om folk synes iPhone er best. Jeg synes det ikke er kult om de synes den er best pga prisen. Det tror jeg heller ikke du mener? At iPhone er best, fordi den koster mest? Du kan få en mobil til samme kvalitet og objektivt like deler til halve prisen. Og også billigere enn Samsung, Sony. Og hvis du liker Androiden på den telefonen ja, hvorfor skal du bruke mer på iPhone? Om du kjøper en Proche RS versjon av en Huawei så er ikke mobilen dobbelt så god fordi den koster 17K liksom. Det er stort sett samme telefon. Hele poenget mitt var at pris har ikke noe med hvor bra et produkt er. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Svindel uansett. Man ender opp med å være produktet som selges for å gjøre vondt verre. What? Kan du utdype? Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Etter 5 år med Sony, Samsung og Android, gikk jeg over til Apple for 3 år siden. Den virker bestandig, til alt jeg bruker den til. Har man IPad så har man en kopi av tlf. Når man skifter modell, så er det bare å logge inn og alt lastes ned på din nye tlf. Og stadig vekk oppdateringer som funker. Slipper å vente 9 måneder på nyeste oppdatering. Og for meg som har datter i Australia, så kan jeg sende videoer og bilder uten problemer og begrensning via iMessage. Betaler gjerne litt ekstra for kvalitet. Akkurat som med en Android enhet med andre ord Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Nå har jeg googlet sapphire iphone 6 og finner ingenting som dokumentere din påstand. Prøvde du iPhone 7? Nevnte at det var en av de. Jeg finner det hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Kan vi ikke bare være enge i at Apple har god fortjeneste på sine produkter? Så er vi ferdige med det. Så kan de som synes det er feil, kjøpe noe annet og så kan de som synes det er greit kjøpe det de vil. Påstandene om at Apple ikke lager bra telefoner er sånne barnehageargumenter. Og de som påstår at det ikke er dyrt med iPhone nå for tiden er like barnslige. Men man kjøper det man selv vil ha. Ikke noe vits i krangle om sånt. Det blir så mye unødvendig drittkasting. Oppdaterte min iPhone 7 til iOS 12 idag. Mye nytt og fint. S7en min har ikke fått noe oppdateringer på ganske lenge nå. Når skAl vi få Android 9 da? Der er Apple klart bedre enn Androidprodusentene. Eller er det noen som vil påstå noe annet der også? Endret 30. september 2018 av Slettet-BnKsB4Fg0P 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg