SarahG Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Facebook innrømmer at de utnytter brukernes 2FA-numre til målrettet reklame Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Dette var ikke veldig greit. Først tenker man kanskje at jaha det er mer av det samme. Men hva med de som har hemmelig telefonnummer for en grunn? Så havner det telefonnummeret i et ERP system, med navnet. Kanskje blir det i dette systemet en stund, eller det havner på diverse ringelister, eller kanskje blir selskapet offer for data tap gjennom hacking? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Tja, det er vel neppe annet å forvente. De fleste produsenter gjør jo hva de ønsker med sine produkter for å optimalisere inntjening. Fjesboka er neppe anderledes, produktet skal jo tilfredstille kundemassen (annonsørene). Lenke til kommentar
oppat Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hva er 4% av Facebooks globale omsetning? 2 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hva er 4% av Facebooks globale omsetning? Nok til at det svir tror jeg. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Helt "ok" for min del. Man må i dag forvente at all informasjon man legge ut om seg selv på sosiale medier vil bli brukt "mot" deg. All informasjonen vi gir de vil de på en eller annen måte bruke, sånn er samfunnet i dag. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Man må i dag forvente at all informasjon man legge ut om seg selv på sosiale medier vil bli brukt "mot" deg. Det er ikke snakk om informasjon man har lagt ut på sosiale medier, men en innloggingsmekanisme. Det er noe annet enn kontaktinformasjonen man legger i "om meg". For øvrig så har de nettopp innført en lov som skal forandre dette aspektet ved samfunnet. 3 Lenke til kommentar
ERDGX45R Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Ønsker vel at Facebook og andre har en knapp for "ingen reklame". Personlig sperrer jeg alt som dukker opp. Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Dette må vel være opptil flere soleklare brudd på GDPR. Hvis loven skal ha noen som helst troverdighet så bør dette bli en stor sak. 2 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Jeg håper det her facebook-halløjsa tar slutt, og folk returnerer til å lage egne websites /rant slutt. 1 Lenke til kommentar
puds Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ikke si at noen ble overrasket over dette? Det mest overraskende er at Facebook innrømmer det, men det har aldri vært en hemmelighet at Facebook tjener pengene sine på reklame. Godt tilpasset reklame. Hvor mange her har betalt noe som helst til Facebook for produktene deres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå