LaKilla Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Det beste koster. Kunne gjerne vært en hel del dyrere sånn at jeg kunne slippe å se så mange andre med den. Håper de kommer med en slags "exclusive"- serie beregnet på oss som liker å skille oss ut. Da til riktig høye priser.Beste? Apple har jo vært bak lenge nå.. iPhone er best på teknikk, byggekvalitet, opplevelse, image osv. osv. Vil du vise at du har litt stil er det ingen andre merker du kan ha. Jepp, for det er lite som skriker "Mainstream!" mer enn en iPhone. Argumentet kunne ha fungert for 10 år siden, men nå er det for mange som har den, fordi de vil skille seg ut, og vise at de har stil og image og blablabla.... Hvis du virkelig vil utstråle image og stil, så er det nok noe helt annet du må ha. Jeg er ikke helt sikker på hvilke merke, for å være ærlig, men iPhone utstråler svært lite stil og image. Det eneste det utstråler er at man bruker unødvendig mye penger på noe som en tror gir status. Men for all del, det er et fritt land 9 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jepp, for det er lite som skriker "Mainstream!" mer enn en iPhone. Argumentet kunne ha fungert for 10 år siden, men nå er det for mange som har den, fordi de vil skille seg ut, og vise at de har stil og image og blablabla.... Hvis du virkelig vil utstråle image og stil, så er det nok noe helt annet du må ha. Jeg er ikke helt sikker på hvilke merke, for å være ærlig, men iPhone utstråler svært lite stil og image. Det eneste det utstråler er at man bruker unødvendig mye penger på noe som en tror gir status. Men for all del, det er et fritt land Helt riktig? 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg synes alltid det er morsomt når Apple-fans unnskylder Apple. "Kvalitet koster" "Ingen bruker 3.5mm jack i 2018" "Hvorfor ha fingeravtrykk når man har faceid" "Trenger ikke minnekort når jeg har 256gb lagring" "Trenger ikke full HD skjerm" "Koster bare 10 kr/mnd for mer iCloud-lagring" At dere tar det personlig når Apple kritiseres for pris er helt bak mål. Hvorfor ikke kreve mer av Apple når dere betaler så mye for et produkt. "Unskylder seg"? For hva? Eg har råa, eg kjøper kva eg vil. Om du ikkje har råa, er for gjærrig eller har andre interesser, er det ein anna sak. Og kva mener du med "kreve mer av apple"? Skal eg gå til apple store og "kreve" å få mer? Be om å få mer RAM for mindre pris? Det er åpent marked. Tilbud vs etterspørsel. Meget enkelt og greit. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jepp, for det er lite som skriker "Mainstream!" mer enn en iPhone. Argumentet kunne ha fungert for 10 år siden, men nå er det for mange som har den, fordi de vil skille seg ut, og vise at de har stil og image og blablabla.... Hvis du virkelig vil utstråle image og stil, så er det nok noe helt annet du må ha. Jeg er ikke helt sikker på hvilke merke, for å være ærlig, men iPhone utstråler svært lite stil og image. Det eneste det utstråler er at man bruker unødvendig mye penger på noe som en tror gir status. Men for all del, det er et fritt land What you said ? 2 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 "Unskylder seg"? For hva? Eg har råa, eg kjøper kva eg vil. Om du ikkje har råa, er for gjærrig eller har andre interesser, er det ein anna sak. Og kva mener du med "kreve mer av apple"? Skal eg gå til apple store og "kreve" å få mer? Be om å få mer RAM for mindre pris? Det er åpent marked. Tilbud vs etterspørsel. Meget enkelt og greit. Vet ikke om du helt ser at du akkurat bekreftet min påstand. 5 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) "Unskylder seg"? For hva? Eg har råa, eg kjøper kva eg vil. Om du ikkje har råa, er for gjærrig eller har andre interesser, er det ein anna sak. Og kva mener du med "kreve mer av apple"? Skal eg gå til apple store og "kreve" å få mer? Be om å få mer RAM for mindre pris? Det er åpent marked. Tilbud vs etterspørsel. Meget enkelt og greit. Kreve mer av Apple ja.. Man betaler overpris for en dårligere vare. Så da burde man kunne få mer for pengene. Mye rare unnskyldninger for å desperat prøve å forsvare Apple sin prising ute å går altså? Man er btw ikke gjerrig om man vil ha bedre kvalitet og mer for pengene enn Apple klarer å levere...? Det kalles sunn fornuft Endret 30. september 2018 av MobileX 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 "Unskylder seg"? For hva? Eg har råa, eg kjøper kva eg vil. Om du ikkje har råa, er for gjærrig eller har andre interesser, er det ein anna sak. Og kva mener du med "kreve mer av apple"? Skal eg gå til apple store og "kreve" å få mer? Be om å få mer RAM for mindre pris? Det er åpent marked. Tilbud vs etterspørsel. Meget enkelt og greit. Jeg synes det er helt greit at folk kjøper iPhone. Ikke mine penger, ikke min beslutning. Og jeg har egentlig heller ingen interesse i hva andre kjøper. Det jeg synes er teit når folk kjøper iPhone (ok) og så mener de at de får ekstra høy kvalitet, fordi de betalte mer. Av den grunn alene. Du kan gjerne like iPhone, men kvaliteten øker ikke med prislappen. Du kan få telefon med like god byggekvalitet til under halve prisen. 5 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg synes det er helt greit at folk kjøper iPhone. Ikke mine penger, ikke min beslutning. Og jeg har egentlig heller ingen interesse i hva andre kjøper. Det jeg synes er teit når folk kjøper iPhone (ok) og så mener de at de får ekstra høy kvalitet, fordi de betalte mer. Av den grunn alene. Du kan gjerne like iPhone, men kvaliteten øker ikke med prislappen. Du kan få telefon med like god byggekvalitet til under halve prisen. Sant det der.. Men folk tror desverre at den Eple logoen betyr høyere kvalitet. De glemmer at de er produsert av nøyaktig samme delene som en enhet til halve prisen og faktisk kommer fra samme produsentene. Ler meg skakk ihjel når jeg ser folk hevde det er høyere kvalitet på Apple sine produkter. Det er en myte som er motbevist så mange ganger at det er ikke morsomt lengre. Men folk får bare leve i fantasiverden sin. Heldigvis låser jeg meg ikke til ett bestemt merke. Det ville vært utrolig kjedelig. Apple produkter har jeg gitt opp for lenge siden pga man får så lite tilbake for pengene kontra hva man får hos konkurentene. Og de lyger ogdå så det renner av de. Ja, alle lyger litt men Apple er værst. De hevdet jo bl.a at de hadde safirglass.. Noe som viste seg å være 100% løgn da det ikke eksisterer spor av safir i glassene deres engang. Ikke forran kameralinsen engang er det noe safir å finne. Ripes opp like lett som alle andre glass. 2 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 iPhone er best på teknikk, byggekvalitet, opplevelse, image osv. osv. Vil du vise at du har litt stil er det ingen andre merker du kan ha.Apple er ikke best på noe. De kjøper deler fra andre produsenter.Vil du vise at du har stil velger du ca alle andre merker enn Apple. Serr? fattiglaup du ass. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Serr? fattiglaup du ass. Er du 12år eller bare ekstremt hårsår for du får mindre for pengene med en iPhone? Jeg cashet nylig ut 9000kr for en ny mobil så tror nok ikke penger er saken her du.. Fikk mer for pengene mine enn en iPhone til 12-13.000kr. Kunne lett cashet ut 20.000kr også men hva er poenget? Å få en vare verdt mindre for dobbel pris? Apple gir ikke status heller. Du bør lære deg at de samme delene blir ikke automatisk bedre bare fordi der er en Eple logo på produktet.. Apple kjøper som sagt sine deler fra sine konkurrenter siden Apple ikke lager delene selv og iPhone monteres i kina de også. Så byggekvaliteten kan umulig bli bedre når de er bygd av de samme delene, materialene og produsert i samme land (gjerne samme fabrikk også) som alle andre.. Du har ENDEL å lære ser jeg.. 3 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 De hevdet jo bl.a at de hadde safirglass.. Noe som viste seg å være 100% løgn da det ikke eksisterer spor av safir i glassene deres engang. Ikke forran kameralinsen engang er det noe safir å finne. Ripes opp like lett som alle andre glass. Tror ikke Apple hevdet de hadde safirglass? De prøvde å lage, men klarte ikke. Uansett hele greiene var tull. Som folk ignorerte. Fordi hardt glass = lite riper, men enkelt å knuse. Mykt glass motsatt. Safirglass riper ikke lett, men om det faller i bakken knuser det i tusen biter. Greit for innebygget kameralinser som er mindre glass og, men for en hel skjerm hadde du hatt så mye knuste skjermer. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Tror ikke Apple hevdet de hadde safirglass? De prøvde å lage, men klarte ikke. Uansett hele greiene var tull. Som folk ignorerte. Fordi hardt glass = lite riper, men enkelt å knuse. Mykt glass motsatt. Safirglass riper ikke lett, men om det faller i bakken knuser det i tusen biter. Greit for innebygget kameralinser som er mindre glass og, men for en hel skjerm hadde du hatt så mye knuste skjermer. Jo.. De reklamerte for å ha safirglass.. Sto også på esken. Glasset Apple bruker riper like lett som de på LG, Samsung, Huawei osv ifølge tester. Safirglass er vanskeligere å knuse enn glassene som brukes idag da det nettopp er safir og ikke vanlig glass. Finnes masse videoer og dokumentasjon på dette. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jo.. De reklamerte for å ha safirglass.. Sto også på esken. Glasset Apple bruker riper like lett som de på LG, Samsung, Huawei osv ifølge tester. Safirglass er vanskeligere å knuse enn glassene som brukes idag da det nettopp er safir og ikke vanlig glass. Finnes masse videoer og dokumentasjon på dette. Apple bruker Gorilla glass som alle andre. Har du kilder for disse påstandene? 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Stod på esken.... har det noen gang stått noe som helst på de eskene? På baksiden står det heller ingenting om produktet . Nei Mobilex nå lyver du! 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Apple bruker Gorilla glass som alle andre. Har du kilder for disse påstandene? Ja, nettopp det de gjør. Men de hevdet derimot tidligere at det var safirglass forran skjermen. Samme som de fortsatt hevder å ha safriglass forran kameralinsene idag. Noe som ikke stemmer. Du har vel fått med deg videoene f.eks? Der er mange. JerryRigs Everything er vel en av de beste eksemplene. At Apple hevdet å ha safir er godt kjent. Og safieglass generelt kan du lese om flere steder. Søk. Jeg gidder ikke å sitte å finne tilbake til alle troverdige kilder når du enkelt kan gjøre dette selv. Hvem som helst kan gi en lenke til en kilde men det betyr ikke den er troverdig. Alltid best å søke opp selv. 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Stod på esken.... har det noen gang stått noe som helst på de eskene? På baksiden står det heller ingenting om produktet . Nei Mobilex nå lyver du! Står ganske tydlelig i beskrivelsen: "Sapphire crystal lens cover"... Og det er falsk reklame da det er gorillaglass og ikke safir.. Så nei.. Jeg lyger ikke. Det er Apple som lyger. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Vel se på Apple sin slagspris. Den er høyere enn alle andre. Estimater sier at telefonene deres ikke er dyrere enn alle andre å produsere, selv om det nå med disse nye modellene som er rimelig like de beste Android HW messig legger seg på ca samme prisnivå. Modeller som XR derimot er jo helt klart billigere å produsere. Og Apple bruker ikke spesielt mye på markedsføring. De bruker ikke spesielt mye på R&D. Ser du på volum så har jo Samsung mer i modeller. Så alt volum relatert til regionale kontorer osv vil ikke Apple ha fordel. Så det er kun per modell. Derimot så er det ikke sånn at volum er evig skalerende. Prinsippet er jo "economies of scale" Men det har jo den andre siden som er "diseconomies of scale" også. Ikke at jeg tror Apple er der, men poenget er bare at om Apple selger mer av en modell enn Samsung så tror jeg ikke de sparer store summer på det når Samsung uansett og produserer høye antall. I tillegg er det meste av Samsung sine anlegg i Vietnam. Vietnam er billigere enn Kina. Kina er derimot stor hjelp for Apple med "diseconomies of scale" da produsentene her er blitt svært gode på organisering, logistikk osv, vet hva Apple vil ha og krever. De har fabrikkene i verdens elektronikkhovedstad, som gjør det lett å få tak i ekstra komponenter og ansatte på selv timers varsel. Og ja Galaxy Note har veldig høy utsalgspris, så Samsung tjener veldig bra på den. Jeg tror forrige Note tjente selskapet nesten like mye som salg av hele S8 serien. Så jeg forstår godt hvorfor Samsung beholdt Note serien! De tjener svært godt på den. Ellers så estimerer en at Apple betalte Samsung 110 USD i komponentkostnader per solgte iPhone X. Så Samsung sine avdelinger for deler tjener ikke bare på salg av egne telefoner nei. For kvalitet derimot, så har ikke prisen mye å si. Materiell kvalitet koster ikke mye. Se OnePlus 6. Du får den får 5000 kr nypris fult med topp HW, og veldig bra byggekvalitet. Godt under halve prisen av en iPhone. Det finnes ingen direkte korrelasjon mellom pris og kvalitet. Det som er veldig dyrt har vanligvis høy kvalitet, men om du kjenner til alle produktene i et segment så kan du fint klare å finne en produsent som leverer like gode kvalitet til langt lavere pris. De er ikke like kjent merke, men det gjør ikke kvaliteten dårlig. 