Gå til innhold

Reisetips februar - Asia?

herman.o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kan det være hundrevis av forslag. Har du noe mere krav til stede enn bare at det skal være en strand der og bra vær som det meste av sørøst-asia har i februar?

Nær flyplass?

mye turister og hvilken type?

Lite eller stort sted?

Noen ideer om land?

Dykking?

Utflukter?

Prisnivå?

Om du gir en beskrivelse av det perfekte stedet så er det sikkert flere som kan gi deg navnet på flere steer som ligner din beskrivelse.

Kan for eksempel anbefale Apo Island utenfor Dumaguete. Det er forsåvidt litt strand der, men det er prinært en liten koselig øy med naturreserve rundt og utrolige forhold for snorking og dykking.

post-18989-0-29355000-1301080832.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite rolig hotel som ligger rett nede til havet hadde vært drømmen. Klarer ikke tanken på store resorter med milioner av turister som ligger rett ved en flyplass. Budsjettet mitt ligger på 17 000 for 14 netter. Hadde egentlig sett for meg å bo et sted på Lombok, men etter jordskjelvet blir dette vanskelig.

Høres ut som du kan mye om dette :)

Gleder meg til svar fra deg

Endret av herman.o
Lenke til kommentar

Likte meg på Lombok, mye mindre styr og mas enn sør på Bali. Noe du bør være klar over er at Bali/Lombok er et lite område hvor været er i motfase til det meste av Sørøst-asia. Det er regntid her om vinteren, men det er sikkert mulig å få et greit opphold likevel.

Bodde på Sheraton Senggigi Beach Resort som jeg ser åpner igjen i desember. Utrolig bassengområde og stor langgrunn strand, men vannet var ikke klart og det var ikke et sted for snorkling. Det er ikke langt unna Gigi-øyene hvor man vil treffe på mye backpackere. Travangan for mest hålligång, Meno for romanse og Air for sløving.  Snorkling syntes jeg var bedre enn dykking, men dette er ikke et sted man drar om det er snorkling eller dykking er hovedinteressen. Øyene er definitivt på "banana pancake trail".

Det er mange små hoteller i Asia nær en strand innen din prisklasse. Om du har mer nøyaktig beskrivelse av hvordan stedet er så er det lettere å gi forslag.

post-18989-0-70671500-1538235010.jpg

post-18989-0-70671500-1538235010_thumb.jpg

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen erfaring med Palawan? Eller langs kysten av Kambodsja og Vietnam? Som du sa så passer kanskje ikke Lombok og Bali seg på den tiden av året grunnet været. Jeg prøver å holde meg unna Thailand siden jeg føler det er nok så turistifisert.

Skal prøve å beskrive hvordan stedet burde være så godt det la seg komme. 

-Mulighet for dykking. Egen diveshop på hotellet vært supert

-Hotellet ligger litt øde, men ikke så øde at man må reise langt med taxi for å komme seg til andre restauranter og         barer

- Hadde vært fint å fått et hotelrom som hadde sjøutsikt og en liten veranda 

- Mulighet til å trene. Må ikke være et styrkerom.

Dette er det første jeg kommer på. Kommer sikkert på mer ettervert 

Endret av herman.o
Lenke til kommentar

Har ikke vært på Palawan grunnet sikkerhetssituasjonen. Det er såvidt jeg skjønner ikke blant områdene i Filipinene som det er reiseråd mot, men det skal ha vært noen hendelser og trusler om flere hendelser mot turister i området.

Har forståelse for at det blir mye turisme i Thailand og mafia som kontrollerer flere områder. Du kan likevel vurdere naturreservatet Similan hvor det er mulig å bo. Det er endel dagsturer ut dit og få som bor der, men det er pent og fantastisk dykking og snorkling. Kjenner ikke til pris for overnatting da jeg kun har tatt dagstur.

Lengere ut i bukten ligger Andaman-øyene hvor jeg ikke har vært, men det er et sted å dra for de som ønsker finne paradis og prøver komme seg unna "banana pancake trail". Mye pent under vann og litt kronglete og forberedelser som må til for å reise dit.

Skal du ha det absolutt beste for dykking så dra til Sipadan. Det er meget regulert aksess til øya som man ikke får bo på og det er kun noen få som får dykke hver dag. Dette deles mellom resortene i området. Jeg bodde på påleresorten Kapalei-Sipadan. Ikke sikker på om det går under budsjett. Bakdelen med å dykke under så fantastiske forhold som det er her er at det ødelegger opplevelsen med dykking andre steder senere.

Har ikke prøvd meg langs kysten av Kambodia så jeg kan ikke si noe fornuftig om det. I Vietnam har jeg kun vært ved kysten i nord ved Ha Long og der blir det for kjølig om vinteren.

Har Palau Perhentian og Tioman to todo-listen og de kan muligens også passe.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen erfaring med Palawan? Eller langs kysten av Kambodsja og Vietnam? Som du sa så passer kanskje ikke Lombok og Bali seg på den tiden av året grunnet været. Jeg prøver å holde meg unna Thailand siden jeg føler det er nok så turistifisert.

Skal prøve å beskrive hvordan stedet burde være så godt det la seg komme. 

-Mulighet for dykking. Egen diveshop på hotellet vært supert

-Hotellet ligger litt øde, men ikke så øde at man må reise langt med taxi for å komme seg til andre restauranter og         barer

- Hadde vært fint å fått et hotelrom som hadde sjøutsikt og en liten veranda 

- Mulighet til å trene. Må ikke være et styrkerom.

Dette er det første jeg kommer på. Kommer sikkert på mer ettervert

Jeg var i Palawan i Mai. Har bodd på Filippinene i snart 5 år, og El Nido er det stedet jeg har sett flest europeiske turister. Veldig mange backpackere der. Men stedet er ikke helt modernisert for

å håndtere den turismen. Det er sjeldent elekstrisitet hele døgnet, for eksempel.

Det er et vanvittig vakkert sted, et tropisk paradis. Jeg kan anbefale de daglige øyhoppe-turene.

Februar er utenfor sesongen, som kan være positivt.

Lenke til kommentar

Jeg var i Palawan i Mai. Har bodd på Filippinene i snart 5 år, og El Nido er det stedet jeg har sett flest europeiske turister. Veldig mange backpackere der. Men stedet er ikke helt modernisert for

å håndtere den turismen. Det er sjeldent elekstrisitet hele døgnet, for eksempel.

Det er et vanvittig vakkert sted, et tropisk paradis. Jeg kan anbefale de daglige øyhoppe-turene.

Februar er utenfor sesongen, som kan være positivt.

Høres ikke helt supert ut med så mye turister. Finnes sikkert bedre alternativer.

Endret av herman.o
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...