simenlll Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hei! Noen dager siden begynte netverket å bli dårligare og dårligare. Datamaskinen min er i tredje etasje og nettverk boksen er i fyrste etasje. Eg lurer på kirleis eg kan sterke internetten på tredje etasje. Eg kan ikkje ha ein nettverkskabel som går rundt heile huset. Er det noko eg kan bestille/fikse for å gjøre det bedre? Takk! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Er det kun din maskin som er berørt? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) En nettverkskabel trenger ikke gå rundt hele huset for å komme i 3 etasje? Du kan jo sette opp repeatere men anbefaler det ikke. Det vil være gunstig å få opp en kabel slik jeg ser det. Legg opp kabel å kjøp unifi ac lite eller Unifi ac long range, alt etter behov. For alt vi vet kan det være noen som har ommøblert i 2 etasjen eller naboer som er på samme trådløse kanalen. På en annen side er det litt optimistisk å håpe på at en "boks" skal forsyne 3 etasjer trådløst. Da kan fort slike ting du opplever nå forekomme. Endret 28. september 2018 av FranZe Lenke til kommentar
simenlll Skrevet 28. september 2018 Forfatter Del Skrevet 28. september 2018 Alt er berørt, prøvde mobilen og skulepcen. Tok 2 minutter å komme inn på youtube... Lenke til kommentar
simenlll Skrevet 28. september 2018 Forfatter Del Skrevet 28. september 2018 Snakka med papsen og han sa at vi skal skaffe os fiber rundt høsten. Trenger nettverk fortast muligt pga skule. Ville den beste muligheten å kjøpt ein repeater? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Er det prekært og hastig hadde jeg kjøpt en repeater, bare for å få nett, jeg vet bare med meg selv at det ikke vil bli en god løsning. Du må snakke litt mer med papsen og si at når dere får fiber må/burde dere også ha nettverksuttak i flere etasjer . Hjelper ikke om dere får fiber å like vel kun har "boksen" i første etasje. Endret 29. september 2018 av FranZe Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Alternativt om en ikke kan trekke/legge cat kabler og gå for mesh løsning Spørsmålet blir hvor mye vil en legge i et godt nettverk. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg vil sterkt anbefale å enten legge opp en kabel, eller investere i en mesh-løsning - som Lindsay nevner. Sistenevnte vil alle WiFi-brukere i huset få nytte av. Om du må ha nett akkurat nå, rimeligst mulig, så gå for en Wi-Fi-repeater, men du vil antagelig merke at dette ikke er en holdbar løsning over lengre tid - spesielt om du har tung bruk av nettverket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 https://www.komplett.no/product/864443/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/zyxel-pla5456-av2000-mimo-powerline# 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå