Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjernlys Kia Ceed

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nettopp fått en "ny" kia ceed, men har et problem med at fjernlysene i all hovedsak ikke gjør noe som helst for synligheten rundt bilen.

Kjørelysene er svært gode, men når jeg skrur på fjernlysene er det bare som om det området jeg allerede ser blir nogenlunde klarere. Skal det være sånn, eller er de muligens feil innstilt?

Merk at dette er typen med xenon lys, så burde jo i all hovedsak være rimelig bra.

Endret av fiskerdigg123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er fargen på pæra?

På bakstillinga di skal det være en sensor mellom karosseri og bakstilling. Sjekk at armen til den er hel. Ser ut som en liten servo til en rc bil.

Fargen er gulaktig, og den lyser rett ned i området hvor kjørelysene allerede gjør en god jobb med å lyse opp. 

Har nettopp kjøpt bilen altså, så jeg skal få bos til å se på det. 

Endret av fiskerdigg123
Lenke til kommentar

I xenon-lamper er det ofte et "spjeld" som går opp og dekker halve pæra når du har på nærlys. Hvis ikke dette går tilbake ved fullt lys så vil du kun få nærlys fra xenon.

post-18544-0-83713700-1538379913_thumb.jpg

Vet ikke om det er slikt på alle eller om det i det hele tatt er det som er problemet ditt. Bare en mulig kandidat.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

I xenon-lamper er det ofte et "spjeld" som går opp og dekker halve pæra når du har på nærlys. Hvis ikke dette går tilbake ved fullt lys så vil du kun få nærlys fra xenon.

Ok - det kan jo stemme her. Men merk at langlysene ikke går over nærlysene, altså at det er toppen av xenon som mangler. Er det sånn at det spjeldet kommer ovenfra og ned?

Endret av fiskerdigg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...