Gå til innhold

I år kan Tesla bli verdens største produsent av ladbare biler


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det 160.000 ordrar Tesla fekk inn på Model 3 dei fyrste 24 timane? Det er i alle fall ikkje manglande etterpurnad som held att salet. Tenk om GM og andre produsentar hadde klart å skalere opp produksjonen etter etterspurnaden, då hadde den årlege veksten fort vore 100%. No verkar det som om berre Tesla gjer eit seriøst forsøk, og det vinn dei tydelegvis på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De sliter voldsomt i Danmark fortsatt tross «enorm vekst» på 691%. I hele 2017 ble det solgt 698 elbiler. La iss is at halvparten ble solgt første 6 mnd blir det ~350x6,91= 2419 biler registrert i Danmark første halvår. Omtrent det Norge regisrerer på 3 uker. Men skyldes det endret politikk, eller skyldes det at et par kommuner har kjøpt noen elbiler til hjemmehjelpere? Politikerne har snakket om å myke opp men ingenting er konkret enda såvidt jeg vet..

Lenke til kommentar

Og fremdeles tviholder fossilselskapene på fossilteknologien sin. Selv når Tesla skyter i fra de i full fart. Om få år kommer VW, Ford, BMW, Mercedes og alle de andre til å stå igjen konkurs og tenke "WTF happened???"

Jeg forstår ikke denne tankegangen? VAG har satt av 34 milliarder euro på å elektrifisere hele bilparken sin frem mot 2025. Så det at disse selskapene tviholder på fossilteknologi er jo ikke sant. Bortsett fra det, hvorfor i alle dager skal det være sånn at en skal "vinne" og en skal "tape" ? Enten så må Tesla gå konk ellers må VAG, Ford, BMW, Daimler gå konk? (Du glemte Hyundai, Toyota og Renault+Mitsubishi+Nissan som er større en flere selskaper du listet). 

 

Du er klar over at ALLE produsentene har økning i bilsalg, inkludert elektrisk? Ingen trenger å gå konkurs. 

 

Jeg håper alle produsenter kommer med gode modeller og ingen går konkurs jeg. Mer konkurranse, mer valg. Det jeg som forbruker tjener på. Ingen er tjent med selskap som går konkurs. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Og fremdeles tviholder fossilselskapene på fossilteknologien sin. Selv når Tesla skyter i fra de i full fart. Om få år kommer VW, Ford, BMW, Mercedes og alle de andre til å stå igjen konkurs og tenke "WTF happened???"

Jeg forstår ikke denne tankegangen? VAG har satt av 34 milliarder euro på å elektrifisere hele bilparken sin frem mot 2025. Så det at disse selskapene tviholder på fossilteknologi er jo ikke sant. Bortsett fra det, hvorfor i alle dager skal det være sånn at en skal "vinne" og en skal "tape" ? Enten så må Tesla gå konk ellers må VAG, Ford, BMW, Daimler gå konk? (Du glemte Hyundai, Toyota og Renault+Mitsubishi+Nissan som er større en flere selskaper du listet). 

 

Du er klar over at ALLE produsentene har økning i bilsalg, inkludert elektrisk? Ingen trenger å gå konkurs. 

 

Jeg håper alle produsenter kommer med gode modeller og ingen går konkurs jeg. Mer konkurranse, mer valg. Det jeg som forbruker tjener på. Ingen er tjent med selskap som går konkurs. 

Du er tydeligvis en Tesla hater :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte rekkeviddemessig. Mange av bilene er svært gode ellers. Men bare Kona går ekstremt langt av de.

 

kommer vell an på behovet som er helt individuelt. Alle de bilene som kommer nå dekker de fleste sitt behov brorparten av tiden en bruker bilen, noe må en ofre for godene også. Evt ikke :) 

Lenke til kommentar

Og fremdeles tviholder fossilselskapene på fossilteknologien sin. Selv når Tesla skyter i fra de i full fart. Om få år kommer VW, Ford, BMW, Mercedes og alle de andre til å stå igjen konkurs og tenke "WTF happened???"

Alle store produsentar har elbilplanar. Fleire har allereie bilar på veiane. Eg veit ikkje kva du meiner med "få år", men i dag har dei fleste produsentane, Tesla inkludert, problem med å levere nok bilar.

 

Det er estimert at i 2018 blir det solgt 81.5 millionar bilar i verda. Om Tesla leverer 200 000 av dei så utgjer det 0.24% av alle solgte bilar i verda. Tesla har på ingen måte kapasitet til å produsere elbilar til heile verda dei neste årene. Tvert imot er det kanskje meir sannsynleg at dei store produsentane vil ta igjen Tesla når dei får i gang produksjonen. Dei har tross alt insfrastrukturen og heile apparatet på plass. Tesla har så absolutt bana veien for elbilar, men eg tvilar på at sjefane i Toyota, GM, VAG osv. mistar nattesvevnen av at Tesla har ein bil for folk flest på veiane i dag. Tvert imot, dei ser kva som er bra og mindre bra med dei første generasjonar av elbilar og kan tilpasse sine eigne betre til framtidas behov.

 

Det vil bli solgt ICE-bilar i mange år endå, men det kjem til å gå side-om-side med elbilutviklinga. Det er faktisk plass til begge delar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er estimert at i 2018 blir det solgt 81.5 millionar bilar i verda. Om Tesla leverer 200 000 av dei så utgjer det 0.24% av alle solgte bilar i verda. Tesla har på ingen måte kapasitet til å produsere elbilar til heile verda dei neste årene. Tvert imot er det kanskje meir sannsynleg at dei store produsentane vil ta igjen Tesla når dei får i gang produksjonen.

Tesla vokser såpass raskt at det er vanskelig for de andre bilprodusentene å ta de igjen. Tesla er den eneste bilprodusenten som har virkelig satset på å bygge fabrikker for storskala produksjon av elbiler. 200k i 2018 er faktisk ganske konservativt. Det er mulig de leverer 200k bare i andre halvdel av 2018.

 

Kan se en graf for leveranser her: https://cleantechnica.com/2018/09/22/10-years-after-1st-car-tesla-production-rate-300000-400000-cars-a-year/

 

(Og i den grafen er estimatet 77k i Q3. Det er trolig høyere. Tallene blir sluppet trolig tirsdag, så da får vi se.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla vokser såpass raskt at det er vanskelig for de andre bilprodusentene å ta de igjen. Tesla er den eneste bilprodusenten som har virkelig satset på å bygge fabrikker for storskala produksjon av elbiler. 200k i 2018 er faktisk ganske konservativt. Det er mulig de leverer 200k bare i andre halvdel av 2018.

 

Kan se en graf for leveranser her: https://cleantechnica.com/2018/09/22/10-years-after-1st-car-tesla-production-rate-300000-400000-cars-a-year/

 

(Og i den grafen er estimatet 77k i Q3. Det er trolig høyere. Tallene blir sluppet trolig tirsdag, så da får vi se.)

Er det noko grunn for at Toyota, VAG osv. ikkje skal kunne bruke sine eksisterande fabrikkar til å produsere elbilar? Dei har kanskje ikkje like store fabrikkar for batteri endå, men det blir stadig bygd nye. I tillegg produserer td. Samsung, LG og CATL store mengder batteri som blir levert til bilprodusentane. Dette er enorme selskap som har vanvittig med ressursar. At alle dei skal la eit lite selskap som Tesla ta heile marknaden er ikkje berre usannsynleg, det er urealistisk. Ikkje er det noko forbrukarane vil ha heller. Me er tent med at det er mange produsentar på marknaden. Tesla har eit godt tak på det no, men det kjem til å skje mykje dei neste åra. Nissan har allereie gjort seg bemerka med Leaf. Der får dei riktig nok konkurranse av Tesla med Model 3, som er den første Tesla-modellen som konkurrerer i lågpris-segmentet. Og det er akkurat der dei store volumene vil bli produsert. Det er ikkje Audi E-tron, Tesla Model S eller Mercedes EQC som vil utgjere den store forskjellen. Det er bilane som er rimelege nok til folk flest. Tesla er ganske høgt representert i Norge pga. ingen avgifter og generell høg velstand i landet. Tesla har i tillegg nytt godt av lite konkurrentar, men er i endring i desse dagar. Dei får konkurranse både i premiumsegmentet og folkesegmentet.

 

Det å ekspandere fort er ikkje alltid like gunstig heller. Tesla har hatt sine problem med service på bilane, og det er eit velkjent fenomen med bedrifter som startar smått, ekspanderer fort, men ikkje klarar å ta unna på servicefronten. Me får håpa Tesla unngår dette, men det er ein overhengande risiko dersom dei allereie i dag har problem med å få det gjort, før billigmodellen er på veiane. Ein anna risiko med rask ekspansjon er dersom salget ikkje følgjer etter. Dersom Tesla bygger fleire og større fabrikkar for å koma i møte aukande etterspørsel, så er dei òg avhengig av å levere nok bilar. Når dei andre produsentane trappar opp produksjonen og gjer seg merkbare på marknaden så kan Tesla risikere å stå med større produksjonslokale enn dei er i stand til å levere bilar frå.

 

Ingen veit sjølvsagt kva framtida bringer. I beste fall kjem Tesla seg opp på eit nivå der dei kan levere stabilt med god kvalitet og bli ein permanent leverandør på marknaden. Uansett så vil ikkje dei andre store produsentane gå dukken fordi Tesla produserer nokre hundre tusen bilar.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noko grunn for at Toyota, VAG osv. ikkje skal kunne bruke sine eksisterande fabrikkar til å produsere elbilar? Dei har kanskje ikkje like store fabrikkar for batteri endå, men det blir stadig bygd nye. I tillegg produserer td. Samsung, LG og CATL store mengder batteri som blir levert til bilprodusentane. Dette er enorme selskap som har vanvittig med ressursar. At alle dei skal la eit lite selskap som Tesla ta heile marknaden er ikkje berre usannsynleg, det er urealistisk. Ikkje er det noko forbrukarane vil ha heller. Me er tent med at det er mange produsentar på marknaden. Tesla har eit godt tak på det no, men det kjem til å skje mykje dei neste åra. Nissan har allereie gjort seg bemerka med Leaf. Der får dei riktig nok konkurranse av Tesla med Model 3, som er den første Tesla-modellen som konkurrerer i lågpris-segmentet. Og det er akkurat der dei store volumene vil bli produsert. Det er ikkje Audi E-tron, Tesla Model S eller Mercedes EQC som vil utgjere den store forskjellen. Det er bilane som er rimelege nok til folk flest. Tesla er ganske høgt representert i Norge pga. ingen avgifter og generell høg velstand i landet. Tesla har i tillegg nytt godt av lite konkurrentar, men er i endring i desse dagar. Dei får konkurranse både i premiumsegmentet og folkesegmentet.

Jeg tror ikke i det hele tatt at Tesla får beholde markedet alene, men jeg tror Tesla vil klare å være størst i fortsatt en del år. I 2025 kan det hende at Tesla produserer 2 millioner elbiler, og totalmarkedet er 20 mill. Da har Tesla bare 10% av markedet, men de kan fortsatt være størst, ettersom de andre 18 mill vil være fordelt på kanskje 40 forskjellige selskaper.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...