fiskerdigg123 Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Hei, jeg har nettopp fått en "ny" kia ceed, men har et problem med at fjernlysene i all hovedsak ikke gjør noe som helst for synligheten rundt bilen. Kjørelysene er svært gode, men når jeg skrur på fjernlysene er det bare som om det området jeg allerede ser blir nogenlunde klarere. Skal det være sånn, eller er de muligens feil innstilt? Merk at dette er typen med xenon lys, så burde jo i all hovedsak være rimelig bra. Endret 28. september 2018 av fiskerdigg123 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hvordan er fargen på pæra? På bakstillinga di skal det være en sensor mellom karosseri og bakstilling. Sjekk at armen til den er hel. Ser ut som en liten servo til en rc bil. Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Hvordan er fargen på pæra? På bakstillinga di skal det være en sensor mellom karosseri og bakstilling. Sjekk at armen til den er hel. Ser ut som en liten servo til en rc bil. Fargen er gulaktig, og den lyser rett ned i området hvor kjørelysene allerede gjør en god jobb med å lyse opp. Har nettopp kjøpt bilen altså, så jeg skal få bos til å se på det. Endret 1. oktober 2018 av fiskerdigg123 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) I xenon-lamper er det ofte et "spjeld" som går opp og dekker halve pæra når du har på nærlys. Hvis ikke dette går tilbake ved fullt lys så vil du kun få nærlys fra xenon. Vet ikke om det er slikt på alle eller om det i det hele tatt er det som er problemet ditt. Bare en mulig kandidat. Endret 1. oktober 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) I xenon-lamper er det ofte et "spjeld" som går opp og dekker halve pæra når du har på nærlys. Hvis ikke dette går tilbake ved fullt lys så vil du kun få nærlys fra xenon. Ok - det kan jo stemme her. Men merk at langlysene ikke går over nærlysene, altså at det er toppen av xenon som mangler. Er det sånn at det spjeldet kommer ovenfra og ned? Endret 1. oktober 2018 av fiskerdigg123 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Det kommer nedenfra og opp. Pga. linse/reflektor så blir det opp/ned i forhold til det som treffer veien. Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2018 Det kommer nedenfra og opp. Pga. linse/reflektor så blir det opp/ned i forhold til det som treffer veien. Ok - da er jeg med. Skal sjekke ikveld litt nærmere Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2018 Var definitivt ikke noe spjeld som dekket til pærene her, så det er nok innstilt feil slik de står nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå