VoiD_ Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hei. Er det noen måte å få tjent 10.000Kr i måneden? som 14 åring.. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Med mindre du vil operere på siden av loven, eller er rimelig smart og kommer opp med en lur forretningsidé, er det neppe noe som kan gi deg den summen i mnden som 14 åring, uten at det går veldig ut over skolen eller ditt sosiale liv. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Du kan bli den nye Markus og Martinus. Det er den eneste måten jeg kommer på. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Fantastiske råd folk kommer med. Det burde ikke være uoverkommelig. Du må prate med voksne, skape nettverk, være konstant ute og jakte jobb. Prøv å ha litt hvit jobb og litt svart jobb. La oss si du tjener 125 kroner i timen i gjennomsnitt. Da må du jobbe 80 timer per måned, 20 timer per uke, kanskje litt mer hvis du jobber noe hvitt. 20 timer per uke kan være så lite som ca 3 timer per dag. Det krever naturligvis at du begynner i det små. Begynn med å spørre om det er noe du kan gjøre rundt i huset, og ta det derfra. Det er mange rundt omkring som trenger hjelp til mye småtteri. Maling av hus, snømåking om vinteren, plenklipping og hagestell om sommeren, flyttehjelp, husvask, bilvask/rens, skifte hjul på bil. Alt dette er sikkert særlig gjeldende for eldre. Kanskje du kan få litt hvit jobb ved et lager i en lokal butikk. Hvis du konstant er på utkikk og utvider nettverket og ferdighetene, så tipper jeg det burde være mulig. Kjøp og salg er sikkert også en mulighet, men da må du være kynisk. Det er noe jeg ikke klarer. Kanskje du kan. Det er muligheter, man må bare ut og finne dem. Dét i seg selv er også jobb. Men det er hva som kreves. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Som nevnt ovenfor kan du gjøre veldig mye. Du har uansett mulighet til å tjene 55 000 kroner iløpet av et år uten å skatte av det... Så det er bare å kjøre på, og høste inn noen kroner, du slipper å betale skatt av kronene du tjener frem til du overgår det beløpet, om du skal tjene over 55K kroner iløpet av ett år må du begynne å skatte av hver krone over det.. Og det kan bli lite gunstig.. Plenklipping, snømokking, barnepass, datahjelp etc.. Her er det bare å vite sine egene ferdigheter og spør seg selv hva andre er for lat til å gjøre selv... Endret 27. september 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Som nevnt ovenfor kan du gjøre veldig mye. Du har uansett mulighet til å tjene 55 000 kroner iløpet av et år uten å skatte av det... Så det er bare å kjøre på, og høste inn noen kroner, du slipper å betale skatt av kronene du tjener frem til du overgår det beløpet, om du skal tjene over 55K kroner iløpet av ett år må du begynne å skatte av hver krone over det.. Og det kan bli lite gunstig.. Det lønner seg stort sett alltid å tjene mer enn frikortgrensen. Plenklipping, snømokking, barnepass, datahjelp etc.. Her er det bare å vite sine egene ferdigheter og spør seg selv hva andre er for lat til å gjøre selv... På sånt arbeid kan man tjene opp til 6000kr i året per private arbeidsgiver helt skattefritt. Lenke til kommentar
VoiD_ Skrevet 28. september 2018 Forfatter Del Skrevet 28. september 2018 Takk for svar alle sammen! Skal prøve meg litt frem og ta til meg tipsene deres Lenke til kommentar
thatdude18 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Når jeg var på din alder så gikk jeg rundt å spurte om de trengte noen til å rydde Hagen, kaste masse søppel, spørre om å ta plante flasker, male gjerder eller fjerne snø La merke til at de flest hater å rydde Hagen sin Endret 7. oktober 2018 av thatdude18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå