FB.554173158 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Hei! Har problem med en av harddiskene på pcen, mappene og filene vises i windows utforsker, men kommer opp feilmelding datafeil sirkulerende overflødighetskontroll crc hardisk når jeg prøver åpne filer. Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Se på denne guiden: https://www.wikihow.com/Fix-a-Cyclic-Redundancy-Check-Error Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Se på denne guiden: https://www.wikihow.com/Fix-a-Cyclic-Redundancy-Check-Error Jeg prøvde det der, stod og sjekka, først stod det noen minutter igjen, og etter en stund stod det veldig mange timer igjen, kan det ta temmelig lenge før denne testen er ferdig, og vil denne testen sannsynligvis fikse problemet? disken er vel nesten 4tb. Endret 27. september 2018 av FB.554173158 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Last ned diagnosesoftwaren til harddiskprodusenten og ta en full test. Får du feil så får du en fin rapport du kan skrive ut og sende med disken når du reklamerer på den. Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Last ned diagnosesoftwaren til harddiskprodusenten og ta en full test. Får du feil så får du en fin rapport du kan skrive ut og sende med disken når du reklamerer på den. Tror det er en seagate disk, er flere disker i pcen, så usikker på hvilken som har klikka, om det fortsatt kan reklameres på den...er det noe risiko å kjøre diagnoseprogrammet til seagate hvis det ikke er en seagate disk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Hvis du får lov å kjøre diagnose på andre disker så er det bare å gjøre det. Western Digital sitt Data Lifeguard kan kjøre diagnose på alle disker så lenge minst én disk er WD. Men det er bare å prøve f.eks. Seatools eller hva Seagate sin software heter. Hvis du er avhengig av det som er lagret på disken så bør du prøve å kopiere ut det først. Testing stresser disken en del og hvis den allerede holder på å ryke så kan du risikere at den ryker helt. Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Hvis du får lov å kjøre diagnose på andre disker så er det bare å gjøre det. Western Digital sitt Data Lifeguard kan kjøre diagnose på alle disker så lenge minst én disk er WD. Men det er bare å prøve f.eks. Seatools eller hva Seagate sin software heter. Hvis du er avhengig av det som er lagret på disken så bør du prøve å kopiere ut det først. Testing stresser disken en del og hvis den allerede holder på å ryke så kan du risikere at den ryker helt. Ja, jeg avbrøt den første testen jeg prøvde etter kort tid siden det stod veldig mange timer igjen... da får jeg enten slette veldig mye på de andre diskene eller kjøpe en ny harddisk til backupen, håper jeg får berga det meste som er på disken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Prøv å bytte SATA kabel, for å eliminere at det er problemet. Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 Gikk ikke å skanne harddisken i windows, prøvde måten med chdsk, da fikk jeg opp spørsmål om: Would you like to force a dismount on this volume? Er dette helt trygt å gjøre for filer som er på disken? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Er det nå en tid for å spørre om dataene er trygge - nesten en måned etter du begynte å få feilmeldinger? Har du backup, så burde jo dataene være trygge. 1 Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 Er det nå en tid for å spørre om dataene er trygge - nesten en måned etter du begynte å få feilmeldinger? Har du backup, så burde jo dataene være trygge. svar på det jeg spurte om i stedet... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 svar på det jeg spurte om i stedet... Jeg svarte oppriktig. 2 Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2018 Jeg svarte oppriktig. svar på det jeg spør om. force a dismount, er det trygt? jeg vet svaret, vil bare se om noen her gidder å svare,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå