Lundn Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hei, Er det noen som har peiling på setningsskader? Vi vurderer å kjøpe en ny bolig som ble bygget i år, men på visningen fant vi noen setningssprekker som gikk fra bærebjelken i taket og ned veggen (ca 1m) og på motsatt side var det sprekker rundt selve bjelken. Det såg ikke ut som de var spesielt brede (under 1 cm). Jeg vet att det ikke er unormalt att det setter seg litt, men vil dette være ett problem? Evt. hvem kan ta en slik vurdering? Takk! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Det kan være at det bare er gipskleding som har flyttet litt på seg. Burde nok vært brukt litt mer fleksibel fugemasse i overgangen. Sprekken nedenfor drageren er jeg ikke helt sikker på, men det kan være at det bare er dårlig sparklet mellom to plater. Var veldig dårlige og utydelige bilder, så ikke så lett å vurdere. Hva sier takstrapporten? Og hvem bygger? Og hvem er selger? Er det Snuskeveien 24 AS som er utbygger, så ville jeg vurdert å se på alle papirene ekstra nøye. Endret 1. oktober 2018 av newman221 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Det er vel helt normalt at bygg "setter seg", og slike ting fikses på 1 års kontrollen? Lenke til kommentar
bas Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ikke unormalt at slikt skjer, og som vedkommende over sier så skal slike ting påpekes og eventuelt fikses i forbindelse med 1 års kontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå