Gå til innhold

"Overvåking" via mobil

RuneTh666

Anbefalte innlegg

Jeg får hvert øyeblikk en jobb hvor jeg skal teste og programmere en del brannspjeld for ventilasjon og i den forbindelse så må jeg ut på bygg og finne enhetene og merke de med riktig nummer.

Det står ett styreskap i tekniskrom og når jeg tar strømmen på spjeldene så vil det lyse en diode ved siden av det riktige nr som det spjeldet er koblet inn som.

Jeg har en privattelefon og en jobbtelefon og da er mitt millionspørsmål hvordan kan jeg sette opp telefonene mine sånn at den ene står og filmer mot skap mens jeg er er ute på anlegg og kan se hvilken diode som tennes?

De andre alternativene er at jeg får hjelp av noen men det er 3timers reise vei en vei så det er neppe særlig aktuelt, det siste alternativet er at jeg tar strømmen på ett spjeld, "løper" inn på vifterommet og ser hvilket nr spjeldet har og går ut igjen (det høres ikke noe gøy ut).

Begge telefonene er android hvis noen lurte :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring deg selv via videosamtale/facetime..? På samme måte kan man overvåke når pizzaen er ferdig fra stua.

Svarer den automatisk på facetime/ videosamtale? Vet jeg har det valget når øretelefoner er tilkoblet og på vanlige samtaler.

Facetime vel bare til Iphone eller tar jeg feil der?

Endret av RuneTh666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skype har vel auto-svar-funksjon, men har aldri testet ut dette selv og kuttet ut skype for flere år siden. Mener å ha lest at folk bruker dette for å sjekke kjæledyrene sine osv. når de er på jobb.

Lenke til kommentar

Du kan evt ha en laptop stående foran skapet og bruke googles remote desktop app på mobilen til å slå på kameraet i laptopen?

Det er en mulighet, er forøverig rimelig usikker på om det er noe nettverk jeg kan koble meg på men det ser jeg evt

Skype/facetime er nemt, men det er også ein del andre appar som feks IP Webcam som er laga for å sette opp ein telefon som trådlaust webkamera.

Eg meinar også på at den appen har støtte for å sende stillbilder kvar X sekund, for å på den måten spare båndbredde/data.

Takk for tips. Skal sjekke ut den appen

Skype har vel auto-svar-funksjon, men har aldri testet ut dette selv og kuttet ut skype for flere år siden. Mener å ha lest at folk bruker dette for å sjekke kjæledyrene sine osv. når de er på jobb.

Har ikke brukt Skype på mange år selv men det er nok en mulighet der også. Ellers er det samme svar som jeg sa til Nwader. Er ganske usikker på om det er noe nettverk jeg kan koble meg på der inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...