Atlemann Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Maskina funka fint, så plutselig fikk jeg noen artifacts. Har klokka en del (Barton XP2500+@2400 MHz, cpu temp 40 grader). Når jeg nå skal boote maskina så kommer det bare 1 langt beep så 2 korte. Hva er det? Prøvde å cleare CMOS men hjalp ikke. Så en dråpe vann hengene under cpu blokka, men var ikke noe på grafikkortet eller andre steder. Så jeg tror jeg rakk å tørke vekk før den datt. Hadde testa at det var tett i mange timer!! Skrudde til plexiglasset litt mer nå (Måtte bytte for å få det til å passe). Har jeg svidd grafikkortet begynner jeg å grine. (Radeon9800pro) Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 jeg vet ikke hva de betyr... men kanskje www.google.com vet det? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 *lese manualen er no dritt....* Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Først tester du rammen. Så tester du skjermkortet. Det er i allefall disse 2 tingene som fikk maskina mi til å pipe slik din gjør. Fikk både defekt ram og skjermkort Men har heldigvis livtidsgaranti på rammen Håper dette hjelper Lenke til kommentar
Atlemann Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 kensyv: Skulle tro det ville stå der, men jeg fant det hvertfall ikke noe sted. Fant det på google.com. Var problem med skjermkort alarm. Trøkka litt på det så funka det igjen gitt. Skrudde til litt på alle skruer på cpu blokka også og lot den kjøre noen timer for seg selv for sikkerhets skyld. Fikk nesten hjerteflimmer da jeg trodde skjermkortet var ødelagt, så nå satt jeg fast noen pappskiver under cpublokka og chipsetblokka just in case. Det skulle ikke gjøre noe det? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 pappskiver?? mellom blokka og CPU? er det no lurt a? da får du jo ikke akkurat god kontakt mellom blokka og cpu.. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 pappskiver?? mellom blokka og CPU? er det no lurt a? da får du jo ikke akkurat god kontakt mellom blokka og cpu.. Nå var det vel ikke akkurat det han sa heller... ...nå satt jeg fast noen pappskiver under cpublokka og chipsetblokka just in case... Regner med at han har satt opp pappskiver under cpu og gpu som fanger opp eventuelle dråper fra blokkene før de treffer noen vitale komponenter. Nei det skulle ikke gjøre noe, med mindre platene er så store at de fullstendig tetter igjen all sirkulasjon i kabinettet ditt. Synes faktisk det var ganske lurt Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Oversikt over alle "signalkodene", hentet fra abit-usa.com. ------------- **Abit NF7-S Beep Codes Basic Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board One beep - board is working fine One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 1 short(Beep) System booting is normally 2 short(Beep) CMOS setting error 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error 1 long - 9 short(Beep) ROM Error Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly Short(Beep) continuous POWER supply has a problem A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking). ------------- Tror det er ganske mange som har lurt på dette før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå