Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barn, depresjon og selvmordstanker.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg er mamma til en 9 år gammel gutt som har vært mobbet over lengre tid, uten at skolen eller vi har klart å få bukt med problemet, selv om flere tiltak har vært satt inn.

Etter en episode i går fortalte han at han hadde blitt sittende på toppen av et lekestativ og gråte for seg selv, mens han tenkte at han ville bytte skole, og hvis ikke så ville han ta selvmord.

Jeg har så vondt av han nå, og er rådvill selv. Men lurer på om andre her har følt på det samme som barn, og hva jeg eventuelt kan gjøre. Har fått time hos fastlegen i morgen slik at vi kan snakke med han og få henvisning til BUP.

Men hva kan jeg som mamma gjøre for min gutt?

Hilsen knust mammahjerte

PS: Selvmord har ikke vært et tema i dette huset, men i kommunen var det en gutt som tok selvmord i romjula ved å hoppe av en bro, og han sier selv det er der han har fått tanken fra.

Anonymous poster hash: 2635a...c0d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du/dere prøve å ta kontakt med foreldrene til de som mobber, hvis dere vet hvem det er?

Regner med at det riktige steget er å ta kontakt med offentlige instanser som dere nå gjør, og fortsette å gjøre det helt til dere får et slags gjennomslag. Dere må fortsette å rekke ut etter støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...