1. Ja er enig i at Apples salgspriser er i toppskiktet. Ingen tvil om det. I mobilmarkedet er det vel bare Samsung og Apple som tørr å ta betalt for mobilene deres, og det vises jo når man ser hvordan profiten i mobilmarkedet deles opp. Apple og Samsung har jo tatt nesten hele kaken i flere år, og etter litt googling så ser det ut som at de ved utgangen av 2017 hadde sammen 65% av profiten, huawei på tredje tok 7% og alle de andre delte på 25%. Tror nok at LG, Sony og alle de andre produsentene gjerne skulle solgt telefoner til 1000 usd, men de er nødt til å bruke pris som et salgsargument. Tror nok ikke LG hadde solgt mange telefoner om flaggskipene deres lå rundt 1000 usd. 2. Klarte ikke finne Samsung sine R and D tall for mobilavdelingen, men ser at Samsung som selskap bruker enorme mengder penger på dette. Men er det så imponerende? Er vel forskning på nye kjøleskap, vaskemaskiner, gravemaskiner, oljeriggustyr, mobilen osv osv osv osv du tar sikkert poenget mitt. 3. Skjønner godt at Apple ikke bruker så alt for mye på markedsføring, hvorfor i all verden skulle de det? Når det gjelder Apple så er det jo slik at de som bruker og interesserer seg for Apple produkter klarer å finne frem til informasjonen uansett. Og så har du de som ikke bryr seg, de får apple videoer og artikler opp på facebook, youtube, aviser osv osv. Hvorfor? Jo fordi media er ivrige med å lage stoff som omhandler Apple og produktene deres, ikke bare fordi tilhengerene ser/klikker på dette, men fordi alle andre også trykker på dette, spesielt de som IKKE skal ha Apple produkter, de bare må inn på artikkelen for å poste kommentarer. 4. Ja på iPhone X så tjente nok Samsung grovt på oled skjermen de solgte til Apple, men du skrev utrolig mye samsung teknologi. Det må jo bety et betydelig antall komponenter???? Såvidt jeg kan se så var det stort sett skjermen i iPhone x, kanskje ram? I årets iPhone så leverer vel Samsung skjermen men mener de hadde fått en annen leverandør også med på denne leveransen. 5. Det er forskjell på å lever 250 millioner telefoner fordelt på 30 varianter, enn å leverer 250 millioner telefoner levert på 6 varianter, der 2 varianter står for 70% av volumet. Du får de beste prisene når du kan forhåndsbestille 150 millioner komponenter til en telefon. Monteringen osv blir også billigere per enhet. Frakt blir vel også billigere? Dere får bare surke så mye dere vil over at andre betaler så mye mer enn det dere ville ha betalt for det man får, men helheten med ios, økosystemet og telefonene gjør at det er verdt det for meg. Andrehåndsverdien har også i mange år vært en faktor. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Står ganske tydlelig i beskrivelsen: "Sapphire crystal lens cover"... Og det er falsk reklame da det er gorillaglass og ikke safir.. Så nei.. Jeg lyger ikke. Det er Apple som lyger. Seriøst......mener du nå at det var linse coveret du mente hele tiden? jaja. 3 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Seriøst......mener du nå at det var linse coveret du mente hele tiden? jaja. Seriøst.. Leser du ikke? De hevdet glasset over skjermen var safir på tidligere modeller (iPhone 6 eller 7). Men måtte slutte å markedsføre med dette når de ble kraftig motbevist. Idag er det kun glasset forran kameralinsen de hevder er safir. Noe som fortsatt er ren løgn. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Ja, nettopp det de gjør. Men de hevdet derimot tidligere at det var safirglass forran skjermen. Samme som de fortsatt hevder å ha safriglass forran kameralinsene idag. Noe som ikke stemmer. Du har vel fått med deg videoene f.eks? Der er mange. JerryRigs Everything er vel en av de beste eksemplene. At Apple hevdet å ha safir er godt kjent. Og safieglass generelt kan du lese om flere steder. Søk. Jeg gidder ikke å sitte å finne tilbake til alle troverdige kilder når du enkelt kan gjøre dette selv. Hvem som helst kan gi en lenke til en kilde men det betyr ikke den er troverdig. Alltid best å søke opp selv. Hver gang noen sier "finn kildene selv, det er lett" så er det fordi de ikke har kilder. Inntil du finner kilder, så regner jeg påstandene for å ikke stemme. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg