Gå til innhold

ixusII vs. ixus v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ixus V3 produseres vel ikke lenger? Det selges ihvertfall ikke lenger i Norge. Hvis du så det i en butikk har det vært leeeenge på lager eller importert fra en utenlandsk importør som fortsatt har det på lager.

Ixus II er mindre enn V3 og bruker SD kort og en litt annen batteritype. Men ellers tror jeg de er rimelig like innvendig ja.

Lenke til kommentar
Var på en fotobutikk i går.

Der skulle de ha 4000 for v3,noe jeg synes er litt drøyt når man får ixus 400 for samme pris(på internett da...)

:scared:

Sinnsykt. Det var vel det V3 koster når det var relativt nytt det. Ixus II som har samme spesifikasjoner som V3, men er mer moderne og mindre, koster jo en tusenlapp mindre i nettbutikker. Så du hvor mye de skulle ha for Ixus II? 5000?

:no:

Lenke til kommentar
De hadde ikke ixus 400 (kanskje derfor han mente at å kjøpe kamera med 4 mpixler var unødvendig og de ikke hadde et canon kamera med mer enn 3.2?)

På expert koster ixus 400 kr 4795,-

Hvorfor er nettbutikker så mye billigere?

De har ikke utgifter til dyre lokaler (kan i praksis drives fra garasjen hjemme), de har ikke utgifter til kundebehandlere i samme utstrekning, de har ikke kamera til utstilling, kundene får ikke like mye service som i en vanlig butikk osv... osv... Mange grunner til at nettbutikker er billigere. De har i det hele tatt ekstremt mindre utgifter enn en vanlig butikk har.

Men jeg spurte egentlig om prisen på Ixus II da. Den selges for 3450 der jeg jobber, og den er jo tilsvarende Ixus V3. Hvor mye skulle denne butikken ha for Ixus II?

Btw... vi selger Ixus 400 for 4.450

Lenke til kommentar
De hadde ikke ixus II heller!

MEn de hadde ganske billige CF kort.

2 x 128 for 700kroner.

Det er en ok pris spør du meg!

Neh... spørs hvilket merke det er det da. I butikken jeg jobber, en vanlig butikk på gata, selges 128MB Lexar (toppkort) CF til 395 pr. stk. Ville heller gitt 395 for ett Lexar CF enn 350 for ett ukjent merke.

Lenke til kommentar
vi tar 299 for kingston brikker, og det er god kvalitet. ixus 400 koster vel 4500 overalt i vanlig butikker, og ned mot 4000 på nettbutikkene.

God kvalitet, men ikke helt stabilt. Får ofte inn kunder med ødelagte kort. Har ennå ikke opplevd å se Lexar kort med feil, men Kingston kort har forekommet noen ganger. Det er imidlertid merker som er enda verre.

Lenke til kommentar
Var på en fotobutikk i går.

Der skulle de ha 4000 for v3,noe jeg synes er litt drøyt når man får ixus 400 for samme pris(på internett da...)

:scared:

Sinnsykt. Det var vel det V3 koster når det var relativt nytt det. Ixus II som har samme spesifikasjoner som V3, men er mer moderne og mindre, koster jo en tusenlapp mindre i nettbutikker. Så du hvor mye de skulle ha for Ixus II? 5000?

:no:

Ixus V3 kostet faktisk ca. 5500 når det var nytt (Har kameraet selv). En test av kameraet kan du finne her. Ixus II vet jeg lite om, men Akamera omtalet den her.

PS! 4000 for V3 nå er blodpris...

dacourt

Endret av dacourt
Lenke til kommentar
vi tar 299 for kingston brikker, og det er god kvalitet. ixus 400 koster vel 4500 overalt i vanlig butikker, og ned mot 4000 på nettbutikkene.

God kvalitet, men ikke helt stabilt. Får ofte inn kunder med ødelagte kort. Har ennå ikke opplevd å se Lexar kort med feil, men Kingston kort har forekommet noen ganger. Det er imidlertid merker som er enda verre.

vi har en reklamsjonsprosent på kingston minnekort på under 3, og det må jeg si er meget bra. det er jo dessuten livstidsgaranti på dem, så jeg ser ikke helt vitsen i å kjøpe dyre lexar eller sandisk kort med mindre man absolutt skal ha dem. selv har jeg et no name 512 kort i ixusen min, og det funker som bare det.

Lenke til kommentar
vi har en reklamsjonsprosent på kingston minnekort på under 3, og det må jeg si er meget bra. det er jo dessuten livstidsgaranti på dem, så jeg ser ikke helt vitsen i å kjøpe dyre lexar eller sandisk kort med mindre man absolutt skal ha dem. selv har jeg et no name 512 kort i ixusen min, og det funker som bare det.

Ja, det er få Kingston kort med feil, men det må være utrolig irriterende når en feil oppstår og alle bildene forsvinner. Jeg har valgt å betale noen få kroner ekstra for ett Lexar kort... da er jeg så beskyttet mot minnekortfeil som det går ann å bli (ihvertfall feil som oppstår pga. produksjonsfeil med selve kortet). Greit at det er livstidsgaranti, men det bringer jo ikke tapte bilder tilbake fra den store datahimmelen.

Som sagt... vi selger Lexar men ikke Kingston. Allikevel har det kommet inn kunder med feil på Kingston kort (og alle bildene borte vekk), mens jeg ennå har til gode å se ett Lexar kort med feil. Man velger selv... 95% sikret mot feil, eller 99% sikret mot feil... jeg valgte 99% jeg, selv om det koster litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...