NTB - digi Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 4 milliarder: Spansk selskap får en av landets største veikontrakter for E6-utbygging Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Ikke klok av skade altså? 6 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Vi får håpe de ikke går over ende og ny må hyres inn etter halvkjørt løp, til dobbel kostnad. 3 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Ikke klok av skade altså? Var sikkert det billigste. 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Kan de å bygge med tanke på tele osv.? 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Kan de å bygge med tanke på tele osv.? Med andre ord - kan de bygge i henhold til en allerede foreliggende spesifikasjon? Det finnes tilfeller der helnorske aktører har vist seg ute av stand til å følge en slik norm... Endret 28. september 2018 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Dette kommer til å gå i dass. Første store fadesen til Nye Veier 1 Lenke til kommentar
Øyvin Hanssen Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Vi lærer ikke. De kommer nok til å levere for lite til for høy pris, bli forsinket og tilslutt gå konkurs, noe som fordyrer hele prosjektet.. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Et annet punkt er at utenlandske entreprenører erfaringsmessig krever svært mye oppfølging av utført arbeid. Hele tiden må folk passe på at de riktige løsninger og metoder velges, så fort noen snur ryggen til vil det spares penger og tid på å ta snarveier. 1 Lenke til kommentar
63YC2BCF Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Et annet punkt er at utenlandske entreprenører erfaringsmessig krever svært mye oppfølging av utført arbeid. Hele tiden må folk passe på at de riktige løsninger og metoder velges, så fort noen snur ryggen til vil det spares penger og tid på å ta snarveier. Og er det noe man vet etter Nye Veiers pågående prosjekter er det at de har så og si null oppfølging. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Er kun 42km vei til ca 1.1 million pr meter og dette firmaet var en av tre som fremdeles var innenfor maks budsjett. Lenke til kommentar
5ZHK7SO3 Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Kontrakt 4mrd. Det er lagt til grunn en bompengeandel på 53,6 %. Er bompenger blitt en std for å kunne bygge veier i norge nå? Begynner å bli latterlig dette nå. 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Kontrakt 4mrd. Det er lagt til grunn en bompengeandel på 53,6 %. Er bompenger blitt en std for å kunne bygge veier i norge nå? Begynner å bli latterlig dette nå. Dette er fordi staten tror at den skaper verdier ved å flytte på mest mulig penger. 1 Lenke til kommentar
Knut Magnusson Myrseth_176 Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 ACCIONA er et spansk selskap som har holdt på med store arbeider som dammer, broer veger etc.siden 1931. Nordspania har i stort sett samme temperturer som Norge. -30° på vinteren og +30° på sommeren. Ellers kan man vise til norske skandaleprosjekter som, tunneltak, broer telehiv PÅ nye E6 med mange flere. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Kontrakt 4mrd. Det er lagt til grunn en bompengeandel på 53,6 %. Er bompenger blitt en std for å kunne bygge veier i norge nå? Begynner å bli latterlig dette nå. Dette er vedtatt politikk av alle partier unntatt FrP. Venstresiden fordi de tror de redder miljøet, høyresiden fordi bompenger er en flat skatt som svir mest for de med minst. 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Dette er vedtatt politikk av alle partier unntatt FrP. Venstresiden fordi de tror de redder miljøet, høyresiden fordi bompenger er en flat skatt som svir mest for de med minst. Du glemte nevne muligheten bompenger gir private aktører til å tjene seg stinn bare ved å drive bompengeselskap. Inntjening er alltid en vinner, uansett omstendigheter… Endret 29. september 2018 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Du glemte nevne muligheten bompenger gir private aktører til å tjene seg stinn bare ved å drive bompengeselskap. Inntjening er alltid en vinner, uansett omstendigheter… Selskap som skremmende ofte har politikere i styret eller på eiersiden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå