dejanV Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg kjøpte nettopp en Billion BIPAC-640 AE router med innebygget 10/100 Mbp/s 4-port switch.Vi har en stasjonær og bærbar pc,begge med 2800 MHz P4,som jeg skulle prøve å koble sammen til å dele et 1024/256 Kbit/s ADSL levert av Telenor. Jeg koblet opp alt sammen.Etter dette følgte jeg manualen,men fikk ikke kolblet meg til netett gjennom WAN.Så gjorde jeg litt research,og fant ut at routeren svarer når jegpinger IP-adressen til den.Men så prøvde jeg å pinge IP-adressen som jeg tror er hos Telenor,men jeg får ingen svar.Når jeg kobler meg utenom routeren,direkte gjennom modemet,så funker alt som det skal på begge PC-ene.Jeg har en mistanke om at routeren blokkerer alt.Jeg bruker en PPPoE tilkobling,og routeren stiller seg inn automatisk,jeg måtte bare velge PPPoE.Det ensete som jeg er usikker på,er at i manualen så står det at det skal brukes en "crossover" kabel fra routeren og til ADSL-modemet.Jeg brukte vanlig TP eller CAT 5 kabel,som det heter,mellom de to.Hvis det er dette som er feil,hvor får jeg tak i de crossover-kablene????? Please,hjelp.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg bruker en PPPoE tilkobling,og routeren stiller seg inn automatisk,jeg måtte bare velge PPPoE.Det ensete som jeg er usikker på,er at i manualen så står det at det skal brukes en "crossover" kabel fra routeren og til ADSL-modemet. Du har satt den opp med brukernavn/passord og husket @online.no etter brukernavnet? Lenke til kommentar
dejanV Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Ja,nå får den kontakt over PPPoE,men jeg kan fortsatt ikke få kontakt med Telenor.Før så stod det at PPPoE var disconnected,nå står det connected og alle lampene spm skal lyse grønt,lyser nå grønt.Før så lyste SYS/PPP lampa orange.Hva skal jeg gjøre???Har prøvd alt som står i manualen,men ingenting funker...Det står at PPPoE trenger ikke passord i selve routeren,men bare der jeg bruker min ADSL kontotilkobling. Lenke til kommentar
tisch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 hei du lyst å hjelpe meg med det du allerede har fått til?? gå inn på "hjelp til trådløst nettverk" jeg fatter ikno!! Lenke til kommentar
dejanV Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 DET FUNKER!!!Jeg klarte det til slutt!Det så ut til at jeg måtte taste inn hele informasjonen i routerens programvare,for den skal alltid være forbundet til internett.Dermed er det bare å dobbeltklikke på IE på skrivebordet!!!Hvis du prøver å logge deg på nettet med den vanlige ONLINE ADSL tilkoblingen som ligger på skrivebordet,så funker det ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå