Gå til innhold

Ny mobil - hvilket av alternativene

saks6

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg ny mobil ila. helgen, men er ikke sikker på hvilket alternativ jeg skal velge.

Det jeg vurderer er en Samsung galaxy s8 til ca 4500,- uten abb.

Eller en Samsung galaxy s9 med swap.

Jeg har telenor og fortsetter med det foreløpig, så jeg tenker ikke å bytte abb. selv om det er billigere.

Til nå har jeg brukt å ha telefonen i 2-3 år før jeg har byttet, men er litt lei av dårligere batteri++ etter 1-2 år.

Jeg orker heller ikke styret med å selge den etter et år.

Kom gjerne med for- og motargumenter eller andre alternativ.

Endret av saks6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/product/943936/demovarer/mobil/demo-mobil/samsung-galaxy-s8-64gb-graa-demo#

Penger å spare på open box. Å fortsette med abb fra telenor når man ikke må er å kaste penger ut vindu, men du om det :p

Vil bare nevne at vi er en familie på 4 som har Telenor (helt frivillig). Og det er ikke noe dyrere enn alternativene. Så er det tryggheten med Telenor, alt bare virker...!?

Lenke til kommentar

Hvis du vurderer S8 uten abb kjøp heller denne:

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/ONEPLUS664BK/oneplus-6-smarttelefon-mirror-black?scid=Pricecomparison2989_4_False

Elkjøp-link fordi du vil kjøpe i fysisk butikk. De har den ikke overalt da, men du får og fra komplett på 2 dager da. Ikke like bra som Samsung på skjerm og kamera. Heller ikke vanntett. OLED har den jo da så forskjell på skjerm er ikke stor.

Ellers er den vel for det meste helt klart bedre enn en S9. Veldig bra verdi for pengene. Dette er første modell de selger vanlig i Norge, så ikke rukket å bli så populær enda.

Kan og anbefale Huawei.

Generelt så kan du få telefoner fra kinesiske produsenter som gir utrolig mye for pengene. Og mobiler som OnePlus 6 og Huawei her selges jo vanlig i norske butikker med all slags reklamasjon osv nå. OnePlus er nå hvertfall så ettertraktet at Telia inngikk avtale med OnePlus om egen butikk og begynne salg av den for å få folk til å velge Telia over Telenor, og så har andre butikker fulgt etter. Telenor derimot selger fortsatt ikke... De har noen Huawei modeller da.

Lenke til kommentar
Generelt så kan du få telefoner fra kinesiske produsenter som gir utrolig mye for pengene. Og mobiler som OnePlus 6 og Huawei her selges jo vanlig i norske butikker med all slags reklamasjon osv nå. OnePlus er nå hvertfall så ettertraktet at Telia inngikk avtale med OnePlus om egen butikk og begynne salg av den for å få folk til å velge Telia over Telenor, og så har andre butikker fulgt etter. Telenor derimot selger fortsatt ikke... De har noen Huawei modeller da.

Ikke sikkert hvis an handler på finn.no eller kjøper reprasjons objekt, problemet med kina mobiler er ingen som kan reparere de. Og det er vel en del som ikke støtter norsk trådløs bånd 4g 800 mhz f.eks. Batterilevetiden er vel neppe best.

batteritesten sier sitt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...