TomWhittaker Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Får ikke til å flashe bios. Har slått av 'bios flash protection' å sanne ting. Kommer bare opp en feilmelding når jeg prøver.... Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvordan flasher du biosen da? Via diskett? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Humm...tror ikke det (er en stund sida). Lastet ned bios flash ting fra MSI sine hjemmesider... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Feilmeldingen jeg får opp er at det ikke er rett brikkesett på HK ... Men det er da så inni granskauen feil så du kan får det. Jeg har lasta ned nøyaktig den biosen jeg trenger... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Bios flashes med et program du får fra hovedkortprodusenten. Noen HK har kun mulighet til å flashe bios gjennom DOS og oppstartsdiskett med flashe-programmet, mens andre kan flashes med et program i windows (jeg vet at nyere MSI og ABIT kort støtter dette) LES MANUALEN! EDIT: etter nermere ettertanke fjernet jeg kremting om bump Endret 20. desember 2003 av Zamoht Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 last ned uniflash og bruk programmet i force mode. Vær sikker på at du tar backup av biosen din først om det skulle gå til h******* Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Får du beskjed om at det er feil brikkesett, så har du 99% sikkert lasta ned feil BIOS. Kvadruppelsjekk før du gjør noe mer. -KJ Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Ja, pass på at det er rett fil. Når det er sagt har jeg aldri opplevet problemer med å flashe BIOS bortsett fra på... MSI kort. Løsningen har vist seg å være at CMOS må resettes med jumper på hovedkortet før BIOS oppdateres. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Får du beskjed om at det er feil brikkesett, så har du 99% sikkert lasta ned feil BIOS. Kvadruppelsjekk før du gjør noe mer. -KJ Har nok mer enn kvadruppelsjekka Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Last ned denne: http://www.msi.com.tw/program/support/soft...list.php?kind=1 Bruk så den til å sjekke etter ny BIOS. Da kan det ikke bli feil. -KJ Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Takker så mycket. Skal teste nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå