steinjarle Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Kan bestilles umiddelbart.Bekreftet: BMW i3 får 42 kWh batteri Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Knall, kanskje jeg får bytte tilbake fra Model s 3 Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Avhenger vel av behovet ditt det. Vi har både i3 (60Ah) og Model S (P85). Med 3 unger er S'en valget når hele familien skal på tur. Når jeg kjører alene eller med 1-3 passasjerer foretrekker jeg i3'n. Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". Hadde i3 kommet som 5-seter kunne vi muligens solgt S'en. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". Vi har samme bilpark. i3 60ah og S85d. Jeg benytter i3en og sambo Teslan til daglig. Men jeg liker Teslaen mye bedre enn i3en - dog i3en er bedre bypendler-bil. Lettere å smyge med den i trange gater. Kjørekomfortmessig er Teslaen milevis over i3en, men så er Teslaen en helt annen bil også. Er både stillere og stødigere. Og mye mer brutal når det trengs. I3en er for nervøs på styrerespons, og veldig vinglete i vind, og støyer som et helvete baki, selv med nye dekk... 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". Vi har samme bilpark. i3 60ah og S85d. Jeg benytter i3en og sambo Teslan til daglig. Men jeg liker Teslaen mye bedre enn i3en - dog i3en er bedre bypendler-bil. Lettere å smyge med den i trange gater. Kjørekomfortmessig er Teslaen milevis over i3en, men så er Teslaen en helt annen bil også. Er både stillere og stødigere. Og mye mer brutal når det trengs. I3en er for nervøs på styrerespons, og veldig vinglete i vind, og støyer som et helvete baki, selv med nye dekk... Rart den vingler med så mye lav vekt. Tynne dekk som kanskje ikke er like brede som veisporene heller? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 43kWh i den der bør gjøre susen for de aller fleste! Bare synd den er så liten og rare løsninger. ett 60+kWh batteri i en 5 serie og oppover hadde vært noe! 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Har man råd og ikke velger elbil nå er man ikke et etisk menneske. 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Har man råd og ikke velger elbil nå er man ikke et etisk menneske. Tull. I norge kommer varmen fra en bensinbil til gode nesten hele året. Å stromen kommer fra gas. La andre varmere land kjoepe de foerste el bilene, det hade vaert mye bedre. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Tull. I norge kommer varmen fra en bensinbil til gode nesten hele året. Å stromen kommer fra gas. La andre varmere land kjoepe de foerste el bilene, det hade vaert mye bedre. Ehm hva? Hvordan kommer varmen til gode når det går med ca 4-5 ganger energi for å drifte en fossil bil? Og strom fra gass? Nå fabler du.. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Avhenger vel av behovet ditt det. Vi har både i3 (60Ah) og Model S (P85). Med 3 unger er S'en valget når hele familien skal på tur. Når jeg kjører alene eller med 1-3 passasjerer foretrekker jeg i3'n. Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". Hadde i3 kommet som 5-seter kunne vi muligens solgt S'en. Jeg byttet ene og alene til TMS grunnet rekkevidde. Jeg trengte en 40-50km ekstra per lading. Siden der vi bor en så lenge ikke har lading hjemme så blir det lading på jobb og lading på ladestasjoner. Med en TMS75D kan jeg gjerne kjøre 400km i et, men ulempen med Tesla er vampire drain. Så lader jeg bilen fullt på Fredag og kjører noen småturer i helgen kan jeg faktisk komme bare rundt 200km før "tanken er tom". Kan alltids slå av ting og tang,men det blir for dumt. For oss som er 2 stykker og en kjempestor kamphund, så er i3en helt genial. Nok bagasjeplass og veldig god å kjøre både på snø og vinter. Lett også å parkere. Med Tesla sliter man av og til å komme inn i parkeringshus i byene fordi det er mer eller mindre en båt med hjul Endret 1. oktober 2018 av AllFather Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Rart den vingler med så mye lav vekt. Tynne dekk som kanskje ikke er like brede som veisporene heller? Er nok det at det er høye dekkvegger som er årsaken, og temmelig direkte styring. En knøttliten bevegelse på rattet merkes godt på bilen. Men til gjengjeld snur den på en 5øring - ganske presist. EDIT: Konge kamphund! Endret 1. oktober 2018 av Klykken- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå