Redaksjonen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Kommer i versjon 9.Nå har Tesla innebygget dashbordkamera Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Burde filmet 360 med automatisk lagring ved utløsing av gyro eller airbag sensorer. 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er egentlig spent på hva Tesla kommer til å gjøre i neste versjon av S/X med hardwaren. Hva er det som setter begrensninger per nå? Lagringsplass ser jo ut til å være en issue. Minnepenner burde være unødvendig i dag. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er vel forhåpentligvis en første utgave. 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er egentlig spent på hva Tesla kommer til å gjøre i neste versjon av S/X med hardwaren. Hva er det som setter begrensninger per nå? Lagringsplass ser jo ut til å være en issue. Minnepenner burde være unødvendig i dag. Litt greit om du ønsker å ta med deg filmen til eksterne enheter. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Litt greit om du ønsker å ta med deg filmen til eksterne enheter. Jeg ser den. Men i mitt hode bør egentlig ikke en minnepenn brukes hovedsakelig til permanent lagring. Kan fungere til å dele, men der er internett bedre i mitt hode. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Kanskje litt vrient etter en krasj, men både og da kanskje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Det er kanskje personvernsargument i biletet, men eg ser ikkje vekk frå at kamera i bilane om nokre år får lagring som standard. Lenke til kommentar
Choverli Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Om tenningen skal være på blir det nok ikke mye filming nei... 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Om tenningen skal være på blir det nok ikke mye filming nei... Tenning 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Jeg ser den. Men i mitt hode bør egentlig ikke en minnepenn brukes hovedsakelig til permanent lagring. Kan fungere til å dele, men der er internett bedre i mitt hode. Det har vel litt å gjøre med kvoten på dataabbonementet Tesla betaler for. Video spiser jo fort av kvoten om man skal se gjennom opptak fra et annet sted via simkortet i bilen. Ellres, Firmware v9 skal jo inneholde langt mer enn bare dashcam (som er forbeholdt AP2). Noen som vet om v9 rulles ut til eldre biler samtidig? (AP1 og pre-AP) Endret 27. september 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Det er jo umulig å spå hvordan dette blir over tid, men frontkamera kun når men kjører er i det minste en begynnelse, selv om det er begrenset. Det er vel ikke så mange andre biler som har slikt innebygget heller... Eller som kan få ny slik funksjonalitet gjennom en oppdatering av programvare. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er det noen som har sett en video tatt opp med dette systemet? Jeg så noe et eller annet sted om at synsvinkelen til det foroverrettede kameraet var mindre enn på vanlige dashcams, så det kunne ha vært interessant å se om det er tilfellet og om det betyr noe i praksis. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Kanskje de burde komme med mulighet for å sette inn SSD/HDD i bilen om den skal gjøre opptak? En pinne i en USB port er jo ikke den mest elegante løsningen. Ikke at dashcams ellers er elegante, men nå har de jo mulighet til å lage der mer elegant. En større disk vil og kunne lagre fra flere kamera enn kun foran. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er det noen som har sett en video tatt opp med dette systemet? Jeg så noe et eller annet sted om at synsvinkelen til det foroverrettede kameraet var mindre enn på vanlige dashcams, så det kunne ha vært interessant å se om det er tilfellet og om det betyr noe i praksis. Det er 3 forover vendte kamera med forskjellige synsvinkler. Ser en del her: https://www.tesla.com/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Det er vel ett av de tre forovervendte kameraene som skal levere dashcam-video; uklart om det er det som er brukt i Autopilot-demoen. Men det dukker vel snart opp noen videoer (særlig om man finner noe som er ulikt andre dashcams ...) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Det er 3 forover vendte kamera med forskjellige synsvinkler. Ser en del her: https://www.tesla.com/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long I videoen ser jeg ett forovervendt (sikkert det over speilet) og to bakovervendte (antagelig de mellom fremhjul og A-stolper). I tillegg vet jeg at det finnes kamera i B-stolpene og et over nummerskiltet bak. Så vidt jeg har skjønt er det kun det over speilet som skal ta opp video til minnepinne. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 I videoen ser jeg ett forovervendt (sikkert det over speilet) og to bakovervendte (antagelig de mellom fremhjul og A-stolper). I tillegg vet jeg at det finnes kamera i B-stolpene og et over nummerskiltet bak. Så vidt jeg har skjønt er det kun det over speilet som skal ta opp video til minnepinne. Det viser ett av de 3 kamera som befinner seg over speilet, det viser mid range kamera. Det finnes også ett med bredere synsvinkel og jeg antar at det er dette de kommer til å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå